Saturday, August 4, 2012

Aku Tak Akan Jejakkan Kaki Aku Lagi Ke Kedai Tu !!! Never !!

Assalamualaikum wbt.. 



Haiya..sekarang ni aku rasa cam jadi kasanova pun ada. Erk ?? Pesal plak aku ni kan ?? Semuanya bermula apabila aku menerima panggilan dari pakcik yang membeli PSP 3006 dari aku dulu untuk dihadiahkan kepada anak beliau yg mendapat keputusan yang elok dalam exam.Pakcik tu kol sebab nak ambil game-game psp dari aku, so aku pun bergegas ke LRT Gombak seperti yg dijanjikan.Sambil tu sembang-sembang la dengan pakcik tu.

Tapi cerita di atas bukanlah klimaks lagi.Ia hanya mukadimah.Ini yang berlaku selepas itu.

Dah habis jumpa pakcik aku, aku tak balik UIA lagi, aku gi Wangsa Walk, konon nak cari charger jap untuk Xperia S aku ni.Hari tu bro yg jual kat aku tu tak bawak charger plak, sebab dia tak ready nak jual lagi pun, tapi iklan dia dah naik kat Mudah.my tu.So ramai la yg spamming inbox dia untuk beli, sebab dia jual murah.Akhirnya aku yang dapat..muahaha..

Tu pun belum klimaks lagi. Bila nak sampai kemuncak cerita ni =='' Mende la yg dia ni nak bagitau 

Sesampainya di Wangsa Walk, aku terus la ke kedai aksesori hp yang aku selalu lepak, sebab situ banyak casing and housing hp yg best dan gempak.Harga pun gempak jugak la kan..hehe. Sedang aku terjenguk-jenguk cari charger yg ok sikit, terdengar satu suara lembut dari arah belakang.

Awek Cun Bertudung : Err..abang cari apa ye ?? 

Aku(terkejut) : Opocot mak kau jatuh pokok kelapa !!! <- ini rekaan..

(Terkejut gak la..sebab tak pernah nampak dia lagi sebelum ni..budak baru la kot.. cun bhai.. :P )

Aku : Hurm..charger Sony ader tak ? Charger yang elok sikit la, bukan macam charger ni (sambil menunjuk kepada deretan kotak-kotak charger murah berharga rm10).

Awek Cun Bertudung : Erm, abang pakai hp model apa ?

Aku : Xperia S, (sambil mengeluarkan Xperia S aku dari kocek seluar dan bagi kat dia).

Awek Cun Bertudung : Jap ye.. ikut saya ye..(sambil membawa aku ke bahagian aksesori yg nampak cam mahal..habisla aku..bawak rm40 je ni.. ==' sape suruh belagak kaya sgt, tak nak charger murah konon)

Aku : Hurm..kalau boleh saya nak adaptor USB je.Sebab cable Sony yg ori saya dah ade.(Aku tipu.Sebab dia tunjuk charger ori Sony sekali dgn cable berharga rm39.Kapak la duit aku =='' Tapi still jaga ego )

Awek Cun Bertudung : Kalau macam tu abang ambil yang ni la, yang ni ok sikit, boleh pakai untuk semua model.(sambil menunjuk USB adaptor berharga rm29...adeh..parah gak yg ni pun..tapi..)

Aku : (dah malas fikir)..OK, amik yang ni lah..

Lepas dah habis bayar and ambil resit, aku nak check message.Tetiba, aku perasan hp aku takde dalam kocek seluar !! Aku terus gi kat awek tadi balik la.

Aku : err..adik, hp saya mana ?

Awek Cun Bertudung : Eh, saya tak pegang pun ==''

Aku : Tadi kan awal-awal tadi adik ade amik jap.

Awek Cun Bertudung : Saya dah bagi balik time abang pilih charger tadi.

Aku pun fikir, betul jugak.Tapi aku letak mane, mmg takde pun.Tak kan aku letak dalam beg pulak.Musykil aku.

Awek Cun Bertudung : (dah mula gelabah, dia g panggil kak salesgirl yg senior)..Kak, camne ni, hp abang ni hilang pulak.

Kakak Salesgirl : Eh camne boleh hilang plak.. cepat la kol, nanti ade org curi ke ape !! (dengan nada cam marah sikit)

Yang membuatkan aku terkesima, awek tu kuarkan hp dia sambil tanya number hp aku.Aku terus merah padam la muka.Semacam je, dia pun dah cam malu2 arnab dah.

Kakak Salesgirl : Eh, gune la telefon kedai =='' (sambil usha tajam kat awek tu)

Orang-orang yang datang kedai tu pun semua tengok kat kitorang.Yela, dah awek tu dgn kak salesgirl tu cam gelabah semacam je.Maybe kalau customer ada hilang barang kat kedai diorang, sure diorang kene marah dgn boss kan.

Awek Cun Bertudung : (datang balik kat aku)..err number hp abang berape ?

Aku : 017-xxxxxxx

Awek Cun Bertudung tu pun kol..

TIBA-TIBA !!!

Truutt truuut (ringtones lagu anime kedengaran).. Yang bestnya, bunyik tu datang dari arah aku ! What the hell la kan.Aku dah check habis dah, memang tak de pun hp tu tadi.Rupa-rupanya ada dalam kocek jaket aku. =='' Yang aku check tadi kocek seluar je.Aku time tu dalam otak memang dah macam "I'm done for..Habisla aku..ape la diorang fikirkan nanti"

Awek Cun Bertudung : Ish abang ni la..saje je main2.(time ni dia leh wat muke manje semacam.haish..aku puasa ni =='')

Aku : haha.. tadi check poket seluar je.rupanya dalam poket jaket.

Customer-customer lain memang tengok aku cam nak bagi flying kick je.Dalam hati diorang mesti cakap  "alah,..taktik mengorat la tu.."

Kakak Salesgirl tu senyum je sambil gi ke kaunter balik.

Aku yg muka mmg dah merah padam, blah terus dari kedai tu.. Sebelum tu sekali lagi kedengaran suara awek cun tu dari arah kaunter 

Awek Cun Bertudung : haish.. abg tu saje je kan.. nak kasik org marah (sambil cakap dgn suara lembut n dia senyum-senyum sambil tengok aku dari jauh).. hadoi la.. aku puasa la cik adik.. jgn la menduga aku sebegini rupa ==''

Aku mmg nak pengsan akibat malu yg teramat.Sah-sah nampak macam taktik nak mengorat je.Buat-buat hilang hp, suruh die kol kan jap, nanti number hp tu ade kat dia la..adoi.. mengapa nasibku sebegini !!!

Aku terus blah, kuar, naik moto, pecut balik UIA sambil otak kosong je.Muka tak habis merah padam lagi..

Aku tak akan jejakkan kaki ke kedai tu lagi !! Never !! Kalau aku nak gi pun aku akan make sure awek cun tu takde..Malu siot !!!

 Sekian, May Peace be Upon You !! Assalamualaikum :D

3 comments:

Unknown said...

Ini mmg lawak la dik oiii..hahaha..๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Unknown said...

Ini mmg lawak la dik oiii..hahaha..๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Unknown said...

butohlah crite budak tahun 2017..aku nk search camera knpe bleh kesini plak,...hanat tol

Post a Comment

Komen yang best akan dihantar ke Akhbar Harakah! hahahahha !