Friday, August 5, 2011

[REVIEW BLOG] - EZA ELHANIS : Gadis Simple Tetapi Menarik

Assalamualaikum wbt.. 

Aku rasa bersalah sebab lambat tunaikan janji aku untuk mereview blog pemenang tempat ketiga Peraduan Teka-Teki yang dianjurkan oleh blog aku baru-baru ini.Pemenang tersebut ialah Eza Elhanis.Maka kali ini aku akan review blog beliau sebaik mungkin.InsyaAllah. :D

Header


Header cik Eza kite ni agak simple , tapi nice.Bagi aku kaler pink mmg paling sesuai untuk girl.Header yg simple akan menjadikan blog ringan.So mudah nak loading.Kadangkala header yg terlalu complex hanya menyerabutkan blog je.So pilihan cik eza ni adalah baik.

Sidebar


Sebenarnya, aku agak tak suke blog ader lagu.Tapi tak pe la kan, lain orang lain citarasa, dan lagu kat blog cik Eza kita ni pun tak de lah bising sgt.So tak ganggu sangat.Widget daisypath tu yg aku tersenyum tu.hehe.. 

Entry Achieve


Dulu aku pernah jugak guna widget macam ni untuk menunjukkan entry-entry yg latest.Tapi lepas aku tukar domain ke .com , widget ni jadi rosak sket.So disebabkan malas nak coding balik, aku delete je.Widget ni bagus sebab animated, dan akan tunjuk thumbnail gambar n tajuk entry yg latest.Terbaik dari Cik Eza.Korang bleh la godek-godek tengok entry-entry lama kat blog dia . :D

Entry


Entry design cik Eza ni pun simple dan menarik.Tak perlu la penuh dgn warna warni yg menyakitkan mata dan ditambah dgn emoticon yg mengganggu pembacaan.Cuma dari segi structure entry tu, lebih elok rasanya kalau cik Eza gunakan justify berbanding center.Tapi tu pun bergantung kepada cik Eza lah.


Overall, apa yg aku boleh katakan mengenai blog Eza Elhanis ni adalah, ianya simple dan menarik.Tak banyak widget-widget yg tidak perlu dan memberatkan blog, dan disusun dengan nice.Cuma, aku cadangkan cik Eza naikkan sikit follower box tu untuk memudahkan orang follow blog cik Eza.

Sapa yang nak berkenalan lebih dekat lagi dengan pemilik blog ni mahupun blog beliau, boleh segera ke link ini Eza Elhanis.

Sekian, May Peace be Upon You !! Assalamualaikum :D