Showing posts with label tegur tiz tudung. Show all posts
Showing posts with label tegur tiz tudung. Show all posts

Wednesday, August 31, 2011

[Edisi GERAM!!] Korang Nak Ke Amik Diorang Ni Jadi Isteri ????!!!

Assalamualaikum wbt.. 



Gambar ni guwa amik dari blog MiloSuam@Rejam.

Ha, korang tengok sendirilah.. Tak kan orang Cina ni ? Tak kan orang India ni ? Sah-sah la MELAYU kan ? Dah MELAYU tu, tak kan la Buddha, tak kan la Hindu, sah-sah la ISLAM kan ?

Soal aib tak aib, korang pi sembang kat tempat lain , in case korang tak nampak la kat mata diorang tu ada sensor.Ha, ni la jadinya kalau dari kecik tak diajar dengan akhlak Islam.Kalau korang tanya aku la, diorang ni pakai tudung sebab fesyen je kot.Sebab kalau betul diorang pakai tudung dengan ikhlas, rasanya diorang akan merasa sangat malu nak buat benda yg tak senonoh macam kat atas tu.

Tengok la sendiri gambar tu.Ni bukan superimpose, aku bagitau siap-siap , kot-kot la ada sapa yg rasa diri dia tu terer sgt grafik , nak protes hal ni kan.Kalau aku tak tunjuk gambar ni pun, rasanya dah ramai dari kita pernah nampak situasi macam ni.

Untuk yg nak backup geng kat atas tu , aku nasihatkan pi main jauh-jauh.Sebab tiada apa yg nak dibackupkan dengan diorang ni.Diorang pakai tudung tu, dah membawa imej Islam, dah bawa maruah agama ISlam, sekali bleh lak diorang tunjuk isyarat FUCK selamber badak je, macam bukan Islam je aku tengok.

Aku tau, ramai akan pertikaikan kes ni.Kata diorang, alah , tu isyarat jari je pun, not a big deal la kononnya.OK fine.Lepas ni aku nak tengok korang buat isyarat tu kat mak bapak korang, kat cikgu korang, agak-agak nak kene pelempang tak ? Sure kena kan ? Sebab apa ? Ya !! Sebab isyarat tu dah diketahui ramai, bermaksud lucah.In case kalau korang fikir guna otak la.Kalau tak de otak tu, sorry to say la, dimaafkan.

C'mon la wanita Islam yang bertudung, pakai tudung tu dah manis dah, even bukan tudung labuh, kira ok la.So jangan la korang cemarkan imej Wanita Islam Bertudung dengan sikap korang yg liar tu.Jangan kerana korang punya hedonisme tu, nak hiburan je , nak happy je memanjang, nak melawak over-over, maruah Islam plak korang pertaruhkan.

Setakat tu je aku nak cakap, hope diorang bertaubat lepas ni.And hope diorang sedar yg gambar diorang ader.At least datang gak rasa malu tu, in case kalau dia ada Iman lagi la.Kalau dia tak de Iman, dia tak akan rasa malu.

p/s - Kepada yg nak komen tu, please, fikir guna otak sebelum komen, jangan komen macam orang tak de agama , sebab mmg best je kene fire nanti.

Sekian, May Peace be Upon You !! Assalamualaikum :D

Monday, May 23, 2011

Kalau Dah Nama Artis , Memang Macam Tu !!

Assalamualaikum wbt..

Kali ni aku nak membebel pasal isu condemn mengondemn ni * eja betul-betul tau =.='' * .. Yelah,aku terbaca isu blogger pemes si Solihin Zubir (SZ )yang tegur artis hot Nur Kasih,Tiz Zaqyah, pasal tudung ni.Aku dah baca tweeter diorang sembang tu,mmg si SZ tegur cukup lembut,kalau aku,mmg aku maki lame dah..

SZ cuma bertanyakan kepada si Tiz tu,dia cakap kenapa hanya bertudung hanya dalam filem,kenapa tidak di dunia sebenar ? Cukup lembut pada kiraan aku la,untuk seorang blogger untuk menegur seorang artis.Namun,korang tawu ape yg di pelakon idola korang tu jawab ?? Lebih kurang macam ni la..

"@Solihin Zubir Mak awak start pakai tudung bila ea ?"

KORANG NAMPAK TAK ???????!!!!!

Terus si artis lahanat tu masuk bab mak terus !! Terus dia terjah si SZ ni.Aku kat sini tak nak kipas sesapa,aku just tak puas aty dengan di Tiz yg terus tanya pasal mak si SZ ni.Korang nampak tak bertapa artis-artis kita sekarang ni ego mengalahkan pegawai kerajaan ?? Tegur sikit,terus melenting.Bodoh betul.

Kepada ARTIS-ARTIS di luar sana !! Aku nak cakap sikit ni, Jadi artis bukan bermaksud SEMPURNA ! At least kalau korang tak suka pun orang tegur korang macam tu,jawab la elok-elok.Jangan terus tunjuk sikap korang yang memang dah sedia buruk tu.Hot betul aku ngan manusia macam ni.

Lepas isu tu,muncul la isu-isu susulan pasal tweet diorang tu.Si kaki kipas artis Tiz tu,apa lagi,serang bertubi-tubi la si SZ ni.Ada dalam kalangan blogger yang pro-Tiz ni,terus up entry maki si SZ ni la.Masalahnya,diorang komen yang tak nampak macam org Islam langsung..

Ada yang cakap SZ tak patut tegur Tiz macam tu,sebab tu isu sensitif. OMG ?? Isu sensitif wak lu !! Ha,aku pun nak naik dah la macam ni.. Maksudnya kita sebagai rakyat biasa ni *yela,kaki kipas ni kan dah anggap artis-artis ni macam Tuhan* , tak boleh tegur langsung la si artis-artis kita ni ?? MAKSUMkah diorang ??? 

Satu lagi yg aku cukup pantang,sebab ada kaitan dengan isu yang aku up sebelum ni.Diorang cakap "TIADA PAKSAAN DALAM AGAMA" .. YES !! Korang nampak tak bertapa jahilnya orang- orang melayu ISLAM zaman sekarang ???!! Nampak tak ?? Kalau aku cakap diorang jahil sebab tak mengaji agama ,mesti diorang cakap "janganlah maki terus,tegurla baik2,kami xtau bahawa istilah tu tak leh guna" .. What the fish !! Kalau korang dah tak tau penggunaan ayat Quran tu, TAK PAYAH la guna kan ??? Ape ke bengapnya diorang tu .. Beramal tanpa ilmu adalah BODOH..diulang !!! BODOH !!

Kalau korang nak kipas si artis tu pun,biarlah berdasarkan fakta dan ilmu yang betul.Ni tak,korang nak backup dia pun dengan kenyataan yg langsung tak nampak macam datang dari orang ISLAM.Patut la artis-artis zaman sekarang semakin bermaharajela,semua kaki kipas diorang tu jahil rupanya.

Dah la,malas aku nak bebel panjang-panjang. Geleng kepala aku bila baca entry SZ yg cakap si kaki kipas TIZ ni serang dia bertubi-tubi.Sincerely aku pun rasa SZ tak patut tegur Tiz di public macam tu,at least tak payah la korang maki macam-macam.Tiz pun terus masuk isu MAK.Sape tak bengang kan ??


Sekian.Assalamualaikum