Showing posts with label marah. Show all posts
Showing posts with label marah. Show all posts

Saturday, June 11, 2011

Guwa Tengah Hangin dan Sentap.Korang Pulak ??

Assalamualaikum wbt..



Ya kali ni guwa taip entry betul-betul dalam keadaan marah.Ya memang dulu guwa jenis suka pendam sket ape guwa rasa,ape guwa marah,tapi sejak ada blog,so guwa ada tempat untuk guwa mengadu.TAPI !! Guwa nak cakap, INI BUKAN BLOG PERIBADI.. Ya sebab guwa tak akan cerita perkara peribadi guwa.Maybe guwa akan cerita kisah hidup guwa je kadang-kadang, ape guwa buat,ape guwa rasa,tapi guwa sekali-kali tak akan cerita perkara yg PERIBADI iaitu perkara yg guwa sendiri tak nak orang lain tahu.

So disebabkan guwa tengah marah dengan seseorang,sebab dia buat bodo bila guwa tengah nasihat dia,punyer panjang guwa bersyarah,tiba-tiba selamber badak je dia ubah tajuk, seolah-olah tak amik kesah langsung ape yg guwa syarahkan dari tadi.Biar guwa bagitau,Guwa Sentap sangat-sangat dengan sikap Kurang Ajar macam tu.Ape korang rasa,guwa tak nak tahu,ape yg guwa tahu,bagi guwa,perbuatan itu sangat kurang ajar.

At least dengar la dulu ape yg orang lain nak sampaikan,pastu ikut suka lu la nak ikut ke,tak nak ikut ke.Nak setuju ke,tak nak setuju ke.Yang pentingnya kat sini ialah,DENGAR PENDAPAT ORANG TERLEBIH DAHULU.

Cuba korang bayangkan, korang tengah cakap-cakap dalam satu group,punye la semangat korang bercakap,tiba-tiba diorang buat dono je,siap buat kerja masing-masing lagi.Korang sentap kan ?? Sure punyer lah.. Yang tak sentap atau tak ambil hati langsung tu,guwa cadangkan korang ambil ubat "menambah perasaan" sebab betapa penyabar pun seseorang tu,sure akan rasa marah atau kecik hati jugak bila jadi macam tu.

Bila guwa dah naik hangin,secara automatik memang perkara lain guwa dah tak ambil kisah,ape orang lain nak rasa,guwa tak ambil kisah dah,guwa akan bengang je.Dan guwa akan luahkan rasa marah tu ikut cara guwa sendiri.Punya la senang marah betul guwa nih,tengah gelak-gelak ketawa sebab dengar lawak pun,kalau tetibe lepas tu ada perkara yg buat guwa hangin,guwa tetap akan terus marah dan mengamuk.So itu adalah guwa.Bukan korang.

Cuma satu yg guwa agak heppy dengan diri guwa,sebab guwa jenis cepat marah,dan cepat sejuk dan cool balik.3 minit guwa hangin,lepas tu guwa sure akan cool balik.Kadang-kadang tu,tak sempat guwa nak amuk pun,tiba-tiba hati guwa jadi sejuk dan at last,guwa tak jadi marah.

So kepada sape-sape yg baca entry guwa ni dan berhasrat nak bagi guwa nasihat supaya senyap bila marah,duduk ke,baring ke,amik wudhu ke,simpan ye.Sebab guwa sendiri dah belajar tu semua dan guwa dah praktikkan.Sebab tu skunk ni guwa dah ok walaupun baru tadi je kat facebook,guwa mengamuk habis-habisan..

So cuma tu saje,kalau ade sape-sape nak kongsi cara korang marah pulak,sila la komen kat bawah.Komen bajet bagus akan diremoved sebab blog guwa bukan tempat orang bajet bagus.Sekian TQ.Assalam

Tuesday, May 24, 2011

Ada Jugak Rupanya Blogger Sekeji dan Sehina Ini

Assalamualaikum wbt..



Alhamdulillah,aku kembali o9 setelah bil wimax aku dibayar semalam.Namun,ketika sedang sibuk membaca entry-entry sahabat bloggerku yg lain,aku terpandang satu entry di sebuah blog di dalam satu group blogger ni,mengenai satu blog yg cukup keji dan menghina Islam.

Ya,aku tau isu seperti ni sudah banyak terjadi,namun sebelum ni aku hanya melihat di facebook sahaja,tak sangka pulak blogger pun ada sekeji dan sehina ini !!!

Aku bagi satu petikan entry dalam blog ni untuk korang nilai bertapa kejinya blogger tersebut -

Mari baca Ayat Kursi untuk mendapat ganjaran syurga lucah Firdaus! Mari buat amalan dan baca Ayat Kursi!! Sesungguhnya Allah akan memberkati amalan kita dan mengganjarkan kepada kita alam lucah jannatul Firdaus bersama-sama dengan (atau menjadi antara) 72 bidadari yang montok dan ketat lubangnya setiap kali diberi jimakan. Masyallah!!

Astaghfirullahal azim... Na'uzubillahimin zalik..

Mengucap panjang aku buka blog dia..meremang bulu roma aku beb..siap dia letak gambar lady gaga duk atas Kaabah lagi.Betul-betul menghina Islam.Aku tak sure dia still Islam atau tak,apa yang aku sure dia tu bukan Indon,dia MELAYU !!!!

Korang pergi sendiri la usha blog dia tu dan sila berjaga-jaga,takut anda termuntah dengan bahasa-bahasa yang dia gunakan,amat keji dan amat meloyakan.


Jangan risau,aku dah scan URL blog dia ni,clean site,ni result scan tu >> Virus Total Result

JOM la ramai-ramai kita laporkan blog ni,supaya boleh dihapuskan segera !! Aku sendiri tak tau nak kata apa bila baca blog dia tu,seolah-olah dia benci sangat dengan Islam..

Sekian Assalamualaikum.. :'(

Sunday, May 8, 2011

Nak Tunggu Kami Mati Dulu Ke ??

IKLAN !!!! guwa nak minta Jasa baik korang untuk VOTE header blog guwa ni dalam Contest WWWOW Digi Award neh..Please la vote ye..klik ikon di atas entry neh..



Assalamualaikum...arghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!! 

*penulis dalam keadaan fobia dan trauma..sila berhati-hati*

"Brek tidak menggambarkan keadaan kecemasan (brek biasa)...tayar belakang masih berpusing ketika membrek"

Keputusan : Kandas 

Panas betul hati guwa...guwa terpaksa bangun awal pagi,mandi dalam kesejukan di kala hening...guwa terpaksa berlapar perut tak sarapan,terpaksa kayuh drive bawak moto sorang-sorang atas highway,pergi ke pusat latihan memandu tu,semata-mata untuk KANDAS dalam Ujian JPJ Motor ????????!!!!!!!!

Okey fine !! guwa tawu korang mesti akan cakap "Alah rileks la der..ramai lagi yg kandas..tu pun nak kecoh.." ... tu korang punye pasal.. guwa tak nak tawu...

Dah la dapat yg sesi kedua,yg tengahari punye time..orang lain yg sesi 1 buat dalam kesejukan pagi,keredupan cuaca diselangi angin bertiup sepoi-sepoi bahasa,saujana mata memandang..Yang guwa ngan geng2 sesi kedua plak kena buat ujian dalam kepanasan cahaya matahari petang,ditambah dengan perut yg kelaparan akibat tak bersarapan, kena pulak guwa punya turn lak group yg last dalam sesi yg last...

Guwa takut kandas kat titi macam ujian JPJ yg first dulu,so guwa nervous la naik kat titi..tengok-tengok atas titi pun guwa rileks je,so lega la sgt...Brek kecemasan pun guwa buat dengan kemas..tayar dah terseret sampai guwa nak terpelanting..siyez guwa tak tipu..kawan-kawan guwa sume tengok guwa buat..

Tiba-tiba time amik result,dia cakap guwa brek tidak menggambarkan seperti keadaan kecemasan..dia ckap guwa brek biasa je..n tayar belakang masih berpusing..brek tak dalam kotak la...macam-macam..padahal guwa dah yakin sgt,n kawan-kawan guwa pun cakap diorang tengok guwa buat elok je..ni yg guwa hangin nih..

Agak-agak la kan..kalau nak tipu pun,nak kaut duit lebih pun,biarlah berasas..jangan sampai nampak sgt tipu tu..buat org benci je..korang nak duit lebih,duit kitorang lak dikebasnya..Kalau jatuh titi tu,mmg dah sah-sah la salah walaupun kadang-kadang korang tak tengok langsung pun calon-calon ni buat..Tapi yg guwa ni,dah sah-sah guwa buat elok je brek tu..tu pun korang nak gagalkan guwa lagi ??

Lantak lah sapa-sapa nak cakap guwa emo ke,ape ke,manje ke,tu korang punye pasal..guwa tak kacau duit korang pun..guwa just hangin sorang-sorang je..n guwa tulis dalam entry guwa,dan bukan entry blog korang..so tak payah ada anon nak datang bajet hebat komen lebih-lebih kat entry guwa ni,nak komen,komen dengan identiti...nak jadi anon jugak,silakan..tapi guwa hope sape jadi anon tu tak hidup lama..malas guwa nak layan sampah-sampah anon ni..

Kepada pegawai JPJ yg tadi tu,kalau betul guwa salah tak ape,tapi kalau guwa buat tu betul,n lu yang sengaja bagi salah ,kat akhirat nanti kita jumpa..halal tak halal lu punya gaji,lu pikirlah sendiri..nak tunggu guwa brek sampai melayang langgar pokok dulu ke,baru lu nak bagi guwa lulus ?? Kalau yg minah2 cun,senang-senang je lu bagi lulus..pfft..

Setakat tu je..guwa nak tido..Salam


Tuesday, May 3, 2011

5 Tips Menangani Golongan Bajet Howt

IKLAN !!!! Aku nak minta Jasa baik korang untuk VOTE header blog aku ni dalam Contest WWWOW Digi Award neh..Please la vote ye..klik ikon di atas entry neh..



Assalamualaikum..wahaha..tajuk entry macam mengundang penendang 6 das je..haha..aku tulis ni sbb time aku buat entry marah2 geng2 budak bajet hot hari tu,ada org komen kata sepatutnya aku tulis macam mana cara menangani,bukan nak kutuk2 diorang lagi..so aku menyambut baik hasrat murni si pengkomen tu..

Apa itu Bajet Hot ??

Aku suka definisi blogger ni mengenai bajet hot ..sila klik di sini > www.syakechix.blogspot.com

Berikut bukanlah cara2 yg rasmi atau diluluskan oleh SIRIM bagi menangani manusia2 bajet hot neh..tapi setelah otak aku direbus selama 2 minit,akhirnya muncul idea2 berikut yg aku rasa,agak x keterlaluan untuk direalisasikan...cekidaut !!

1.Kalau korang nampak budak bajet hot ni,korang pergi dekat dia n usha dia ramai2...kalau boleh buat muka macam aku neh *sori dalam blog xde webcam =.='' * atau dalam bahasa senang,buat muka terpegun..kalau macam kat bawah ni pun xpe..



Kononnya macam dialah wanita/lelaki yg paling hot dalam dunia neh...kalau korang ada beramai2,lagi best..sume usha pelik kat dia..tambahan plak kalau dia tengah makeup dalam LRT ke, senaman mulut sorang2 kat Bus Stop ke,boleh la korang applikasikan idea neh..sure dia akan rasa segan..

2.Kalau korang bawak DSLR ke,digital camera ke,korang shoot gambar dia banyak2,seolah2 macam photoshot artis la katakan..mesti terus dia keluarkan tudung dalam beg pastu pakai nak cover malu..



3.Kalau dia tu kawan korang,n suke bajet hot macam seolah2 dia lah boss segalanya..nak arah itu,arah ini,cube korang buat derk time dia cakap..ataupun lepas habis dia membebel,korang cakap macam ayat2 di bawah ni



i ) "err...dah habis ke ? ingatkan banyak lagi "
ii) "err..dah habis ke ? maaf saya x dengar..ape tah tadi awak cakap ?"
iii) "habis awak nak saya buat ape ??"
iv) "err..boleh ulang ?? "

dan macam2 lagi ayat yg sama waktu dengannya..

4.Kalau korang ni jenis yg selamber badak je,xtau malu sket,kalau korang nampak ade budak bajet hot kat mane2,Mid valley ke,tengah ejas rambut sambil usha budak2 laki,kot2 ada yg tengah usha dia,korang buat2 macam kemas2 sket..korang g kat dia,cakap,korang ni pengarah filem..pastu korang berminat nak ambil dia jadi pelakon dalam filem korang yg berjudul "aku budak hot" sebab nampak macam ada kebolehan....hehe..tapi kalau dia belasah korang,pandai2 la tanggung.. =;=''



5.Untuk yg jenis bajet hot dalam sikap...semuanya nak menang kat dia..korang cakap ape pun salah,dia ckap semua betul...kalau korang dah malas nak tegang leher ngan dia,korang leh pilih ayat melepaskan diri kat bawah ni untuk memberi sedikit efek kat dia..pastu blah terus..



i) "xpelah..ko je lah betul,,aku malas nak bertekak asyik nak menang,sbb tu ciri2 org munafik..ko jadilah sorang2 ye,,"

ii) "yela..ko je la betul..aku ni x betul..x pandai macam ko..pasni jgn cari aku dah..x kuasa aku nak layan manusia macam ko neh"

iii) "mesti dulu kat skolah exam ko selalu dapat 100 kan ?? sbb sume ko cakap asyik betul je..hebat lah ko ni..ajar aku bleh ?? "

dan lain2.. =.=''

Sebenarnya banyak lagi yg aku nak tulis pasal cara menangani manusia jenis macam ni..tapi xpelah..aku save dulu..aku nak tengok feedback korang dulu mengenai 5 cara neh..haha..kalau ada yg protes,aku rasa dia pun jenis bajet hot jugak..sbb tu dia terasa bila aku tulis pasal org2 macam dia..haha..

Yang akan protes entry ni,mungkin jugak golongan yg aku sebut dalam status fb aku tadi iaitu

"apabila seorang yg berego tinggi mengeluarkan satu kenyataan,kebanyakkan yg akan protes atau mempertikaikan kenyataan dia adalah org yg sama tinggi ego jugak..x payah nak sembunyi,ini kenyataan..dia tidak senang melihat org lain tunjuk hebat.so dia pun protes untuk tunjuk hebat jugak..jrang sgt ada org yg protes atau pertikai hanya untuk cari kebenaran..tepuk dada,tanya iman.."

Sekian sahaja..

" Bersama kita memerangi golongan bajet hot !!! "

Assalamualaikum :D

Perlu ke Serang Peribadi Untuk Tutup Kelemahan ?

IKLAN !!!! Aku nak minta Jasa baik korang untuk VOTE header blog aku ni dalam Contest WWWOW Digi Award neh..Please la vote ye..klik ikon di atas entry neh..



Assalamualaikum wbt ...

Okey kali ni aku xnak citer dah pasal ape jadi kat aku,ape aku buat,dan hal2 macam tu..sebab baru 2 entry aku tulis pasal ape yg aku buat..aku dah dapat komen macam "la..nak citer ni je ke,buat penat je terjah"...seolah2 blog ni hanya dicipta bertujuan untuk tulis perkara kontroversi je...buat pengetahuan korang,sebelum aku serius dalam penulisan blog,entry aku kebanyakkannye berkisar ttg kehidupan aku..x caye korang terjah sitemap blog aku...Hanya lepas dah kenal SEO,trafik,follower,dan segala bagai lagi tu,baru genre blog aku berubah sket..so x salahkan kalau aku nak cerita sket pasal ape yg jadi pada aku..after all,ini blog aku kan..

OK..cut it out..kali ni aku tulis satu perkara berkaitan sikap manusia...pernah x korang hadapi dialoq yg macam ni ??

A : kenape lak ko nak cakap macam tu kat dia..ko sape nak kutuk2 dia macam tu....

B : aku tawu la..banyak dah bukti2 menunjukkan perbuatan dia tu..

A : eleh...ko nak cakap kat dia macam tu,macam la ko baik sgt..ko dah sempurna ke ? dah konfirm masuk syurga ke ?? ko dulu pun same gak..bla bla bla..

Dalam situasi di atas,si A dah nak kalah dalam perbahasan tu,sebab si B dah cakap yg benda tu dah ade bukti..tapi disebabkan ego,so si A xnak mengaku kalah,so dia menyerang peribadi si B lak...

Nampak x sikap si A yg sangat pengecut tu ???

Kalau betul diorang nak cari kebenaran,diorang perlu cari point2 untuk kuatkan hujah masing2,bukan serang peribadi org yg berbahas dengan kita tu..macam dalam pertandingan bahas la..diorang patahkan hujah pihak lawan , menggunakan hujah,bukan tutup kelemahan atau kekalahan kita dengan menyerang peribadi pihak lawan..itu satu tindakan yg PENGECUT....

So lepas ni,kalau korang jadi si A dalam situasi tu,x payah la nak ego sangat,mengaku je korang salah..x payah nak tutup kelemahan korang dengan menyerang peribadi pihak lawan..sebab ianya akan menunjukkan kita ni pengecut dan lemah...

Sekian sahaja...Assalam :D

Saturday, April 30, 2011

Ko Nak Bajet Hot Sangat Pesal ??

Iklan - Guwa mau mohon jasa baik korang untuk vote header guwa yg x seberapa kat atas tu..header ni guwa pertaruhkan untuk contest Picture of the Year Anjuran DiGi..So,rajin2 la vote ye..Klik ikon di atas entry ni untuk vote..tiap2 hari vote tau :D Jasamu dikenang selamanya !



Assalamualaikum member2 guwa sekalian..fuh..akhirnya guwa dapat masuk dalam ruangan “edit post” blog guwa neh setelah hampir 2 hari internet diragut dari hidup guwa..kerana family guwa berangkat Mekkah ke KL untuk melawat kakak guwa kat UiTM Shah Alam..hanya mampu update status FB macam orang pandai giler menggunakan Samsung Galaxy tab mak guwa je..seksa giler kot..

Tetapi kerana perjalanan jauh ini jugak,guwa dapat satu idea nak tulis entry..haha..biasala..guwa kan terer bab nak santau fire orang pedas2 neh..ideologi guwa mmg ke arah nada2 sarkasis neh..guwa x pandai nak cakap lembut2..kepada sesiapa yg perlukan teguran membina lembut gemalai neh,sila cari nasihat di blog2 mak nyah atau gay…laman web rasmi filem 2 Alam atau Dalam Botol pun boleh,,haha..

Oleh kerana abg guwa sedang berada di Mesir,dan kakak guwa sedang di UiTM,serta adik laki guwa yg form 4 ada kat ostel,so guwa secara rasmi ditabalkan sebagai PM co-driver,meneman mak n ayah guwa yg bergilir2 bawak kereta..

So sepanjang perjalanan jauh tu,macam2 la karenah manusia yg guwa rakamkan saksikan..semuanya driver la kan..xkan guwa nak saksikan gelagat makcik sapu sampah atas jalan raya lak kan..

Guwa cukup menyampah la tengok karenah manusia berlagak neh,dalam konteks citer guwa neh,pemandu yg berlagak la kan..dan yg bodoh sombong neh..Mentang2 la dia bawak Merz,nak pecut keta macam Syarikat Merz tu buat Merz sebijik je untuk dia..memecut macam pelesit..bape kali dah mak guwa kene brek mengejut keta kitorang,sbb terkejut dgn aksi2 ganas driver2 x berotak neh..So secara langsung guwa pun terkejut la..bila dah terkejut tu,macam2 la masuk dalam otak guwa..biasa la..otak sarkasis..

Hey pemandu2 kete2 besar,ape yg korang nak berlagak sgt bawak kete besar korang tu,korang ingat kitorang kagum ke Nampak korang memecut ‘harta dunia’ korang tu kat highway ?? Meh sini guwa nak bagitau,celah gigi pun guwa x heran la..setakat pecut kejap,pastu sampai belakang lori,slow balik,ape barang der..dah nak pecut sgt,pecut sampai masuk bawah lori tu la,baru hot beb..Baru X-Files..

Korang sedar x,sekali korang pecut macam pelesit,orang2 yg korang pintas tu,semua maki korang,secara langsung dah ade ramai yg x redha dgn perbuatan korang..sbb tu la banyak jadi eksiden..bila dah eksiden,pandai lak nak menyusahkan orang ramai..sekali lagi guwa ulang,kalau korang mati kat highway tu x menyusahkan orang lain,sikit pun guwa x kesah..ni x,bila dah eksiden,perut terburai,menyusahkan,,,guwa ulang.. MENYUSAHKAN !!!!! nak kena bawak korang g spital la,jadi kesesakan jalanraya la..macam2..dah jadi beban tau x ??? Nak mampus tu,mampus sorang2 la beb..

Tu yg kete besar,yg keta kecik pun satu hal,,x sedar2 diri yg dia tu guna kete kecik je,nak pecut macam kete besar jugak,,kalau setakat bawak Kancil tu der,x payah la nak pecut macam korang bawak F1..melayang2 kang..menyusahkan jugak.cube la bawak biasa2 je..korang nak bawak laju pun..duk line kanan la..pastu jgn la nak tunjuk lagak sgt,sbb nanti orang macam guwa ni x sabar,korang jugak susah,.nasib baik guwa x de lesen keta lagi,kalau guwa ade dah,guwa leh sumpah yg guwa akan langgar terus je korang time korang nak tunjuk hot depan guwa..

OK setakat tu je luahan hati seorang co-driver..Assalam :D

Friday, April 29, 2011

MEDIA MALAYSIA MEMANG TERUK!!!!!

Iklan - Guwa mau mohon jasa baik korang untuk vote header guwa yg x seberapa kat atas tu..header ni guwa pertaruhkan untuk contest Picture of the Year Anjuran DiGi..So,rajin2 la vote ye..Klik ikon di atas entry ni untuk vote..tiap2 hari vote tau :D Jasamu dikenang selamanya !


Assalamualaikum wbt kepada semua sahabat2 ku sekalian..secara langsung dari Hotel EV World Shah Alam,kami bawakan kepada anda........Tinta Penaku !!!! wakakakka...sengal tahap gaban guwa hari neh..

Guwa skunk berada di Shah Alam.penat dow perjalanan semalam...guwa ni dah la jenis x tido,so seharian la guwa teman mak n ayah guwa yg begilir2 bawak keta..sampai je hotel,guwa kacau kawan2 kat BCR jap,pastu guwa terus pengsan..haha..

Apa yg guwa nak cakap kali ni ada kaitan dgn entry guwa yg lepas bertajuk "Aku Muak Dengan Melayu !" iaitu berkenaan filem melayu skarang neh..

Semalam dalam akhbar Kosmo! , guwa ada terbaca satu berita mengatakan Persatuan Pemuda Masjid Malaysia telah mengadakan bantahan terhadap kebanjiran filem2 seram di Malaysia ni,yg mana menurut mereka boleh memesongkan akidah umat Islam di Malaysia khususnya..

Aku serius sokong dgn pendapat mereka nih..betul apa yg dikata..penerbit filem kat Malaysia ni seolah2 dah xde idea lain nak buat filem..adakah mereka ni hanya pandai buat filem seram je *tu pun kalau boleh dikatakan seram la =.='' * Xde filem lain dah ke yg diorang pandai buat ????

Dan berkenaan dakwaan filem2 seram yg dah berlambak kat Malaysia ni boleh memesongkan akidah,aku pun setuju..satu contoh yg diorang bagi,iaitu dalam filem seram neh,Al-Quran ni hanya dianggap alat menghalau hantu je...xde pulak tunjuk diorang2 ni beramal dgn ayat AlQuran neh,,tidakkah diorang ni tawu yg  AlQuran ni harus diamalkan dgn istiqamah,barulah mendatangkan kesan..n bomoh dalam citer melayu ni kebanyakkannye melakukan syirik dan khurafat..malam keliwon la..ape la..merepek kan ??

Dan aku pun ada terbaca dalam satu akhbar baru2 ni,ada sorang pelakon tu,akan berguru dgn seorang guru pondok,aku ingatkan dia nak insaf ke,ape ke,macam Bob Lokman tu,sekali dia cakap,dia berguru tu bertujuan nak mendalami wataknya dalam satu filem seram yg akan datang..wth ??? Belajar agama semata2 nak berlakon filem ????!!! Ada agama ke x diorang ni sebenarnya ??? Tapi kita doakan la lepas dia belajar tu,hati dia terbuka untuk belajar agama ni dengan lebih mendalam lagi,,amin...

Aku dah naik muak dengar citer2 pasal artis melayu ni,semakin lama semakin xde agama dah aku tengok,baru2 ni aku ada tengok video youtube pasal persembahan seorang artis melayu,yang mana prop2 dalam persembahan tu,banyak yg berkaitan dgn illuminati dan freemason...kalau satu dua tu,boleh la kita anggap kebetulan,tapi sampai 7-8 persamaan,apa kes ni kan ??

Ketahuilah bahwa artis2 barat tu,xdenye diorang nak buat persembahan lagu semata2,senyap2 diorang selit unsur akidah tu..nak rosakkan akidah Umat Islam tu..korang tengok bile kerajaan Malaysia bantah kedatangan Lady Gaga,dia hasut remaja kita supaya bangun memberontak.. ape kejadah plak dia nak lebih2..pergi la negara lain yg sesat banyak dah tu..

Antara unsur2 freemason yg ada dalam persembahan yg aku cakap tadi iaitu all seing eye,lambang mata dalam segitiga piramid,pakaian berwarna merah iaitu red girl,daun2 berterbangan,dan lain2 lagi..;korang pandai2 la cari dalam YouTube..

Iklan hari raya tahun lepas pun banyak menimbulkan kontroversi..ade plak iklan tahun2 sebelum ni semua ok je,tiba2 tahun tu nak buat iklan macam Santau Klaus plak..ape ke bengapnya dato farid ridzuan sehingga melepaskan iklan tu untuk ditayangkan kat tv3...dia x belajar agama ke ???

Sudah la..malas aku nak membebel lebih2..apa yg aku nak cakap dalam entry ni,satu je,iaitu 

MEDIA MALAYSIA MEMANG TERUK!!!!!

Assalamualaikum :D






Tuesday, April 26, 2011

Perlu Ke Nak Dengki Ngan Kitorang ???

Iklan - Guwa mau mohon jasa baik korang untuk vote header guwa yg x seberapa kat atas tu..header ni guwa pertaruhkan untuk contest Picture of the Year Anjuran DiGi..So,rajin2 la vote ye..Klik ikon di atas entry ni untuk vote..tiap2 hari vote tau :D Jasamu dikenang selamanya !



Assalamualaikum wbt :D

Ok,berbalik kepada tajuk kita di atas,x sangka kan,dalam dunia blogger ni,bukan setakat blogger je ada x puas ati dengan blogger lain,orang yg bukan blogger pun ade xpuas aty dengan blogger..apa kes ni kan ??

Korang x percaya ??

Cuba lihat screenshot ni

Ok..kantoi aku comment kat wall tu..bukan aku sokong, aku ping entry je..
hahaha..sbb aku tengok ramai blogger buat macam tu..mungkin meraikan 'admin' page tu kan..hehe

Camne ? Ape korang rasa selaku blogger tegar ni ?? Sure la happy kecik aty,marah,kecewa,atau paling lekeh pun rasa macam nak antar santau kat dia..

Kenapa ye ade gak manusia2 yang membenci golongan2 macam kita ni ?? Mulia Hina sangat ke title 'blogger' ni ?? Tak layakkah kami ni diterima dalam kalangan masyarakat ?? Di mana hak kami ??

*siarang tertunda kerana penulis sedang dibelasah akibat tacing yg melampau =.='' *

Sejak bile aku pandai tacing2 lebih2 neh..ok ubah mood..pling !

Hoi admin page tutt..tut..tut !!!,ape yg ko x puas aty sgt dengan kitorang blogger ni ?? Ade kitorang kacau duit ko ke ?? Kitorang update satu entry,duit ko turun sesen ke ? Atau setiap kali kitorang ping entry kat fb,PC korang 'hang' ke,meletup ke,atau mengeluarkan batuk2 kecil ?? Ade ke ???!!!

Habis kalau x ade,ape la bengong pandai sgt ko buat page tu..atau ko dah xde keje lain dah ?? Pahala banyak sgt,nanti senang sgt masuk syurga kan,so terasa la nak buat dosa sket,bagi seimbang..macam tu ke ?? Atau ko ni golongan kurang kasih sayang dan perhatian keluarga atau kawan2 ?? Xde orang layan ko,sbb tu ko nak tarik perhatian orang ramai ??

Tapi cara ko ni menjijikkan la..kalau buat page "Kami benci penghina Rasulullah SAW" ke,"mari kita martabat Islam " ke,ade gak pekdahnya..ni x,nak buat page yg saling buat dosa..gune la akal yg diberikan Tuhan tu dgn elok sket,fikir masak2 sebelum ko buat keputusan..

Kalau ko cakap ko buat page ni saje2,ko mmg lapar nasi tapak kasut size 8 ... ko dah tau blogger kat Malaysia ni dah beribu2,sampai puluh ribu dah,sengaje kan ko cari pasal dgn golongan2 macam kami ni ?

Atau ko anggap golongan blogger ni xde kelas ? Atau xde masa depan ? Asyik mengadap laptop ?? Golongan gamerz lagi hebat ? Golongan yang merempit tu lagi hebat ? Golongan yg asyik melalak siang malam tu lagi hebat ? Golongan yg buat anak tanpa segan silu tu lagi hebat ?? Golongan yg pakai macam setan tu lagi hebat ?? Macam tu ke pemikiran ko ?? Kalau betul,sila hantar otak ko ke sini untuk aku siat2 check dan basuh cukup2..

Rileks la der..xkan sbb ramai blogger jadi pemes,dapat duit banyak2,top kat kampus ke,kat skolah ke sbb jadi blogger berjaya,terus ko nak **** golongan macam kami ni ?? Bertimbang rasa la sket..ko dengan cara ko,kami dengan cara kami..Ko x suka blogger,diam sudah..masing2 jangan kacau hal masing2..Tapi ko ni dah menghasut orang ramai supaya membenci blogger.. Ko x belajar ke hasut2 ni dosa besar ?? kalau x belajar,ni aku dah ajar,DOSA BESAR LA DER !!!

So kalau ko terbaca artikel ni,sila la pikir balik tindakan ko tu..n better ko delete page x berguna sesen tu,demi keharmonian manusia sejagat...sekian..wassalam..





Tuesday, April 12, 2011

Inilah Yang Baru Dinamakan Syaitan !!



Assalamualaikum semua…

Firstly aku nak ingatkan,entry ni sgt panjang..so kepada sesiapa yg x berhasrat untuk baca sampai habis,bleh klik X sekarang..aku just nak luah je apa yg terjadi kat aku pagi tadi..malang sungguh aku pagi ni..

Entry ni ditulis setelah aku Berjaya menenangkan hati aku setelah puas mengutuk2 dan mencela seseorang..Rileks baca sampai habis dulu…Aku xdak keja nak maki org x tentu pasal..

Ok,aku nak cerita ni..macam yg korang tawu(kalau korang tawu la),sejak dua menjak ni aku suka p jogging pagi2 kat Taman Tasik Darulaman..sapa orang kedah dia tau la kat man..tempat rekreasi keluarga..n dekat ja dgn rumah aku..So pagi2 daripada duk membuta lepas Subuh,baik aku jogging kan..

So pagi tadi pun macam biasa,aku bangun tido,mandi solat ape suma,n aku bersiap2 nak g jogging..Aku panaskan enjin moto,aku simpan handphone,kunci rumah,dompet,dan sikat dalam tempat letak barang kat bawah tempat duduk motor..Alah sapa yg bawak moto dia tau la tempat simpan barang tu..Pastu aku gerak la.

Sesampainya di sana,aku buka tempat simpan barang tu,amik sikat n sikat rambut(bajet la sket,rambut rosak sbb pakai helmet),n aku simpan balik sikat tu..aku bawak kunci moto je dalam seluar sukan ni..N nak dipendekkan cerita,aku pun habis la jogging..Dah penat2 tu,aku x tunggu lama dah,aku balik terus la..

Sampai kat umah,aku kuarkan semua barang2 tu n letak kat atas almari macam biasa la,dalam bilik aku,pastu ingat nak o9 la kejap sebelum g sarapan..Tiba2 aku perasan handphone aku xdak..Aik?? Biaq betoi..selalunya menatang ni la yg aku selalu pegang xkira di mana jua aku berada…

Aku punya la cari merata tempat,x jumpa..Aik,pelik dah nie..aku p kuar balik,check kat tempat simpan bawah tempat duduk motor tu,xdak jugak..5-6 kali gak la aku check..last2 aku x puas aty,aku naik balik moto p tempat jogging tadi..bukan dekat meyh,jauh la gak,dalam 10 minit(kalau pecut la)..Sambil2 bawak tu,aku usha2 la kat tepi jalan kot2 terjatuh..Sampai kat sana,aku check sekeliling tempat aku park motor tadi,kot2 ada terjatuh..aik xdak plak..

Dah macam orang gila aku kat situ..duk terjengah2 kepala macam duk cari barang..dah mmg aku cari barang pun..ish xkan la jatuh plak kot..kalau jatuh aku mesti perasan time sampai tadi..Aku pun balik la rumah balik,maybe aku salah letak kot time masuk dalam rumah tadi..

Sampai kat rumah,aku check sekeliling kawasan yg aku lalu,xdak jugak,aku mula naik gila,aku check kawasan yg x mungkin aku lalu sampai ke dalam stor rumah,siyez aku x tipu..ish p mana lak hanset aku neh…Dia duk main aci sembunyi ngan aku ka..Kot dia tau aku mmg ada niat nak tukaq nset kot,so dia hilangkan diri awal2..

Hati aku mula berbisik,“ada orang curi kot”…hoish..xkan ada orang curi..time bila dia nak curi..sepanjang masa duk dalam tempat simpanan ni..lagipun,kalau ada orang curi,camna dompet aku leh duk ada lagi..So aku x puas aty,aku p balik tempat jogging tadi..fuh..kira hari ni aku duk tawaf sorang2 perabih minyak je la cari hanset..Sampai kat sana,macam orang gila lagi aku cari,x jumpak jugak..aku mula la nak maki sorang2 neh..apa dia nset neh..duk main hilang2 lak..sekali lagi hati aku berbisik,‘‘ish aku kata ada orang curi,ada org curi la”…amboih marah lak hati aku neh..

Aku pun nak puaskan hati aku yg duk marah tu,aku buka dompet aku..alangkah ‘best’nya hati aku bila melihatkan dompet aku ‘kering’ beb…ada kad pengenalan,lesen,dan kad2 yg lain ja..duit lenyap..kuang3x…dah sahlah aku dirompak…cilanat punya manusia..bila masa lak dia curi..baru aku teringat,time mula2 sampai tadi,time aku amik sikat aku nak sikat rambut,aku rasa time tu aku x tutup rapat sit moto tu..tapi sapa lak duk usha aku time tu..yg ada pun 2-3 minah mana xtau kat tempat parking tu,duk gelak sama sendiri ja..dekat dgn tempat jogging tu ada la geng2 pelatih askar duk kawad..ish sapa laky g curi neh..

Dengan hampa yg amat,aku balik rumah,ingat nak update entry pasal ni la,dah bukak2 laptop tu,naik gambar ni lak.



Eeeii..aku tumbuk pintu terus..geram tol..waktu ni la dia nak suspended akaun wimax aku..sabaq la..nanti aku bayaq la..bukan xmau bayaq..bengap tol wimax ni..akhirnya aku terpaksa guna simcard maxis aku yg lama,buat sos topup,pastu beli Pakej Internet 1 hour,semata2 nak update entry ni..

Aku memang xkan maafkan sapa yg curi inset aku n duit aku tu..toksah2 sapa2 duk mai nasihat suruh aku maafkan dia..aku geram sgt manusia jenis hati syaitan ni..bukan dia nak fikir halal haram pun..Duit tu dia guna jadi haram,nset tu dia guna untuk apa pun jadi haram..dah la ada Memory Card 8Gb dalam tu..ish..aku cukup x puas aty la manusia jenis ni..

Kot2 la dia ada terbaca entry ni kan,walaupun kebarangkalian manusia xdak otak macam dia ni nak baca blog2 ni,aku tetap nak cakap,

‘‘AKU X MAAFKAN KO SAMPAI AKHIRAT,KO INGAT TU !!!!”

Dah la,aku nak p makan..malas aku nak pikiaq pasal ni..satgi aku jadi naik hangin x tentu hala..Nasib baik nset ada dua lagi kat umah ni..Tapi yg cikai2 je la..Untuk menambahkan lagi efek sedih aku ni,sila baca entry ni..Punya syg aku kat nset ni..

Wahai Nokia 5800 XpressMusic yg dah dioverhaul menjadi nset HULK berwarna serba hijau,ketahuilah bahawa tuanmu ini amat meminta maaf kerana x dapat menjaga ko dengan baik2..bersemadilah ko dgn aman di bawah jagaan tuan barumu iaitu seekor syaitan bertopengkan manusia..Kalau dia buat kol atau msg,ko bagi failed tau..geram tol aku..

Sekian..wasalam..

Friday, April 8, 2011

Jijik La Aku Tengok


assalamualaikum sume pembacaku yg setia..

Hari ni aku nak membebel sket...korang penah kuar hanging out dgn kengkawan x ?? sure penah kan ?? Korang rajin x usha2 orang2 kat sekeliling...Bukan usha awek,maksud aku,usha gelagat manusia la..

Aku selalu usha..n disebabkan tu la,aku cukup malas setiap kali nak kuar..Nak kena tengok sume tu...Kalau korang mesti ade yg cakap,lau macam tu,x payah la kuar,atau x payah la tengok..Mane bleh !!

X payah tengok ape kalau dah segenap sudut darjah penglihatan aku penuh dgn manusia2 macam tu...yang perempuan nak pakai seolah2 miskin sgt,skirt pendek,kalau kaki tu bersih tu,bleh la tahan walaupun haram,ni x,kaki berkurap sana sini..rambut plak berwarna warni,ikat sanggul macam ekor kuda..

Nak berkepit ngan jantan masing,bangga2 leh serahkan tubuh korang tu kat jantan..Korang bajet dah hot sgt la ade laki macho la,tuff la,pastu kira habes enjoy la lepas leh kuar ngan jantan masing2..Berpegangan tangan x kira muhrim ke x,bergaul x kira jantina..JIJIK aku tengok./

Jantan betina semua serupa..Duk hembus asap rokok sambil khayal ramai2..Pakai baju nampak bentuk badan..yg kurus meleding tu nampak macam akar kayu dah,yg x berapa nak kurus tu macam nangka busuk..macam2 la manusia ni..aku pun x faham diorang tu xde rase malu ke ea ?? Tudung tu x yah cakap la,ntah2 x penah kenal tudung pun seumur hidup..bila orang suruh pakai,mule la kuar alasan bodoh masing2..

Tu betina..Yang jantan lak sama ja..Nak kuar ngan bf pakai boxer je,kononnya inilah kemachoan tahap tinggi..Wak lu macho..Macam apek cina ade la..Bulu betis dah macam hutan Amazon..kutu masuk pun sesat..rambut tu nak simpan mengalahkan pontianak..ade yg nak letak cekak lak,,,eeeewwwww...geli aku tengok..

Jalan ngan gf nak kepit kuat macam la org nak sgt gf ko yg dah macam ape tu..Nak takut sgt amik je rantai besi ikat je dia kat ko..senang..Orang usha sket sibuk nak belasah..padahal kat rumah mak tolong basuh baju dia..Konon cool habes la leh pakai jeans pastu nak londeh2 sampai nampak habis sume khazanah..

Ape ke xde otaknye manusia2 macam ni ?? Diorang ingat orang suke ke tengok diorang ?? Kalau ade sape2 yg macam tu,terbaca entry ni,meh aku nak inform sket,, ORANG JIJIK LA DER TENGOK LU ORANG.....rasa nak bako pun ade..Tuhan bagi otak elok2,xnak fikir,nak rosakkan lagi ade la..hisap dadah,nak rokok,macam2..pelik aku tengok..

Aku tujukan entry ni kat manusia2 macam ni..Korang guna la otak tu bebaik sket..orang suruh g skolah xnak,nak ponteng,...pastu mule la nak buat keje xde faedah..geram tol aku tengok..Mmg la lu x kacau hidup orang lain,masalahnya sume orang berbulu tau x tengok korang ni..Tambah2 kalau korang lalu Bukit Bintang dalam kul 5 petang tu,nanti datang la geng2 monyet duk terkinja2 menari shuffle bercampur pasangan..

Cepat2 la bertaubat..Dunia nak kiamat dah..korang lak semakin tua,bukan semakin muda..Jangan dah nazak nanti baru nak bertaubat..x gune dah la bro..

Wasalam

Wednesday, April 6, 2011

Baik X Payah Jadi Blogger Kalau Korang Macam Ni..


Photobucketassalamualaikum wahai sume2 penyokong blogku...i mish u..haha..jgn lebey2,ada orang marah kang..

PhotobucketOk malam ni aku nak cakap pasal sifat2 dan sikap2 blogger yg pasif,yg mana aku rasa,kalau dia x jadi blogger pun xpa..

1)Sombong

fuh..yg ni paling aku anti sekali..kadang2 tu kalau dah femes,dia mula jadi sombong..xnak bergaul dgn blogger2 amatur atau newbie..kononnya dia dah berada di tahap yg lebih tinggi..Maybe tujuan dia berblog cuma nak belagak dgn org lain je.. aku nak ingatkan,kalau korang ada sikap sombong ni,x payah jadi blogger pun xpa..buat sakit hati blogger lain je..korang setuju kan ??

2)Kurang Ajar

yg ni pun satu yg aku susah nak bertolak ansur..Photobucketkurang ajar..even kita ni berada di alam siber pun,sikap hormat menghormati tu tlg la jaga..maybe korang dah biasa cakap kasar2 dgn kawan2 korang..ade aku kesah ke ?? korang xleh expect semua blogger leh terima sikap korang tu..tambahan kalau korang baru masuk satu group or chatroom.pandai2 la nak hormat org lain yg dah lama ada kat situ..x payah nak belagak otai sbb orang lain sikit pun x heran..

3)Malas Update Entry

hurm..yg ni aku x tekankan sgt la,tapi kalau korang tu nak jadi blogger,jangan la update entry seminggu sekali,maksud aku,kalau xde ape2 halangan la..Sebab nanti orang naik muak je nak letak blogPhotobucket kita kat bloglist..silap2 org unfollow je korang..So rajin2 la update entry kalau korang betul2 niat nak jadi blogger..kalau jadi blogger setakat ikut kawan,baik x payah..

4)Pentingkan Diri Sendiri

yg ni pun susah..misalnya yg letak lagu2 yg memekak je kat blog tu,bila orang tegur,dia kata tu blog dia,dia punya suka la nak buat ape pun..fine ! kalau ko nak sgt pendirian ko tu,ko privatekan blog ko,n jgn masuk2 mana2 komuniti blogger..sebab ko just bagi orang sakit hati je bile masuk blog ko..fikirkan la org2 yg akan melawat blog korang tu..

5)Bahasa Lucah

yg ni pun satu..aku cukup2 BENCI dgn blog yg menggunakan bahasa lucah dalam entry diorang..aku cukup anti dgn benda2 macam ni..bukan nak kata aku baik,tapi dah mmg naluri manusia,dia x suka benda2 kotor macam ni..kalau dah pemikiran korang tu dah mmg lucah,x payah la nak adaptasi dalam penulisan korang..korang leh mencemarkan akhlak org yg baca blog korang tu..manae tau dia naik stim ke baca entry korang tu..x pasal2 je dapat dosa kering..

ok dan macam2 lagi sikap2 yg x patut ada dalam diri seorang blogger..Kita jadi blogger ni sbb nak kongsi pemikiran dgn orang lain,nak saling memahami,bukan nak cari musuh..n macam yg aku cakap dulu,walaupun dalam alam siber,kita tetap satu komuniti,so kena pandai bertimbang rasa la kalau nak orang lain senang dgn kita..

And aku pun nak minta maaf kalau ada terkasar bahasa dgn sesape pun..

Wasalam..Photobucket

Sunday, March 6, 2011

SETAN ??? thanks ..


setan ??? thanks kalau itu gelaran terbaik untuk aku... :) ... korang jage BCR elok2 tau.. thanks JT bagi aku masuk BCR selama nie.. luv BCR 4 eva.. wslm

Wednesday, January 26, 2011

Benci Pompuan Mengada !!

assalamualaikum...

fuh..malam ini berakhir dgn penuh kekecewaan dan amat ketidakpuashatian dalam jiwa aku...

mane x nye,hari ni la last team kami nak training sebelum tournament menjelang malam esok...macam besa la,kalau aku x gerak,ahli len mmg x gerak la,so aku msg diorang malam tadi,ade training kul 11..

sbb hari ni,ada tournament sister,so memandangkan diorang ada 4 group je yg masuk,mesti la habes awal..kul 11,aku dah turun g survey kat AMF hall,tengok ramai lagi sister dalm amf..so aku msg team aku suh g SMAWP2 dulu...leh mein jap..

sekali kat SMAWP2,dah macam La Nina da....angin kuat mampus..so aku jugak la yg kene msg balik team suh g tunggu kat amf je...kitorang tunggu kat amf start kul 11.30..

kami duk tunggu je la kat bilik kecik dalam amf hall tu..sambil sembang2,ada yg duk stroke jap,ade jugak yg duk tengok sister2 tu main...lambat tul diorang ni..sepatutnya dalam kul 12 dah habes..ni dah 12.30 doe..main ape lambat sgt..

tibe2,ada bro committe tu datang..die minta kitorang kuar..sbb sister2 tu mengadu,kate xleh concenctrate sbb kitorang ni laki,duk usha diorang main..team2 aku kuar la..tapi sakit hati jugak la..MENGADA BETUL !!!!!!

habis,yg jadi umpire duk kire markah korang tu,yg duk kat meja committe atas pentas tu,yg duk mundar mandir dalam amf tu,bukan LELAKI ke ????!!!! ha ???!! atau korang dah anggap diorang tu macam pompuan ??? atau dah jadi muhrim korang ???? cukup sakit hati aku..bukan kitorang kebuloq sangat nak tengok korang men..aku duk tunggu bila korang nak habes men je..

dah dekat nak masuk kul 2 pagi pun belum habes...mmg ape yg korang buat ni x tercapai dek akal manusia sihat la...mane x nye,nak servis pun,kami sempat makan maggi 2 cawan dulu..punye lembab tahap siput..tau la korang tu pompuan..lemah lembut(lemah lembut la sgt),sopan....ape lagi..tapi jgn la sampai nampak macam x makan 2 bulan...cergas la sket..dah name pun bersukan..nak bagi cergas,,,cepat la sket..

yg umpire pun ngok jugak..macam x penah jadi umpire je pun...kalau x pernah jadi,cari org yg pernah jadi..senang...sampai mata genap,mata ganjil pun xtau beza lagi,naya r..huh! pastu ade lak committe laki duk menyelit main jap tengah2 sister yg ramai uh..mmang CAPAP(cari publisiti) r...

mmg panas betul aku malam ni..dah la sume team aku turun malam ni..ingat nak buat intensif sket la..tapi dah jadi macam ni..

so,tepat kul 2 pagi(setelah 2 jam setengah menunggu),kitorang blah meninggalkan geng2 lembab dan mengada tu..

sebab tu aku cakap,kat UIA ni,aku cukup menyampah dgn sister2...mengada2 sngt...rase nak flying kick pun ada...

dah r,cakap banyak pun buang masa ja..bek aku tido..wasalam

Saturday, November 13, 2010

Maksiat dalam Ibadah


assalamualaikum...

sebelum aku tulis,aku minta maaf siap2 kepada semua jawatankuasa yg sama2 mengendalikan RAFEST 2010 kat UIA yg sedang berlangsung sekarang...

hurm..macam mana aku nak mula ni ea...ni la sebab kenapa aku banyak habiskan masa dalam bilik ja kat UIA ni...ikhtilat amat x dijaga kat sini...ya,mmg x seteruk university lain..tapi tetap mampu menyakitkan mata2 yg melihat..

hurm..aku tau,,dan aku amat yakin..program ni direka dengan tujuan yg baik...untuk menggalakkan student2 CFS ni aktif,bekerjasama,dan ape2 lagi la yg positif...ya,aku amat hargai semua tu...

aku xdak apa2 jawatan kat UIA,aku set dalam otak aku,aku xmo join mana2 committe kat sini,walaupun ramai kawan2 ajak...salah satu sebab...sebab ni la..pergaulan laki n gurl,atau dalam istilah UIA,bro n sis,x berapa dititikberatkan...ok fine,aku tau apa ampa nak kata...aku bukan baik mana...aku bukan perasan baik...aku bukan nak tunjuk alim ka apa ka,tapi ni semua apa yg lahir dari hati aku lepas aku tengok smua yg berlaku...dan apa yg aku pasti,aku x macam tu..

sedih yg teramat,malah terkesima aku,sebentar tadi,time aku,prof,n ram turun nak p kiosk kat UKC...sis2 ada yg duk ramai kat bangku tepi padang,yg mana menjadi laluan kepada ratusan bro2 yg lain..ada yg berjalan dalam group yg besar,seolah2 satu group samseng tgh jalan kutip wang perlindungan,dengan memakai t-shirt,yg mana x ketat pun,tetap menampakkan susuk tubuh,di cover sedikit dengan sweater kecik....yg lakinya,selamba memakai suar pendek...ketika berjalan d khalayak ramai...gerai2 x diasingkan lelaki n gurl,,,,

di belakang gerai,laki n gurl sama2 duduk,dah macam satu family dah,bersenda gurau penuh mesra,kedapatan beberapa pasangan,surely bukan muhrim,berjalan berdua-duaan d khalayak ramai,nak tayang 'ini bf aku','ini gf aku' kat orang ramai...laki n gurl bebas berjalan bersama2,sambil survey2 gerai makanan...yg laki belanja yg gurl makan,yg gurl tersipu2 malu tatkala menerima makanan free dari si lelaki...

UIA kah Ini ???????? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

jujur aku cakap,time aku datang sini,banyak dah khabar aku dengar ttg student2 UIA ni...aku just buat dono je,sbb aku xmo lemah semangat dah sebelum masuk lagi...tapi...nampaknya,semua khabar itu benar....dan amat menyedihkan,dan melukakan setiap hati yg melihat,walaupun hati insan yg x baik mana pun,macam aku ni...

kalau sekali bala turun,semua kena...sesetangah orng,hanya mampu 'mengubah' dengan hati ja...macam aku..menyesal gak aku,sebab x join committe awal2 dulu..lau x,mungkin aku dah dapat ubah sedikit sebanyak bi'ah kat UIA ni..x banyak pun,sedikit jadi lah...dalam masa yg sama,aku leh perbaiki diri aku yg semakin lama,semakin teruk ni..

tapi..tu semua dulu...sekarang dah terlambat...

secara jujurnya,aku tengok,kaum Hawa la yg banyak jadi macam ni...kalau korang nampak,budak2 gurl UIA ni,kuar outing,pakai jubah,jgn cepat sgt menilai dia ni sebagai 'budak baik'...n jangan cepat sgt menilai dia ni sebgai 'budak jahat'...sebab..kat UIA ni,ada dua jenis gurl yg pakai jubah...satu,yg memang cukup beramal dgn memakai jubah ni...satu lagi,yg hanya pakai time nak outing...diorang pakai t-shirt,seluar jeans,n sgala mak nenek la,kat dalam,then cover semua dengan memakai jubah...dengan cara ni,pak gad xkan syak apa2...dalam bas,diorang bukan je jubah tu..kan dah satu zip je...aku ulang ni,DALAM BAS !!!!!!! ...amat memalukan..buat malu kat orang2 dari agama lain ja...apa la sangkaan diorang kat Islam selepas tengok budak2 macam ni...mana perginya rasa malu diorang???

aku terduduk n termenung selama setengah jam lepas aku dah balik bilik tadi...menggeletar satu badan...marah ada..takut ada..kecewa ada...hurm..kalau aku yg jahat ni pun takut tengok semua tu,apatah lagi abang2 DQ,kakak2 DQ yg ada 30 juzuk dalam kepala depa ni???..mesti lagi mengucap panjang...aku pernah join program macam ni kat DQ dulu.karnival ape tah..tapi..lain dari yg ni..ikhtilat amat dijaga...xde pergaulan bebas macam ni..sejuk je mata memandang...

hurm...ni saje la mampu aku buat,untuk 'mengubah' maksiat yg berlaku...aku akan cuba cari jalan lain,nak menyatakan kekesalan atas semua perkara yg berlaku kat bumi CFS UIAM ni....

tujuan aku tulis ni,bukan niat nak cari gaduh dengan sapa2,tolonglah,jangan sebab seseorang tu buat kerja untuk Islam,dia dikatakan KOLOT....

sama2la kita beristighfar,mendoakan sapa2 yg berkenaan,dibuka pintu hati untuk berubah,termasuk kita semua,insyaAllah..

wasalam...4jjI