Showing posts with label lawak. Show all posts
Showing posts with label lawak. Show all posts

Wednesday, May 11, 2011

LAWAK - Pengalaman First Drive

Assalamualaikum wbt..

Wakakakkaa...guwa gelak sejam dulu sebelum tulis entry nih..yela..guwa tak tau nak tulis ape untuk entry hari ni so guwa pun fikir la kenangan-kenangan silam guwa..sekali kenangan yg ni da masuk dalam hypothelamus otak guwa...

Guwa tawu,setiap orang,first drive mesti ada apa-apa yg berlaku kan ?? Alah tak payah tipu la..kecuali yg genius betul-betul terer drive secara semulajadi tu,guwa tak heran la..maybe dia lahir sekali dengan stereng kot..hahahaha...

Okeh..guwa nak citer dah ni..duk diam-diam..namo bising-bising..hehe.

Guwa ingat lagi tarikh tu,sebab sehari sebelum guwa amik rasult PMR..26 November 2007..result kuar 27hb..Time tu guwa duk dalam rumah..cuti la kan..guwa habis tak tau nak buat ape dah kat rumah tu..bosan  sangat-sangat..Family sume ade kat rumah la..Time tu guwa tak minat pompuan rubik's cube lagi,and guwa tak ada lappy lagi..guwa pun tak kenal blog lagi..

Tengah jiwa kacau tu,tiba-tiba guwa nampak mak guwa kat luar rumah..duk tengok pokok-pokok bunga dia..tiba-tiba mak guwa panggil adik guwa yg laki tu,aiman..

mak guwa : aiman,p amik baldi dalam rumah sat.umi nak basuh kereta .
adik guwa : satgi eman p amik..tapi nak basuk camna kereta duk bawah bumbung kat garaj tu.
mak guwa : tak pa..satgi umi reverse bawak keluar..

Tiba-tiba guwa terasa macam nak tolong reverse lak kereta tu..guwa memang tak pernah bawak lagi keta time tu..ayah guwa baru ajar teori je..selalu sambil dia bawak keta,dia ajar la guwa camne nak main gear dan clutch tu..so guwa baru tau teori je la..praktikalnye belum..guwa kan baru newbie form 3 ..

So guwa cakap la kat mak guwa yg guwa nak kawin reverse keta tu..supaya senang nak basuh japgi..yg peliknya,mak guwa wat dono je bile guwa cakap macam tu..dia ingat guwa cakap main-main la kot..so guwa g masuk dalam umah,amik kunci Perodua Kembara tu...dan masuk dalam keta..adik laki guwa tu dah kuar bawak baldi.mak guwa masuk dalam umah jap..

Guwa start enjin..tekan clutch,masuk gear reverse,alah,macam biasa org buat la kan..hahaha.ayah guwa baru ajar gear 1-5 je..gear reverse dia tak pernah ajar lagi..guwa kan maju ke hadapan..so guwa pandai-pandai la sendiri..dah masuk gear reverse tu,guwa terus tekan pedal minyak sampai cecah lantai..

Ape lagi,Kembara tu pun memecut laju la ke belakang...macam gambar di bawah :-

baru berjinak-jinak dalam seni lukis elektronik :D

Ha..yg kaler biru tu batas simen yg mak guwa buat nak tanam pokok-pokok dia..yg kaler ungu tu pagar rumah guwa..belakang dari pagar tu dah masuk halaman rumah jiran guwa la kiranya..

Dah name pun Kembara kan..4x4 Wheel Drive..kuat gila bapak r kan..guwa revers tu,pecah habis batas simen tu..pokok-pokok tu jangan kesah la,memang tak da harapan untuk hidup dah guwa langgar,guwa ingat nak sangkut kat pagar dah la..sekali dengan pagar-pagar tu pun runtuh..adeh..kuat giler Kembara nih..alah..pagar tu macam pagar rumah taman je..yg mcam jaring buat dari dawai tebal tu..bukan pagar simen pun..so runtuh macam tu je..

Guwa memang dah tak sedar ape dah time tu..tengah panik..guwa tak nampak ape pun time guwa reverse tu..last-last guwa pulas kunci keta tu ke 'off' ...terus guwa terhenti dalam halaman jiran guwa tu..pergh..giler siot ape yg guwa nampak kat depan mata guwa..batas simen pecah..pokok-pokok hancur berderai..pagar runtuh..ape guwa dah buat ni ???

Guwa nampak mak guwa keluar dari rumah dengan muka yg mmg terkejut la..adik guwa tu macam kena pukau je..terkesima kat depan rumah sambil pegang baldi air..guwa pulak dah kelam dah pandangan..terus jiran-jiran datang sume datang..aduh..malunyer..nasib baik la jiran rumah guwa yg gua ceroboh ni tak de..diorang tu geng mahasiswa poli..diaorang tengah cuti sem..hahaha..nasib baik..

Jiran guwa sume tlg la drive balik kete guwa masuk ke umah guwa..ekzos dah terperosok ke bawah kereta..tapi yg peliknya..kemik sikit pun tak de kat Kete tu..wah..mmg 4x4 sungguh la..hurm..mak guwa tak nampak muka macam marah pun..dia tanya guwa,boleh bernafas ke tak..guwa jawab boleh..guwa masuk rumah,mandi,dan tido..takut giler guwa..

Petang tu ayah guwa balik,dia tak marah jugak..cuma dia cakap dia akan potong duit belanja sekolah guwa la..aduhai..malang sungguh nasib..malam tu,ade kawan guwa yg ayah dia keje JPN,gtau yg guwa dapat 9A dalam PMR..dia dah check kat ayah dia..best la kan..guwa gtau la mak n ayah guwa malam tu...tapi diorang sikit pun tak tunjuk riak wajah gembira..time tu baru guwa sedar yg guwa dah buat silap besar...bukan diorang tak heppy..cuma tak best la kan..tawu awal..orang sume nak debaran tu.time nak amik rsult tu..aduh..salah lagi..

So itu la pengalaman guwa yg first bawak keta...Dan disebabkan peristiwa tu la,sejak tu,guwa selalu sakit dada..kadang-kadang tak leh bernafas..guwa ingatkan guwa lelah..mmg la guwa ada lelah dari kecik..ayah guwa bawak ke hospital pakar,last-last guwa kena tahan kat wad selama 4 hari..tu pun dah penghujung 2008..dah setahun sejak peristiwa tu..diorang kata guwa ada simpton Radang Peparu..what ????

Tapi sekarang guwa dah sembuh..arwah pakcik guwa dah tlg urutkan..guwa lupa yg dia tu bomoh urut..dia urut guwa 15 minit je,sampai sekarang guwa tak sakit dah..padahal dulu guwa dah habis beribu2 ringgit nak berubat kat hospital pakar..diorang pun tak tau guwa sakit ape..hampeh =.=''

p/s - akibat kejadian tu,rumah guwa ada pagar simen dah sekarang..thanks to me =.=''

Ok..sekian sahaja..panjang sangat entry guwa kali ni..guwa chow dulu..Assalamualaikum..

Tuesday, May 3, 2011

5 Tips Menangani Golongan Bajet Howt

IKLAN !!!! Aku nak minta Jasa baik korang untuk VOTE header blog aku ni dalam Contest WWWOW Digi Award neh..Please la vote ye..klik ikon di atas entry neh..



Assalamualaikum..wahaha..tajuk entry macam mengundang penendang 6 das je..haha..aku tulis ni sbb time aku buat entry marah2 geng2 budak bajet hot hari tu,ada org komen kata sepatutnya aku tulis macam mana cara menangani,bukan nak kutuk2 diorang lagi..so aku menyambut baik hasrat murni si pengkomen tu..

Apa itu Bajet Hot ??

Aku suka definisi blogger ni mengenai bajet hot ..sila klik di sini > www.syakechix.blogspot.com

Berikut bukanlah cara2 yg rasmi atau diluluskan oleh SIRIM bagi menangani manusia2 bajet hot neh..tapi setelah otak aku direbus selama 2 minit,akhirnya muncul idea2 berikut yg aku rasa,agak x keterlaluan untuk direalisasikan...cekidaut !!

1.Kalau korang nampak budak bajet hot ni,korang pergi dekat dia n usha dia ramai2...kalau boleh buat muka macam aku neh *sori dalam blog xde webcam =.='' * atau dalam bahasa senang,buat muka terpegun..kalau macam kat bawah ni pun xpe..



Kononnya macam dialah wanita/lelaki yg paling hot dalam dunia neh...kalau korang ada beramai2,lagi best..sume usha pelik kat dia..tambahan plak kalau dia tengah makeup dalam LRT ke, senaman mulut sorang2 kat Bus Stop ke,boleh la korang applikasikan idea neh..sure dia akan rasa segan..

2.Kalau korang bawak DSLR ke,digital camera ke,korang shoot gambar dia banyak2,seolah2 macam photoshot artis la katakan..mesti terus dia keluarkan tudung dalam beg pastu pakai nak cover malu..



3.Kalau dia tu kawan korang,n suke bajet hot macam seolah2 dia lah boss segalanya..nak arah itu,arah ini,cube korang buat derk time dia cakap..ataupun lepas habis dia membebel,korang cakap macam ayat2 di bawah ni



i ) "err...dah habis ke ? ingatkan banyak lagi "
ii) "err..dah habis ke ? maaf saya x dengar..ape tah tadi awak cakap ?"
iii) "habis awak nak saya buat ape ??"
iv) "err..boleh ulang ?? "

dan macam2 lagi ayat yg sama waktu dengannya..

4.Kalau korang ni jenis yg selamber badak je,xtau malu sket,kalau korang nampak ade budak bajet hot kat mane2,Mid valley ke,tengah ejas rambut sambil usha budak2 laki,kot2 ada yg tengah usha dia,korang buat2 macam kemas2 sket..korang g kat dia,cakap,korang ni pengarah filem..pastu korang berminat nak ambil dia jadi pelakon dalam filem korang yg berjudul "aku budak hot" sebab nampak macam ada kebolehan....hehe..tapi kalau dia belasah korang,pandai2 la tanggung.. =;=''



5.Untuk yg jenis bajet hot dalam sikap...semuanya nak menang kat dia..korang cakap ape pun salah,dia ckap semua betul...kalau korang dah malas nak tegang leher ngan dia,korang leh pilih ayat melepaskan diri kat bawah ni untuk memberi sedikit efek kat dia..pastu blah terus..



i) "xpelah..ko je lah betul,,aku malas nak bertekak asyik nak menang,sbb tu ciri2 org munafik..ko jadilah sorang2 ye,,"

ii) "yela..ko je la betul..aku ni x betul..x pandai macam ko..pasni jgn cari aku dah..x kuasa aku nak layan manusia macam ko neh"

iii) "mesti dulu kat skolah exam ko selalu dapat 100 kan ?? sbb sume ko cakap asyik betul je..hebat lah ko ni..ajar aku bleh ?? "

dan lain2.. =.=''

Sebenarnya banyak lagi yg aku nak tulis pasal cara menangani manusia jenis macam ni..tapi xpelah..aku save dulu..aku nak tengok feedback korang dulu mengenai 5 cara neh..haha..kalau ada yg protes,aku rasa dia pun jenis bajet hot jugak..sbb tu dia terasa bila aku tulis pasal org2 macam dia..haha..

Yang akan protes entry ni,mungkin jugak golongan yg aku sebut dalam status fb aku tadi iaitu

"apabila seorang yg berego tinggi mengeluarkan satu kenyataan,kebanyakkan yg akan protes atau mempertikaikan kenyataan dia adalah org yg sama tinggi ego jugak..x payah nak sembunyi,ini kenyataan..dia tidak senang melihat org lain tunjuk hebat.so dia pun protes untuk tunjuk hebat jugak..jrang sgt ada org yg protes atau pertikai hanya untuk cari kebenaran..tepuk dada,tanya iman.."

Sekian sahaja..

" Bersama kita memerangi golongan bajet hot !!! "

Assalamualaikum :D

Monday, May 2, 2011

Aku Dah Jadi Lelaki Sejati !!!

IKLAN !!!! Aku nak minta Jasa baik korang untuk VOTE header blog aku ni dalam Contest WWWOW Digi Award neh..Please la vote ye..klik ikon di atas entry neh..



Assalamualaikum kawan2...

Sori la aku jarang update entry dan agak menyepi dari dunia blog ni *padahal baru 17 jam ko x update entry* ..Hari ni aku kuar jalan2..so x ngadap blog...dan aku tersangat lah letih dan pening kepala kerana kepala aku ditimpa hujan yg agak banyak tadi..so tengah tingtong sket neh..tapi bagi memenuhi tuntutan seorang blogger,aku update jugak entry ni buat tatapan korang semua..waaa..sweet giler kan aku neh ? *masuk bakul angkat sendiri nampak*

Okey,tajuk entry kali ni ada kaitan dgn satu cerita yg aku na citer kat korang ttg satu kejadian yg aku alami hari neh..Korang penah dengar x perkataan 'lelaki'  ??? Itu dia !! Satu soalan bodoh dari aku..hahaha..ok tapi korang penah dengar x perkataan "lelaki sejati" ??? Pernah tapi xtau ape makna sebenarnya kan ?? So hayati kisah sedih di bawah..

Hari ni,aku dan adik aku aiman,bercadang nak g Alor Setar jap,nak melawat Skolah kitorang yg lama..adik aku dah pindah g skolah lain skunk ni..aku lak dah 3 tahun keluar dari skolah tu..lagipun aku ada urusan sket di pejabat skolah tu..Dan kawan baik aku plak,Shauqi,baru je sampai kedah pagi tadi..so aku ajak dia join sekali la.memandangkan dia pun bekas pelajar skolah tu..hehe..

Tapi motor dia bapak dia bawak g bendang plak da.....So aku la kena g amik dia kat umah,dan bawak datang umah aku..n sama2 kitorang akan jalan kaki untuk tahan bas dari Jitra ke Alor Setar..Aku pun ragu2 gak neh nak pergi rumah dia,sebab hari tu aku ikut dia pergi,ya Allah,jauh giler ke dalam hutan..sampai xde line phone la kiranya..tapi kesian la dia,xde transport nak datang..

So aku suruh adik aku bersiap2,nanti aku balik senang bleh bertolak terus..manakala aku lak naik motor nak g amik kawan aku ni la..sape2 yg duk Kedah,aku nak gitau.kawan aku ni duk Kampung Menerong,dekat dengan Wang Tepus..so korang leh bayangkan la dari Jitra nak g sane.mmg la dekat kan..so aku bawak la motor tu slow2,nak g sane,sampai je kat satu sungai,aku stop n kol dia..

Aku : wei Qi (nama panggilan dia ),aku sampai kat sungai dah neh..

Qi : sungai tu ada *tandop sebelah kiri ka kanan ?

*Tandop - Halangan sungai macam sebuah empangan kecil

Aku : Kiri !

Qi : ok..hang straight sampai jumpa sungai yg ada tandop sebelah kanan,pastu belok kanan masuk jalan kecik..sampai simpang tiga,belok kiri..

Aku : okeh..satgi aku sampai aku kol hang balik.

So aku pun teruskanlah perjalanan aku neh..Pastu aku ade terjumpa satu sungai,tapi x nampak lak tandop pun kat sebelah kanan..so aku teruskan lagi la..jumpa sungai lagi..xde tandop jugak..so aku teruskan lah...aku dah melepasi kawasan sekolah ,kedai2,hospital,balai polis..pergh...kat mane dah aku neh..tapi aku x putus asa,aku teruskan lagi perjalanan aku..wah.bersemangat kan aku neh.. ?

Tapi aku dah sampai kawasan hutan yg xde kete lalu lalang dah neh..biar betul Qi neh..tapi aku relaks lagi..sbb aku ingat lagi,dulu nak g umah dia,mmg kawasan sunyi..so aku teruskanlah..lama jugak la aku teruskan..sampai x nampak kereta n moto atau manusia langsung dah..aku jadi seram sejuk..last2 aku ternampak satu signboard :

"SELAMAT DATANG - SEMPADAN DAERAH PADANG TERAP"

What the heck !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku sampai alam dimensi mane dah neh ????????

Terus aku nak slow moto nak park kat tepi jalan,aku nak kol Qi..aku nampak ada satu kawasan berumput,macam sesuai je nak park..so aku bawak la motor aku g kawasan tu..malangnya kawasan rumput yg kelihatan subur segar bugar itu rupanya kawasan air lumpur kat bawahnye..ape lagi,melelong la motor aku neh..dan akhirnya.....gedegang !!! Dengan moto,dengan aku2 jatuh...kahkahkah..padan muka ko pAan..

Sakit beb jatuh motor...nasib baik xde sape nampak..haha..habis kotor seluar n baju aku dgn lumpur..motor aku pun kotor la beb...adeh..moto baru neh..Aku pun terus kol Qi tanye kat mane aku dah neh..dia terkejut beruk bila aku gtau yg aku dah sampai sempadan daerah Padang Terap Pendang..biar betik ???

Dia pun bagi la petunjuk Blues Clues sekali lagi kat aku...aku pun angkat la motor aku yg dah berlumuran lumpur tu..aku tengok gak sekeliling..xde orang ke..tiba2 aku kalih pandangan aku kat belakang,aku nampak ade 4-5 orang duk sembang selamber badak je kat beranda depan rumah diorang,betul2 bertentangan dengan kawasan aku jatuh motor neh...

Xde perasaan ke diorang neh ?? Nampak orang jatuh motor,leh buat derk je ?? Mane perginya kemanusiaan korang ha ??? Korang ingat aku mat rempit ke....arh,hati aku mula naik angin dengan ketiadaan keperimanusiaan diorang tuh,.aku naik motor n patah balik jalan...dan akhirnya aku sampai jugak di kawasan sungai yg ade tandop tu..rupenye2 sungai yg awal2 tadi la yg aku nampak..cume tandopnye jauh kedalam...adeh..menyusahkan betul la..

So apa kaitan cerita aku ni dengan tajuk entry ???

Korang penah dengar x satu pepatah mat rempit , "laki kalau x pernah jatuh motor,x dinamakan lelaki sejati la"

Hahaha...aku bukan nak percaya sgt cakap diorang neh..tapi betul jugak.ramai yg cakap,kalau naik motor ni,paling kurang sekali seumur hidup mesti pernah jatuh jugak..So aku dah jadi lelaki sejati la..haghahaha..perasan yg amat..Ape pun aku bersyukur kepada Allah SWT sebab usia aku dpanjangkan lagi..

OK guys..kepala aku betul2 dah pening ni..aku nak tido awal malam ni..korang tolong vote untuk header aku ni ye ?? Aku merayu sgt2..bye sume.. Assalamualaikum :D

Wednesday, April 27, 2011

Kedah Memang Gempak !!

Iklan - Guwa mau mohon jasa baik korang untuk vote header guwa yg x seberapa kat atas tu..header ni guwa pertaruhkan untuk contest Picture of the Year Anjuran DiGi..So,rajin2 la vote ye..Klik ikon di atas entry ni untuk vote..tiap2 hari vote tau :D Jasamu dikenang selamanya !

Assalamualaikum wbt :D

Rileks dulu..jgn maki hamun guwa lagi..hehe..guwa bukan nak jadi kenegerian,tapi kali ni guwa mmg nak kenegerian sket pun..wakakakakkakaka XD ..hehe..dush! dush ! *tiba2 dua penumbuk melayang kena pipi guwa*

Bangga guwa dengan negeri guwa neh..ok fine..guwa tau la negeri lain pun ada menatang ni,tapi guwa tetap nak bangga jugak dengan menda ni..sebab ianya mmg gempak..

Ape bende la yg p a a n (Dalam BCR akan menjadi Farhan AJ berwarna ungu kerana x update sponsor =.='') ni merepek x habis2 ni ???

OK...ni guwa nak cerita la ni..tadi ada senior guwa post something kat wall fb guwa neh..guwa yg sedang sibuk buat road tour ke 2383 fren fb guwa untuk promote header guwa dalam contest DiGi tu, agak terganggu la kan..so saje la guwa tengok,ape bende senior guwa antar ni..rupanya satu link...guwa klik la kan..sbb kalau senior guwa antar link hantu macam yg guwa maki2 hari tu,mmg nak makan virus la laptop senior gua neh..haha...

Tapi rupanya dia antar link sebuah website laman sosial yg baru dibina oleh bahagian ICT Kerajaan Negeri Kedah..khas untuk rakyat negeri Kedah Darul Aman...erk ?? serta merta loghat guwa berubah balik jadi kedah.wakakaka...

Selingan - Klik di sini untuk berehat sebentar 

Gempak giler website ni..macam facebook dow....erk..sori2... macam facebook nak habaq mai !! hehe..meh guwa bagi screenshot sket website tu..yg gambar macam Rionaldo Stockhost berbibir pink tu guwa la..hahahahah..

*siaran tertunda sekali lagi kerana penulis sedang digeletek separuh mati akibat bajet hot yg melampau*


Smart kan ?? wa...tiba2 guwa jadi bangga jadi anak jati Kedah *even guwa lahir kat Kota Bharu Kelatan =.="*

So mari la ramai2 kita masuk dan bersosial secara aman di dalam tu..ahaha...jangan lupa add guwa tau..korang search "farhan" and just enter je..nanti nampak la gambar bibir warna pink tu..hahahahha..

Ni link website tu  - http://www.mykedah.com.my

Pengumuman !!!
Disebabkan guwa xnak kecewakan kawan2 guwa dari negeri lain,guwa nak umumkan yg budak negeri lain pun boleh join ma....hehe..silalah berkunjung ke website tu :D

Sahut Cabaran - Ada Apa Dalam Beg Anda ??

Iklan - Guwa mau mohon jasa baik korang untuk vote header guwa yg x seberapa kat atas tu..header ni guwa pertaruhkan untuk contest Picture of the Year Anjuran DiGi..So,rajin2 la vote ye..Klik ikon di atas entry ni untuk vote..tiap2 hari vote tau :D Jasamu dikenang selamanya !

 Assalamualaikum SAHABAT ! (n_n)

Guwa pelik la,sejak dua tiga menjak ni,guwa selalu tertido awal malam..kadang2 tu kul 8 guwa dah pengsan...padahal sejak azali masuk skolah menengah lagi,guwa mmg terkenal sbg manusia kelawar,yang x tido malam..kalau tido pun,sure lewat tahap nak masuk subuh dah..tapi ni dah 4 malam berturut2,guwa tido kul 9..simptom2 apakah ini ???? maybe guwa nak mampos jadi batman dah kot..jap guwa nak tweet ngan batman jap,tanye dia,dulu sebelum dia jadi batman,ada simptom2 macam guwa alami ni x..kalau ada,sah lah,x lama lagi guwa jadi batman..haha..

OK,guwa buat entry ni nak sahut cabaran member mutualism guwa,iaitu skyboy89,yang cabar guwa tunjuk barang ape ade dalam beg gua setiap kali guwa kuar rumah..hahaha..tapi xde la gempak macam yang dia punye..barang biasa je..nak tengok ??? Zassssssssssssss...saksikanlah..


OK..meh guwa nak jelaskan sebab musabab guwa bawak semua ni..yang penting sekali,GUWA X TIPU..mmg semua ni guwa bawak time kuar umah...

Beg-kena bawak la..kalau guwa x bawak,camna guwa nak angkut semua barang2 yg lain tu..

Body Spray - guwa bukan jenis berpeluh,ok ?? Cuma guwa lebih selesa kalau sentiasa bawak benda ni..kot2 la kena masuk pasar ka,tempat2 yg akan menempekkan bau busuk kat guwa ke,bleh guwa cover cepat2..

Hair Gel-oleh kerana guwa naik moto,n guwa kena la pakai helmet,so rambut selalu rosak..so sampai mane2 shoping mall ke,tempat2 yg guwa kene masuk dgn kemas ke,terpaksa la guwa taruk sket gel neh..guwa mmg jenis yg jaga rambut ok..

Kunci moto-wajib la guwa bawak..kecuali korang boleh ajar guwa start moto tanpa kunci,guwa x bawak dah la kunci moto ni..haha..

Sikat-pergh..nyawa ke - 3 guwa neh selepas handset..kalau gel je bawak,sikat x bawak,nak dandan sikat rambut macam mane..xkan nak guna jari lak kan..melekit2 kang,x memasal je guwa jadi spiderman..

Sony MP3-kegunaannya untuk bagi moto korang nampak berkilat *sila jangan percaya* bawak benda ni,boleh cegah maksiat tau...untuk korang guwa x sure,tapi untuk guwa,mmg berkesan..sbb guwa ni jenis pegi mana2 pun,seorang diri..main bowling pun kadang2 sorang je..so bila guwa main sorang,sambil dengar mp3,guwa berada di dimensi guwa sendiri..so xde la nak usha2 awek kan..guwa ni bukan jenis amik port pasal orang lain..even guwa ni suka usha gelagat manusia,tapi setakat usha je la,guwa x plak nak jaga tepi kain orang..

Wallet- x perlu dijelaskan penggunaannya.. =.=''

Tools-jangan pelik..mmg guwa akan bawak ke mana2 jua guwa pergi..korang nak kata guwa tipu,it's up to you,tapi bagi guwa,tools ni mmg perlu guwa bawak,kegunaanya sure la untuk buka skru kan,x kan untuk kacau kari lak...

Hand Glove-jgn risau..guwa bukan samseng nak pakai hand glove ni.guwa bawak in case guwa nak main bowling tibe2 je kan,so senang..

Handset - untuk mengelak pencemaran udara *sila jangan percaya jugak =.=''*

Rubik's Cube - untuk yg belum mengenali guwa,meh guwa nak gtau,guwa ni cuberholic..bermaksud fanatik tahap gila babeng ngan menatang ni..sambil tnggu order,sambil tunggu turn nak main bowling,sambil tunggu orang depan amik duit kat ATM,guwa main la benda ni..

Emergency charger - daripada buat muka xtau malu g charge nset kat tempat awam,baik guwa bawak benda ni..leh charge handset guwa kat mane2 je..

Charger - kalau guwa dah sampai umah nenek guwa ke,kat mane2 yg logik untuk guwa charge nset,baru guwa guna benda nieh..

So itu saja yg guwa selalu bawak dalam beg guwa,setiap kali guwa keluar rumah...nak percaya atau tidak,tu korang punye pasal...

p/s - pssst sky,aku dah sahut cabaran ko..hahahaha

Saturday, April 9, 2011

5 Gelagat Blogger Bodoh Sombong


assalamualaikum sume ahli mesyuarat tingkap TintaPenaku...hehe

Entry kali ni masih mengisarkan pasal blogger..hihihi..dah name pun blog..so aku citer pasal blogger la kan..Nak citer pasal binatang bek buka zoo je..Nak citer pasal tolak tambah bahagi baik g jadi cikgu..hehe..

Kali ni aku nak membebel pasal sikap blogger yg aku rasa,lawak sgt..Haha...Satu je sikap yg aku nak ketengahkan kat sini..BODOH SOMBONG...ha..tu la yg lawak pasal blogger jenis ni..Kalau diorang membebel,fuh..nampak macam satu dunia ni yg salah,sume nak kene ikut otak diorang je..Padahal diri sendiri yg buat salah,stil nak bebelkan orang len..jom kita usha2 sket ape yg lawak sgt blogger bodoh sombong ni..

1)Merungut follower x banyak,padahal kotak follower letak kat bawah sekali..kononnya blog diorang tu best sgt la,perasan org rajin sgt nak scroll sampai bawah..ada yg lagi bagus,letak follower kat page lain..so kalau org nak follow,kena klik link lain plak kat tab menu die..haha..pastu nak membebel lak orang x ramai nak follow,kononnya ramai pilih kasih la,diskriminasi la...sendiri mau ingat la..Kalau ko tu dah femes macam Ben Ashaari ke,Fatin Liyana ke,UV ko 2k sehari ke,ko letak follower kat planet pluto pun orang sanggup pergi sana nak follow ko..ok2..agak hyperbola sket..kesimpulannya,letak la follower kat tempat yg mudah dilihat..xpayah nak belagak pandai sgt letak kat bawah sekali..aku sendiri pun malas nak godek2 sampai bawah..

2)Merungut visitor x ramai,sedangkan kat blog dia tu pasang lagu memekak je...memang la bleh tekan button pause,masalahnya bukannya button pause tu nak muncul sepantas kilat,kena lak loading player tu lembab,tapi lagu dah memekak sampai gegar rumah visitor ko tu,x ke dia maki ko free je ?? tolong la sedar sket,x semua org suka lagu korang tu..yg jawab "ini blog aku,suka aty aku la nak letak ke x"...haha..yg ni la bodoh sombong..pentingkan diri dia je,pastu bila org xnak masuk blog die,leh wat ayat pasrah lak..aku nak balas ayat ko ni bagi pihak visitor2 teraniaya,"ikut suke kitorang la nak masuk blog ko ke x..dah la memekak tahap gaban.."

3)Mulut sedap je hina header orang lain,sedangkan header sendiri tu upah orang buat..yg ni lagi xde maruah aku tengok...at least org yg ko kutuk tu buat header dia sendiri,dia belajar photoshop sendiri,yg ko tu,ntah2 nak buat text pun x pandai,pastu nak kutuk2 header orang lak..sedar la diri sket..setakat upah orang lain buat,cucu tiri aku pun pandai la..

4)Marah sbb org xnak masuk blog,sedangkan blog dia tu widget2 lagi banyak dari entry..gatal nak letak kalendar sedangkan setiap komputer ada kalendar dah,lain la kalau korang guna Microsoft version zaman batu..jam pun nak letak,macam xde duit dah nak beli jam sendiri,widget ikan berenang pun nak letak,ape kes ni der...yg paling xleh blah,gambar bf n gf yg memenuhkan blog dia,bukannya entry.kalau macam tu,baik ko buka akaun Photobucket je..senang..bukan org nak masuk tengok gambar bf n gf korang tu..kalau lawa or nsem xpe gak...kang org lain copy wat superimpose dgn Action Kamen ke,Shin Chan ke,nak marah lak..ade otak pikir la der..

5)Nak visitor ramai,tapi setiap kali entry je,citer dia bangun tido,gosok gigi,pakai baju...alahai...ape ni der.,.ko nak wat blog ke diari ?? kalau nak wat diari g beli je diari tu..pastu ko tulis la ape pun..nombor dobi ko ke,jenis darah ko ke,boss ko pakai tie kaler ape hari ni ke,xde sape nak kesah..buat la citer best sket..ni x,asyik citer same je..bosan la meyh..

Dan macam2 lagi ragam blogger yg aku rasa amat lawak..Yang berbuat demikian pastu dia minta nasihat blogger2 lain yg lebih lama,pastu dia ubah,alhamdulillah la..ni yg xnak minta nasihat,still nak ingat dia betul semua..pastu nak membebel plak..X kena ngan aku xpe la,sekali kena ngan aku,lepas ni korang dengar la ramai blogger tutup akaun..haha..kejam2..

So nasihat aku,nak buat blog tu,minta la nasihat.jgn ego sgt beb..aku pun ego gak,tapi aku minta nasihat org lain time nak buat blog ni dulu..ramai blogger yg aku kenal,even dah umo 30++ lebih pun,still minta nasihat dari blogger yg lebih muda..nak ilmu xleh malu beb..Yg susah tu kalau dah bodoh sombong..tu je..

So sekian..Wasalam.

Thursday, April 7, 2011

Kenapa Entry ni Awal Sangat ??


assalamualaikum semua...wuarghhh..ngantuknya...

Mesti korang pelik nape entry aku awal kan ?? selalunya kul 1500 ke atas baru ada entry,(dah ko bangun pun paling awal pukul 1 tgahari),ni pukul 10 dah ade entry..haha..sume ni adik aku punye pasal...

Malam tadi aku n adik adku yg form1 tu p tidoq umah nenek aku,amik turn jaga nenek la,macam biasa...So tido sana la..

N pagi tadi dia dah kejut,awal2 lagi,suruh bangun sbb nak balik dah..padahal baru kul 9.30 pagi...aiya...kacau tol la..org sedap2 tido,nak kene bangun bawak moto dah..

Dia nak balik awal sbb kul 12 dia kene g sekolah.xkan nak g sekolah pakai baju tido kan ?? haha..so aku pun bawak la jugak moto tu..

Sesampainya umah,aku x tido lagi,aku buka lappy terus..ha..bagus x aku ni ?? Ape ? bagus ?? mekasih ye...

So jom sambung tido..zzzzzzzzz..

wasalam..

Saturday, April 2, 2011

Pasang Aircond dan Kipas Pada Masa yang Sama Satu Tindakan Kurang Pandai ??

assalamualaikum..

Pelik dak tajuk kat atas tu ??? mesti pelik kan ?? ha benda ni excelli dah berkurun aku nak gtau kat ampa semua,cuma otak ni banyak semut,asyik lupa ja..haha..

Kat umah ampa ada kipas dak ? mesti ada kan ? aircond ada dak ? mesti sesetengah ada kan ?? tapi pernah dak ampa buka2 dua2 tu dalam satu masa ?? Kalau ampa anggap dengan membuka dua2 alat di atas tu dapat menambahkan kesejukan,ampa dah SALAH.

Aku duk pelik jugak tengok sebenaqnya orang buat macam tu..sebab xkan la korang xtau camna dua2 alat tu berfungsi ?? OK kalau x tau meh cheq nak habaq mai..



KIPAS

Ok,aku jelaskan secara ringkas la kan..x masuk bab prinsip tekanan udara ka,apa ka,suma x masuk..sbb aku nak bagi semua faham camna kipas ni berfungsi..aku highlight kan kat sini kipas siling..yg pasang kat siling umah tu..kipas ni cuma memutarkan udara yg berada di atas dan memandu udara tersebut ke bawah dgn kelajuan yg tinggi...secara x langsung mewujudkan angin yg kuat..angin adalah udara yg bergerak..so kita rasa sejuk sbb angin tu laju ja pun..bukan ada elemen lain..kalau bilik kita panas,kita akan rasa panas jugak even pasang kipas..sebab ia x merubah suhu bilik pun,ianya menghasilkan angin ja..


AIRCOND(AIR CONDITIONER)

Ok,makhluk canggih ni plak prinsip dia lain dari kipas..secara ringkasnya,prinsipnya ialah menghasilan udara sejuk..sapa yg belajaq sains,dia mesti faham..udara sejuk lebih berat dari udara panas..sebab tu belon yg leh terbang tu dipanggil belon udara panas,sebab udara tu ringan n kurang tumpat berbanding udara biasa,so belon tu leh la terbang..tapi aircond ni menghasilkan udara sejuk yg mana lebih berat n lebih tumpat berbanding udara bilik kita yg biasa..so udara yg sejuk ni akan turun ke bahagian bawah bilik iaitu di mana kita berada..dan udara asal di dalam bilik yg panas tu akan naik ke bahagian atas bilik kita,atau lebih tepat lagi di bahagian siling..dan disedut keluar oleh aircond tu sendiri..sbb tu setiap aircond,kalau korang perasan,ada satu lagi kawan dia,iaitu kotak yg ade macam kipas tu,dipasang di luar rumah..untuk mengalirkan udara panas dalam bilik kita tadi..


OK sekarang korang dah faham prinsip kedua2 alat di atas..so kenapa aku cakap pasang kedua2 alat tu dalam masa yg sama merupakan tindakan yg kurang pandai ?? Aku x cakap la bodoh..tu x berperikemanusiaan sgt bunyinya..maksud aku kurang pandai ja..sbb buat tindakan tanpa mengetahui sesuatu fakta..

Jika kita switch on kedua2 alat tersebut dalam bilik kita,kedua2 prinsip alat tu akan bergabung..aircond akan mengalirkan udara sejuk ke bahagian bawah bilik dan udara panas akan naik ke bahagian atas..manakala kipas pulak akan memutarkan udara di bahagian atas bilik turun ke bahagian bawah..so kedua2 udara panas dan sejuk akan bergabung,menjadikan suhu bilik tu bukannya bertambah sejuk,malah bertambah panas..

So lepas dah baca pasal ni,sapa2 yg selalu buat macam ni,rasanya boleh la hentikan perbuatan tu ye..dah la membazir elektrik,x mendatangkan faedah plak tu..hehehe..sekadar berkongsi ilmu,sekian.

Wasalam

Wednesday, March 30, 2011

Lulus Jugak Akhirnya =_=''




assalamualaikum pembaca2 tegar dan pendengar2 setia(ni blog ke radio?) sekalian..kabare ? wes mangan ?? eh silap Google Earth lak..tu siam... ape kabo ? ceat ke x ? lau x ceat g mam ubat..hahaha..

Untuk x membantutkan idea aku,maka aku nak teruskan dgn mengguna bahasa short form aku..haha..perosak bahasa la katakan..eh x..just aku selesa begini..

Merujuk kepada tajuk di atas,kejap lagi aku citer..orang tua2 kata,save the best for the last..miahahaha...ekscelli aku nak ucapkan rasa terharu aku je,pasal lepas aku merintih2 kesusahan(dah macam rancangan Bersamamu da...) dalam entry "Argh!! Aku Dah Nak Naik Gila !!" semalam,tiba2 hari ni UV dan visitors aku naik mendadak..huhu..padahal tu aku saje2 tulis je,nak luah perasaan..and aku xde plak g ping entry tu di seantero dunia macam sebelum2 ni,aku ping kat group fb and kat GengBlogger je..

Tiba2 aku check Nuffnang aku semalam,UV naik da....sampai kul 8 malam tadi,dah ade 196 UV...


wow...ok2,fine..gelak la kat aku..yela aku bukan blogger femes nak ada UV sampai ber'k'2 dalam sehari..nak tengok UV aku hari2 sebelum ni ?? ha ini dia...





So logik la aku nak rasa heppy pun kan..thanks sume yg datang melawat :D

Ok tutup kes,,aku nak citer pasal aku g amik Ujian Qti untuk lesen P motor pagi tadi...untuk semua penghuni Planet Kedah,sure tau katne Pusat Latihan Memandu kat BUkit Wang Malau tu kan ?? yep suma tau..Malangnya hamba Allah ni (aku la =_='') x tawu camne nak g sane even aku dah pergi sane hampir 2K kali dah..cewah nak gune K lak kan..xdelah..cuma dah banyak kali pergi sane ngan kete agen aku..x hafal2 jugak jalan..haha..

Akhirnya aku terpaksa meminta bantuan yg tulus mulus ayah aku untuk tunjuk jalan..haha..malu weh..shadap u ! aku jenis x kuar umah..so aku xtau jalan..haha..ayah aku bawak kete Kembara kat depan n aku ikut ngan motor kat belakang..haha..malu weh..dressing cam Valentino Rossi dah,sekali xtau jalan da...hahahaha..

Maka sampailah aku kat Pusat Memandu tu jugak dgn jayanya setelah ditunjuk jalan oleh ayah aku..hahaa..thanks abah ! :D

Hari ni aku kena buat Qti Ulangan..kahkahkah..kena ulang plak..yang hari tue punye aku x lulus kat brek kecemasan..ape la cikgu ni..time latihan,aku setiap kali brek mesti tayar tu seret gile2 n aku mmg bawak laju dah...dia marah lak..dia kata ko nak mampus ke bawak laju macam tu n brek macam org gile ?? aik ?? salah plak ?? so time Qti hari tue aku bawak la slow sket n brek pun tayar x seret..sekali dia kata slow plak dah..dem tol cikgu ni..dua2 salah,habis xkan aku nak brek sampai terbabas masuk hutan belantara depan nuh..adeh..maka aku gagal la hari tue..haha..kene ulang hari nie..

Nak dipendekkan citer,aku dapat turn number 1 ...adeh..aku cukup lemah longlai kalau ape2 pun kene turn number 1 ni..darah gemuruh dah datang..haha..xpe,aweks2 duk tengok ramai nuh..diorang baru datang first hari nie,so macam xde pengalaman lagi la..so aku yg ade experience ni (experience la sgt) kene la tunjuk hebat sket.hahahaha...

Sekali hujan lebat da..korang tahu la kan negeri2 utara skunk ni dah banjir sbb ujan turun nonstop...ni sume angkara CG..haha..main2 je CG..jgn marah..hehe...so penguji2 tu tanye la kitorang nak buat jugak ke nak tangguh..dengan belagaknya,aku angkat tangan kate nak buat jugak (ini cerita benar =_='')..wa...macho beb kate macam tu dgn aweks2 ramai tengah tengok..haha..so kami pun buat jugak n aku lulus dengan fullmark !! hahahaha..kembang kempis idong eden time terima result tu..amik result SPM pun x camni..haha..

Ujian JPJ lak 18hb April..dem.lambat lagi da..xpelah..leh aku test2 motor baru aku dulu..hehe..so kepada sape2 yg nak amik Ujian Qti lepas ni,jangan takut,korang anggap litar dalam tu mak bapak korang yg punyer..so korang xkan nervous..haha..malangnya risiko kene lempang pun tinggi so hati2..

Sekian sahaja wasalam :D

Wednesday, March 16, 2011

Bile Graphic Designer Amatur Mula Bosan

assalamualaikum..

haha..adeh..tengah gelak ni..haha...putus urat pancreas aku ni..haha..

kenapa farhan ni ?? giler ke ?? haha...

bukan2...petang tadi,aku bosan yg teramat..adik aku yg laki n gurl kuar ngan kawan2..tinggal la aku dgn adik yg kecik2..so..mule la aku nak buat keje giler..

dah lame men ngan Adobe Photoship..tapi x penah buat superimpose lagi...so tadi ni saje la test...haha...aku cari la scene or watak yg best untuk aku imposekan muke x nsem aku ni..maka aku terjumpa gambar ini..hahaha..


Sekali Ip Man da... =_=''


Ni Pak cik mane tah aku jumpe..haha..bedal je..

maka setelah designer amatur ni berhempas pulas dgn otak yg tengah gelong,maka terhasillah karya agung ini..hahaha...sape gelak aku rebus otak sekor2..haha..


sekali jadi Paan Man da..haha


kesian la brader ni..haha..

maka aku xmau komen banyak2....komen la sendiri..haha..

credit to sifu aku : SyedGraphix

hahaha..miahahaha..huhuhu..hihihii...

wasalam


Saturday, March 12, 2011

Lawak Hantu : 'Lawak' bagi korang tapi 'Mati' bagi aku


assalamualaikum...

hurm..ape nak jadi dgn dunia blog aku lau tiap2 hari post entry marah2..tapi aku kene tegaskan jgak pasal perkara ni...org nampak remeh,tapi aku mewakili golongan2 yg berkecuali ni,nak tegakkan perkara nie..owh..lupe nak gtau..untuk sape2 yg baru kenal aku,aku nak gtau siap2,aku jenis cepat naik hangin..harap maklong !!

korang penah x...tgah2 syok chat kat fb,ym ke,,skype ke,mane2 je lah..tibe2 ade org bagi link...kate ade benda best la..ape la..pastu sekali korang bukak..mak datuk !!! muka macam hantu disertai dgn hilaian tawa ??? dah la kuat giler die jerit .... tambahan kalau korang buka speaker ke,mau gegar jugak rumah an ?? yup..aku dah kene banyak kali..n setiap kali kene macam tu,siyez aku cakap,aku doakan si penghantar tu mati cepat...yup..aku tau tindakan aku ni keterlaluan,tapi itulah ape yg aku buat setiap kali jadi macam tu..

malam ni..aku still macam semalam..demam panas...selsema..batuk..sakit tekak..n baru je datang petang tadi,pening kepala n sakit dada...dah lama x sakit dada,tapi memandangkan badan aku tgah pesta penyakit,so dia datang sekali...malam tadi lak..gaduh dgn gf n adik angkat aku..teruk punye..aku mmg niat nak msg elok2 je,xmo marah2 padahal mood org tgah sakit ni,faham2 je la,sentiasa x stabil..tapi aku gagal..sbb kesalahan kecik je diorang buat,aku dah marah2 over sampai tengking2..

dah la ayah aku tinggal aku bawak adik je g men bowling..aku x dibawak sebab kene jage umah yg ade mak aku n adik2 gurl yg lain je..tu dah satu hal..bengang dah aku..aku la yg kene kuar g beli lauk makan malam kat adik2...sabo jela...lepas makan,aku lepak2 jap tgok astro..xde bende best...

untuk menenangkan perasaan aku,aku g la kat website chatting kegemaran aku..aku tau..betapa berat pun masalah aku,sume akan settel bile chat kat sane..kawan2 sane sume best2 n ramah2.n diorang layan aku macam dah lame kenal..so aku g la o9...actually hati kecik aku kate jgn o9,emosi ko ni x terkawal lagi..tapi sbb nak ketenangan jap,so aku masuk jugak chat..kejap je.x lame..pastu benda ni terjadi..

aku ade nampak sorang chatters baru ni..namenye aku rahsiakan...biasa la..bila aku nampak chatters baru je kat situ,aku klik la link kat name die,nak g blog dia la..nak usha2 sambil2 follow..seperti yg aku n blogger2 lain selalu buat ....tapi elok2 je link dia tu terbukak,kuar la gambar hantu hodoh yg aku sebut tadi dgn suara yg menggegar umah aku sbb aku connect laptop aku dgn speaker power bass...

ape lagi,aku yg femes dgn penyakit peparu ni,melompatlah terkejut,,,sumpah bukan takut..aku terkejut..n macam yg aku cakap tadi..macam2 la perkataan muncul dalam hati nie..tibe2,didorong dgn pesta2 penyakit dalam badan tadi,campur dgn gaduh dgn gf n adik angkat,dgn tension kene tinggal kat umah,aku meledak la dalam chatroom tu..aku marah la si pemilik nama dgn link siot tu..

yg aku hangin,tau ape dia cakap ?? "aku x suruh korang klik pun".... rasa lau dia ada depan aku,mmg aku lanyak dia habis2san dah...bodoh punye ayat... dah la budak baru..leh berlagak otai lak kat sini..aku yg dah lame pun still rase kecik kat situ...meh sini aku nak gtau ko budak baru,sume chatter kat situ mmg akan klik kat name budak2 BARU macam ko ni,sbb kitorang nak blogwalking la ngok(perkataan yg dia kate kat aku tadi)...nak jumpe kawan baru..yg ko dgn otak yg ko letak kat kepala lutut,dgn pandainye ko letak link hantu tadi..org len letak link blog la ngok..

yap,aku tau..org2 yg normal mesti akan kate aku ni anak manje la,,pondan la,,penakut la,,suke bising2 la,sbb korang SIHAT !!! at least lepas nampak tu,korang akan just terkejut sikit n gelak2...tapi bagi org yg ade lelah,radang peparu,n jantung x kuat macam aku ni,benda tu sekelumit najis pun x lawak...tau x ???!! kalau kitorang(org2 yg berpenyakit) terus mati terkejut lepas tgok link hantu korang tu,ape korang nak cakap ?? korang nak tolong antarkan ke spital ?? ape gune der,org dah mampus pun... n bukannye korang tgah ade sebelah aku time tu nak tolong..atau korang nak gelak ??? wallahua'lam..

n satu lagi yg aku xleh lupe pasal ape yg dia kate kat aku.. "nampak header macam budak baik,,tapi..."..

ok fine !! aku budak jahat !! so what ?? tu gambar aku time form 2...yup..form 1 sampai form 3 aku mmg macam tu..lepas tu aku jadi macam ni..so what ??? ko nak perlekehkan aku sbb perangai aku macam ni ?? xpe2..kat akhirat kite tgok,.,kat dunia x nampak amalan la beb..

dah la..malas nak membebel pasal nie..n ape yg aku tawu skunk,ramai dah chatters2 kat situ benci aku sbb bikin panas kat chatroom tadi..yg si budak tadi ni,x faham2 pasal rules kat chatroom tu..dia ingat chatroom tu bapak die punye..leh wat suke2 hati..bile aku gtau dia bahawa chatroom tu ade owner,dia still buat2 blur bodoh..panas betul la..

so,aku rase x sesuai dah aku nak masuk chatroom tu pasnie..bukan nak meraih simpati...sumpah x..aku x suruh sape2 datang pujuk(mmg xkan ade) aku pun...aku x suruh korang komen berjela2 kat bawah ni..x...aku just nak golongan2 SIHAT macam korang,fahami golongan2 SAKIT macam aku...aku nak hidup lama lagi la der...lau mati awal pun,aku nak la husnul khotimah..mati tgah sujud ke..tgah mengaji ke...xnak la dalam sijil kematian aku nanti,org tulis,"mati sebab terkejut nampak website hantu"... bunyi macam sengal je..

akhir kalam,sape2 nak jadi pembunuh senyap,buat la macam budak tu ye..

wasalam..

Thursday, February 17, 2011

Bile Rasa Boring Menguasai Diri...aku jadi camnie...

assalamualaikum..

ade org penah tanye aku,nape suke update blog malam2 bute@pagi2 bute ?

jawapannya..aku mula mengupdate blog apabila hati aku mula rasa sunyi...that's it..so ptg2 kan ramai kawan,awal malam pun ade lagi member2 yg duk bising2 men game la,layan cite korea la(erk ??),sembang2,etc...so lewat malam la aku leh menyendiri,layan perasaan sorang2,fikir masa depan,kenang zaman dulu2,dll....

malam ni,ntah knape,aku rase sunyi sgt walaupun pada hakikatnya,roommate aku penuh..aku nak study math sbb 19hb ni ada paper math,tapi.....................................................ntahla.

aku rase seolah2 sume manusia kat dunia ni tgah benci kat aku..siyez..ntah knape..bile aku try check balik,aku ada wat salah kat sape2 ke,atau salah cakap kat mane2 ke(kat BCR ke..)..hakikatnye dalam 2-3 hari ni,aku jarang atau x kuar bilik aku langsung,hanya melayan laptop dan blog n kawan2 blogger aku je,sambil study..

knape ek aku rase camnie? anyone ?

maybe sbb tga sengkek skunk ni..kakaka..bile tga sengkek,aku selalu jadi camnie..rase inferior je,,rase cam xlayak kawan ngan sape2..aku tau aku x sepatutnya judge org camtu,tapi ntah la..dah nak rase cam tu kan,what can i do..

nak study,tengok sume kawan2 dah menyepi..ustaz,prof,apis,ramzie dah tido...hafiy duk study sorang2 dalam bilik..aku je sorang2 kat ruang study ni..melayan perasaan...aku perlukan suasana meriah yg senyap,baru leh study..hoh ? meriah tapi senyap ? amende mamat ni merepek ?...

xde..maksud aku,meriah tu ramai org,n sume tga study same2 dalam keadaan senyap..baru aku bersemangat..ni sume dah tido...aku xde mood terus nak study..

sambil2 duk layan blues tu,mataku tertangkap objek empat segi colourful ni...





uish..lame jugak aku xmen benda ni,sejak tournament peringkat UIA hari tue..aku dapat second place..ada aku catatkan dalam entry aku kat sini.

so disebabkan keboringan yg amat,aku pun mencapai menda nie..n main la jap2..sambil2 main n melatih pergerakan jari aku supaya smooth balik,aku pun rakam la,hehe..pengaruh anwarhadi ni..tapi xdela sampai wat channel kat YouTube..saje suke2 rakam..

tapi aku still xleh atasi rekod peribadi aku 29 saat yg aku wat entry time first2 aku blogging..korang leh tengok kat sini video uh..dah lama x men kan..

lau nak tengok video yg tadi aku wat,ada aku upload kat sini..





Abaikan Wajah Aku yg tgah serabut tu..hehe

lepas abesh main2 benda warna-warni tu,aku terus buat entry nih..rasa la happy sket..nasib la ade korang wahai pembaca2 n rakan blogger2 yg len..x la rasa sunyi sgt..thanks korang ea..o satu lagi,lau ada sapa2 terasa hati dgn percakapan aku,aku mintak maaf ye,,aku pun manusia jugak..

wasalam..

kalau suka leh 'like','share' apatah lagi 'tweet'..

Sunday, February 13, 2011

Anwar Hadi Reply Comment Aku da..

salam korang....

nak tanya,korang kenal Anwar Hadi,yg ade YouTube channel @IniAnwarhadi uh ?? yg femes kat YouTube sebagai Vlogger yg lawak tahap cipan uh ?? ha..lau kenal,nak cite satu mende sket neh..

lepas bangun tido tadi(lepas dah solat subuh la..haha),macam biasa,aku o9...jap je..sbb nak study japgi...aku check la fb n blog aku yg amat aku syg nieh...sekali aku check notification fb,ada menda nieh:



pergh..rasa best semacam la plak..hehe..aku ada tulis satu post pasal dia hari tue n aku dah bagi link uh kat wall post die..aku tau la dia tu org biasa..tapi bagi aku luar biasa la jugak..dia punye speaking hot gile...n lawak nak mampos.

dia dah bace post blog aku uh n dia komen macam nieh...




hahaha..korang rase kan,dia tulis macam tu untuk bagi galakan kat aku untuk pandai speaking ke,or nak perli sbb post aku yg dalam blog uh banyak malah berterabur grammatical mistakes ???? haha..ntahla..kedua2nya mungkin..

apapun,aku terharu sbb dia sudi baca walaupun tga bz dgn nak further study dia uh..insyaAllah aku akan enhance aku punye english tidak kira dalam penulisan atau pun lisan...haha..



p/s : malu gak la sket2..nampak aku tga 'blushing' nieh ?? hehe....

ok geng,gua chow dulu...nak study..wasalam.

Thursday, February 3, 2011

Memang Kerja Gile...haha


assalamualaikum...

hah,akhirnya aku dapat jua menjejakkan kaki ke umah aku,setelah menempuh perjalan berliku2..haha..berliku la sgt..hehe..ape cerita ni?sat2..nak recall ape yg berlaku kelmarin..

semuanya bermula apabila aku n hafiz g makan tengahari kat UKC Cafe...aku nampak azim,kawan aku yg dulu sekolah kat IKUPA..die pernah mai wat program pertukaran pelajar mai skolah aku sat dulu..budak kedah r..dari situ,berlaku dialoq antara kami..

Aku :azim,balik kedah x?
azim : balik....KOT.
aku :awat 'kot' ?
azim :baru nak p tengok tiket petang satgi...haha
aku :uish..nak join gak la..aku pun duk ingat nak balik ni.
azim :ok..petang satgi kita p tengok tiket ada ke x lagi..

haha..lau diikutkan,aku mmg x balik cuti raya cina ni..tapi rasa ngeri gak la..roommate aku ramai balik..yg duk ada pun duk plan nak g merata...bek aku balik..haha..so petang tu aku,azim,n sorang lagi kawan kami budak kedah,amir,kuaq la p kat stesen KL..ada jual tiket rupanya kat sini,.aku selalu balik kat Hentian Duta ja..lantak r..janji leh balik..

yg amir tu,dia nak balik Kulim,aku n azim balik JItra...sekali dia tanya,tiket Kulim ada lagi,kul 6 punya,,so dia amik terus la..dah dia bawak beg siap2 dah..kami tanya yg JItra,sekali dia kata abeh da.......menusuk kalbu kalimah akhir yg kuaq dari mulut abg jaga kaunter tu; "Habis!!"...

disebabkan tiket bas Plusliner yg biasa abeh,kami try la tnnya yg Plusliner Nice...dia kata ada..fuh..lega la jugak..tapi sekali tanya harga,rm56 meyh...pergh..ni bukan lintah darat ni..ni dah buaya darat..nak x nak,kena amik la jugak..yg amir tu senak perut gelak kat kami dua..mmg siot betul..abeh duit aku..dah la mahal,bukan turun kat a.staq,turun kat butterworth..kena amik bas dari sana balik a.staq lak..mmg suey tol..

kami dua pun balik la,meninggalkan amir yg duk gelak x habes2 ibarat kucing lapaq penampaq..hehe..kmi punye tiket kul 10.30..

sampai kat kampus,aku masuk bilik rehat sat..azim kata malam ni p ngan keta kawan dia..kawan dia mai amik..tiba2,baru nak lepas lelah sat,dia antaq msej kata kawan dia mai dah..amboi..cepat ngat aih..xdan nak bernafas sat..aku pun kalut la kemas baju2 nak balik..malas nak wak balik beg peti yg besaq nala tu..aku wak balik beg laptop,n sket buku2...jap2..buku?????hehe..final dah dekat dow..

sebab awal lagi,kawan dia tu bawak p umah kawan dia dulu..bukan kawan la sgt..tu boss kepada kawan azim uh..azim tu dulu keja ngan dia,jadi facy..boss dia tu buka syarikat consultant...duk wat program motivasi kat skolah2..kami duk la melepak sat kat umah dia..sambil tengok berita pasai kat mesir uh..risau la jugak..abang aku duk mesir dow..tapi dengaq kata dia ok.alhamdulillah la..depa nak start dipindahkan dah..

dalam kul 8.30 uh,kami blah g cari kedai makan..cari punya la cari,suma tutup..amboi aih...cina raya,depa pun nak raya...last2,jumpa la jugak,kedai makan.duk ceruk tuk kun mana tatau..dah la lambat sampai order..banyak benda aih nak halang bagi kami cepat..duk kalut dah nie..tiket mahai ni,selalunya on-time depa bertolak..

lepas makan,kawan azim uh,aku buh la nama dia,amir,pecut keta dia p stesen KTM Serdang,nak antar kami..sampai2 kat sna,dah pukul 9.40..fuh..lewat dah nie..kami beli la tiket,sbb kaunter tu kata train lepas ni kul 9.50,n perjalan 30 minit..sempat la kot..amir tu duk tunggu lagi kat keta dia,takut kami ada masalah ka apa..kami punya la tunggu,xmai2 gak train dia..sekali ada pengumuman kata delay..10.20 baru sampai. hampeh tul..kami cancel nak tunggu,,terus lari kuaq balik dari stesen ktm yg lembab lagi hampeh uh..tiket2 x kira dah..buat souvenier je la..haha

sampai kat amir,tengok dia tenga sembang ngan sorang pakcik teksi..amir suh kami naik ngan dia,sbb dia leh cepat,15 minit sampai la,,tapi tambang pun cepat r..sorang rm14..mmg terbaaaeeekkk ah..lantak r..nak cepat dah nie..kang melayang rm56,lagi naya..

pakcik tu faham yg kami tengah rush tahap rush hour,so dia pun pecut macam F1...kami sampai 10.29..fuh..sempat lagi nek bas..atas bas,aku n azim pakat lawan gelak ja..mmg kerja gila kami buat malam nie..

pergh,,bus ni,mmg pdan dengan harga dia la,selesa gila..macam dalam kapal terbang dow...dapat selimut,siap ada sedia makanan n minuman lagi..patut mahal..haha..ada 'pramugari' lagi sorang..kak tu la yg duk bawak suma benda bagi,kesian dia..bas bertolak kul 10.40...hampeh ke x hampeh korang rasa???? bagi aku,amat hampeh !!!! kami punya la rush hour tadi,takut terlepas bas..

dalam perjalanan,depa buka movie jackie chan..layan la jugak..habes tu,azim tido..aku xleh tido..so aku layan cite korea dalam laptop aku ja..haha..layan la jugak..dalam kul 3 uh,kami sampai kat butterworth..kul 3 beb !!!

agak sunyi r kawasan kat situ..awal pagi kan,mane nak ade ramai org..sekali tengok kat kaunter bus tu,bus paling awal pun,kul 7...pergh...lagi 4 jam..nak buat ape ni...haha..azim tu sambung tido..settle r..aku ni,yg jenis x tido ni,serabut kepala dibuatnya...sume benda la aku buat,nak isi masa kat situ..main rubik's cube,makan,duk ingat2 balik surah yg dah berkurun aku tinggal,even aku sempat habiskan report kimia aku..haha..mmg terbaaaeeek ah..

dalam kul 6.30 uh,aku g solat subuh kat surau,then bas a.staq pun menghadirkan dirinya...hehe..kami cepat2 la naik,sbb bas a.staq dari b'worth ni sket ja..kami bertolak kul 7 pagi..sampai 8.30 kat shahab..umi n abah dah tunggu..fuh..lega..sampai gak kat kedah..haha..kami p sarapan kat stadium then balik umah..weh...ngantuk gila !!!!!

so,ini la kisah aku yg mmg aku xkan lupa..daripada leh balik dgn harga rm45 dgn aman,aku habeh dekat rm80 gak la,keseluruhan nya...bas dari b'worth p a.staq tu rm10 lak..dgn teksi tadi lagi..mmg terbaek ah..nipis dompet aku..

keyh la guys..mau tido meh..qada...hehe..wasalam..

Sunday, January 30, 2011

'Long' Journey

assalamualaikum...

pergh..hari ni mmg giler la aku mengembara keliling KL nieh,,,kira lepas ni,mana2 budak utara duk xtau nak kuaq KL camna,mey jumpa aku..haha..

macam biasa ka,ujung minggu,boring meyh...lepas dah 'nampak dunia' kol 12 tengahari..haha,Qi kol aku...ajak g Mid..aku sbb dah x tau nak buat apa,study apa tengahari2 ni kan..hehe..so aku setuju la..

aku naik bus sorang2 ja g Mid..dah berani n terer sket dah..dulu takut gak..kena kuaq ngan kawan2..hehe...sampai2 kat Mid,aku p solat zohor dulu..hehe..ramai gak kat surau mid uh..tenang gak la hati ni...kira org2 kat sini masih berkesedaran bab kewajipan solat nie,.

after that,hehe,buat pala speaking bleh,x pasai2 ada budak belagak mana mai teguq aku punya grammar lak,maklumlah,dia tu puak pandai speaking,,,haha,,aku p jumpa QI/..kat mana ??? jangan tanya la bro..kami dua ni,kalau jumpa,kalau x kat kedai nset,kat lane bowling la..hehe..tengok2,tudia,duk melyan ngan kawan dia..main 2 game dah..kawan dia ni org Pendang..patut tengok qi kecek kedah selambe je,,hehe.,.

aku pun join la jugak..lama dah x men bowling ni..budget la katakan..jari hat berdarah dulu pun dah sembuh lama dah..tapi xde ong la ini hari...abeh kuat 130 lebih ja..lepas tu,kami p IT Fair kat Exhibition Hall,still dalam MId...

pergh..aku ni,bukan ampa xtau,xleh tengok benda2 gadgets ni,geram,,,poket duk panas ja..seb bek dompet nipis,lau x,abeh,dgn towkey2 tu aku sapu..haha..laptop tu aku x tengok la,dah ada satu,watpa banyak2..hehe..aku usha2 accessories computer ja...cooler pad,speaker,mouse,thumbdrive 8Gb Rm38 je beb...murah siot...harddisk 1Tb rm280 ja..mmg murah gile la..tapi aku n qi usha je la..malas nak habiskan duit..hehe..

lepas habeh jamu mata tengok gadget,kami p makan kat bawah sat..makan McD la..qi belanja..maklumlah,org baru dapat pinjaman MARA sampai beribu2...laju ja duit dia kuaq..haha..nset aku pun dia sapu..aku lak downgrade nset guna hat murah ja..kurangkan kos meyh..hehe

ha...ni baru nak mula pengembaraan ni...qi nak balik kedah dah malam ni,so dia ajak aku teman dia balik umah sewa dia..kat mana ??? ni nak abaq la ni...bayangkan..kami la duk kat MId valley..nak amik lrt,paling dekat pun Bangsar..naik sampai Setiawangsa uh...gila jauh !!! sapa yg terer bab route LRT ni faham la..tengah ke hujung meyh...aku dan gak tidoq2 ayam..hehe..sampai ja kat umah dia,kami solat asar,then aku usha dia duk kemas barang2 je la..abeh dia sumbat suma benda dalam beg..besa la...org bujang..mana layan kemas elok2 nie..manja ngat aih..haha..

ada la dalam sejam,kami bertolak balik ke lrt Setiawangsa..dah la dari umah sewa dia tu,aku kena heret beg roda dia(aku yg nak tarik,kesian dia galas beg berat2 lagi) tepi jalan raya,naik sampai stesen LRT uh..malu siot..haha..tapi,besa la..what's life without a little challenging ??? hehe...

hah...yg ni lagi gila..kami naik lrt dari Setiawangsa,sampai Taman Bahagia !!!! mmg gila...hujung sana,sampai hujung sini...kalah org p pejabat...hehe..boring tahap gaban gak la duk dalam tu..macam2 karenah manusia aku jumpa..duk hati2 gak la,takut ada pickpocket...try la,aku terajang lepas tingkap satgi,naya ja..hehe

35 minit gak la dalam lrt uh,kami sampai taman bahagia.naik teksi g umah pakcik qi...aku selalu gak mai umah ni..tidoq pun penah,...pakcik dia ni org alim,dia letak jawatan kat UM semata2 nak tumpukan usaha dakwah dia kat Pemuda Masjid,Masjid Wilayah...kebetulan kami sampai uh ,time maghrib..x pasai2 aku kena jadi Imam..hehe..apa lagi..balun la surah apa pun..lepas tu kami makan..

then anak dia nak p antaq laptop kat Digital Mall,ada nak repair sket...memandangkan Digital Mall tu dekat je dgn kampus aku,so aku n qi ikut sekali la,senang..yg aku takutnye,besa la..hehe..nset penuh dalam tu...panas gak la mata aku tengok..hehe..xpa2..sabaq...ingat duit uh..jgn duk makan maggi suda..hehe..

lepas tu,pakcik dia antaq aku sampai UIA...huh..lega..leh rehat...malam tu,aku,prof,ustaz,n apish layan movie je..penat meyh..hehe..esok nak kena teman ustaz g cari battery nset dia lak..besa la,org techno macam aku,macam ni la nasib.hehe..k jom semua,tidoq..sok bangun subuh awal..

wsalam...hehe

Friday, November 26, 2010

Salasilah Keturunan Handset Aku.. ^_-

assalamualaikum...

aku buka blog mak aku hari tue,hehe..besa la..duk bz cerita pasai kete baru...myvi warna oren kot..pastu mak aku buat list kereta2 dia dari dulu sampai la..huhu..aku x sempat rasmi lagi..lau aku rasmi,jawabnya pagar baru la rumah aku(sapa xtau cerita sebenar,jangan pandai2 reka)..hehe..so,bila pikiaq2 balik,aku pun dah banyak kali tukaq nset aku neh...hehe..xtau berapa kali dah eh...

berikut adalah beberapa nset yg aku ingat..haha


*Nokia 2600

nset ni,paling first aku gune..aku start guna nset adalah d penghujung tahun 2005..aku form 1 time tu..ni pun bukan yg sendiri punya...share meyh..asalnya aku share ngan abg aku ja,tapi kak aku pun nak jugak,lalu dia pun beli sim card dia..n kami share..sorang sehari meyh..hehe..kadang,aku gelak sorang bila teringat balik betapa susahnya nak dapat satu nset(dah macam cerita zaman jepun da)...


*Nokia 1110

ya..aku tau..ampa mesti gelak punya..nset murah la katakan..aku beli time aku form 2..tapi,nset ni la,satu2nya nset yg aku beli,100% dari duit simpanan aku...6 bulan aku kumpul duit nak beli ni,memandangkan dah naik fed up nak share ngan kak n abg aku...hehe..terharu meyh..hehe..aku syg sgt nset nih..



*Sony Ericsson K750i

fuh..ni la nset 'mahal' aku yg pertama...aku juai nset yg tadi neh,n then campuq ngan duit hadiah dapat 9A dalam PMR..aku syg giler nset neh..aku guna time form 3..dgn nset ni la,aku leh dengaq lagu n simpan gambar...rasa macam puas dapat memiliki nset macam ni..aku beli pun kat senior aku...sumenye indah,sehinggalah hari 'tu'....nset ni dirampas oleh PKHEM skolah aku tima aku duk sibuk siap2 barang nak g kem...hurm..malu siot..kena rampas dalam dewan makan asrama,di depan suma studnt laki n pompuan,depan 6 org warden termasuk ketua warden,n pkhem tu sendiri...hurm...sedih2..n geram..nset ni patutnya aku dapat time balik nak cuti hujung taun,,tp ade budak2 mai mana tah,pecah masuk pejabat pkhem,then curi sume nset2 yg dirampas..siot tul...pihak skolah lak xnak bayar ganti rugi..hampeh..



*Nokia 2610

lepas nset aku kena rampas,aku dapat balik nset 2600 yg lama uh..abg n kak aku dah beli nset lain...sbb aku dah nak sgt,abg aku sanggup tukaq nset ni(dulu yg dia),dgn nset aku ni balik..so,aku guna la nset ni buat 'sementara'..hehe..nset ni lak kemudiannya,diserahkan kepada ayah aku,untuk digadai n ditambah untuk beli PDA kat mak aku..ayah aku janji nak bagi duit beli nset lain..so,aku sanggup..hehe

ish..sampai kat sini..aku dah lupa dah nset apa aku guna...sebab,time form 4 n form 5,aku asyik tukaq nset ja..antara nset yg aku pernah guna time nieyh adalah:


*Nokia 7610


*Nokia N-Gage QD


*Nokia 6600

aku pernah jugak guna nset Nokia 2600 classic time aku masuk wad dulu...


*Sony Ericsson w800i

hah..lepas dah lupa2 jadi apa kat nset2 aku tuh,aku ingat,aku ada nset ni..hhee..camna aku beli tah,aku juai nset yg mana,aku pun x ingat...haha..tapi sat ja kot,aku x guna lama kot...tup..owh..aku ingat dah..kena rampas sekali lagi.hahahahahaha...cikgu zaki,ketua warden time uh,dia yg rampas..tapi lepas dapat balik,aku juai je kot...aku guna nset N-Gage Qd je time tu..x lame lepas tu,hari last persekolahan form 5,nset ni hilang..so,aku xdak nset..


*Nokia 6300

nset ni nset ayah aku yg lama..tapi dia beli yg baru,so yg ni dia bagi kat aku time aku nak masuk DQ,sbb aku xdak nset dah...nset ni la aku guna kat DQ,,,pastu,time mak aku mai melawat n nak pujuk aku stay lama sket lagi kat sana,mak aku bagi nset dia lak...ni,yg lepas ni..



*Sony Ericsson G700i

nset ni antara nset plg canggih aku ada la...touchscreen meyh...mak aku bagi untuk pujuk aku stay lama sket kat DQ,sbb aku nak kuaq dah,xtahan meyh...so,aku stay la sket..haha..aku syg gak nset ni,camera dia superb..


*Nokia X3

hurm..yg paling aku kesali dalam hidup aku bab nset ni,sebab aku p jual nset G700 tadi nih,n beli nset ni la...hurm..awat la aku p juai..rugi uh..xpela..benda dah jadi..nset ni pun ok gak.cuma xdak 3G n WiFi..aku guna dari DQ sampai la masuk UIA



*Nokia 5630 XpressMusic

nset ni,aku beli second,3 hari sbelum aku masuk UIA,dah murah ja,so,aku beli la,buat spare...kebetulan tgah ada duit sket time uh..jgn la komen.benda ni suma dah jadi..aku saje nak cerita balik ja..hehe..


*CSL G5

nset ni la paling aku menyesal beli..aku jual dua2 nset Nokia x3 n 5630 XM tu,then beli nset ni..ish..aku ingatkan stail la...rupanya hampeh..mmg la skrin besaq,ada tv,tapi,adoi....nak msej tu menyampah gila,,dah la full touchscreen,dia punya screen keyboard,mak ai,kecik tahap sel...aku sampai kena asah hujung kuku baru leh taip elok2...haha..naya ja..


*Sony Ericsson G705i

haha..aku juai nset CSL menyampah tu kat cousin aku,then aku beli nset ni...nasib baik la murah,second je....aku guna pun sat je,x sampai sebulan kot..sebab aku tukaq ngan nset adik aku,nset yg lepas nieh..


*Nokia 6210 Navigator

hoh..nset ni la aku amik dari adik aku hasil pertukaran...aku guna ada la dalam setengah bulan,pastu tukaq lak..sbb nset ni macam x stabil ,skrin asyik hilang...so,aku jual n beli nset lain lak..haha..ganas2..



*Nokia N82

ha....nset ni la aku guna lama sket..aku syg gila2 kot nset nieh...sbb apa tau x?kamera dia superb gila....lau amik gambaq kipas tgah berpusing,dapat tangkap 3 bilah kipas x bergrak woo..ala2 cybershot la..hehe..aku pernah kena pangkah ngan kak aku pasai ni..aku cakap la kat dia macam ni

aku : kak,tau dak,nset bob ni kan,lau amik gambaq kipas,dapat 3 bilah wooo...

kak aku : awat,selama ni kipas tu ada berapa bilah ??

haha..aku x terdaya menjawab soalan yg julung2 kali kuaq dari mulut kak aku nieyh..haha

aku guna nset ni hampir dua bulan kot kat UIA,pastu berubah lagi..haha


*Nokia N85

ni satu lagi nset superb yg aku beli,selepas nset N82 tadi...aku minat dgn skrin dia yg cerah gila2....silau mata2 aku tengok,sbb dia guna skrin AMOLED(active-matrix-organic-liquid-emitting-diode)....haha...aku guna nset ni pun lama gak...syg gak weh..bentuk dia menarik...hehe..tapi..akhirnya,aku menukar sekali lagi...hahahahaha



*Nokia E63

nset ni baru sgt aku tukaq...x sampai sebulan lagi nih...best tu mmg best,tapi banyak function xdak...GPS xdak,kamera 2 MP ja,internet 3G ja,n bentuk dia tebal...mmg la nampak bergaya ,macam BB kot (blackberry),tp hakikatnya,ia tetap nokia e63..hehe..


*Nokia 5800

nset ni la aku paling nak seumur hidup aku...aku pernah buat keptusan x bijak dah dulu time nak beli n85,sbb aku leh amik nset ni dah,tp aku p pilih n85 sbb takut xselesa dgn nset ni yg full touchscreen...siapa sangka,dalam aku duk nak tu,ada sorang kawan aku yg ada nset ni,minat kat nset aku yg e63 tu,memandangkan harga hampir sama,walaupun nset ni mahai sket,tapi dia minta nak tukaq...aku ni,berbelah bagi la..ish..aku nak gila2 nset dia tu,tp nset e63 tu pun ok gak..at last,lepas dah dia merayu2 sgt,aku pun setuju la nak tukaq...lepas aku make sure xdak rosak apa dulu la kat nset dia tu...n aku pun dapat nset yg aku idam2kan selama ni...dgn ampa,aku janji ni,aku xkan tukaq nset dah,selagi nset ni x rosak..ampa jadi saksi neh tau..hehe

so,setakat ni saje la salasilah keturunan nset2 aku selama aku hidup sampai sekarang....hehe..xtau la bila nak stay dgn satu nset je..hehe..

nasihat aku pada korang,jgn selalu tukar nset..haha..

wasalam.. (n_n)