Saturday, July 30, 2011

Pondan Dan "HAK" Kemanusiaan Diorang Yang Tak Pernah Wujud

Assalamualaikum wbt.. 





KUALA TERENGGANU - Lelaki yang tidak berjaya untuk bergelar seorang wanita dalam permohonannya di Mahkamah Tinggi di sini baru-baru ini kini menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) dipercayai akibat mengalami kemurungan ekoran kegagalannya itu.
Mohd. Ashraf Hafiz Abdul Aziz , 25, dikatakan mengalami masalah tersebut ekoran tertekan sejak Hakim Datuk Mohd. Yazid Mustafa menolak permohonan menukar nama kepada Aleesha Farhana Abd. Aziz pada 18 Julai lalu.
Baca seterusnya di sini >> Kosmo! Online 
Ok, aku bukan berniat nak perli, jauh sekali nak menghina golongan lembut@pondan ni, tapi aku amat-amat geli geleman bila sebut pasal kes-kes diorang ni.Mana tak nye, dilahirkan sebagai lelaki, tapi nak tukar jadi perempuan pulak.Ini bukan kes hak kemanusiaan , ni kes fitrah manusia.Telah menjadi fitrah dan telah ditakdirkan dia dilahirkan sebagai lelaki, so dia kena menjalani kehidupan sebagai seorang lelaki.Bila dia nak tukar menjadi perempuan, itu dinamakan menyalahi fitrah.Nabi pun tak mengaku Ummat.
Lain pulak kesnya kalau dilahirkan sebagai khunsa, diorang boleh memilih untuk menjadi lelaki atau perempuan, tu pun bergantung kepada nature tubuh badan dia jugak.Kalau cenderung ke arah lelaki, kena la jadi lelaki, begitu jugak sebaliknya kalau badan dia cenderung ke arah perempuan.Dan dia tak boleh tukar-tukar sesuka hati.
To be honest, aku sendiri ada pengalaman bila bertembung dengan golongan pondan-pondan ni.Argh !!!! Nak terjun bangunan rasanya bila fikir balik, geli siot... Duk lambai-lambai tangan, sekali usha kaki, ha, bulu kaki tu mengalahkan betis aku.Adeh.. Pergi la kacau orang lain.Aku lelaki sejati la.. * ok perasan kejap =='' *
So , bila difikirkan kembali pasal kes Mohd Ashraf ni, aku sedih.Sedih sebab ramai org Melayu jadi macam ni.Yang lebih menyedihkan, diorang tu Islam dan aku rasa diorang tahu bahawa Islam mengHaramkan menukar jantina.Ini menyalahi fitrah.Yang kesian plak, sebab diorang rasa dan perasan bahawa diorang tu ada HAK untuk berbuat demikian.Maka habis la mahkamah diterjah untuk clarify status jantina diorang tu.Orang lain yg dengar tu duk tahan loya ja.
Aku tak pandang hina golongan macam ni, aku just sedih dan kecewa sbb ada golongan lelaki yg jadi macam ni.Kalau yg dilahirkan lembut pun, dia stil tak boleh tukar jantina.Inikan pulak yg dilahirkan maskulin elok je, tibe-tibe nak jadi feminin pehal lak.Tak masuk dek akal kalau memikirkan pasal diorang ni.
Tak payah la nak jadikan alasan dia tertekan la ,muntah-muntah la, untuk menekan pihak mahkamah supaya meluluskan permohonan dia tu.Kalau mahkamah luluskan, aku berani bersumpah, lepas ni berduyun-duyun spesis macam diorang tu akan buat perkara yg sama.Kononnya nak dapatkan hak kemanusiaan la, ape la.Pfftt.. Just aku doakan dia sembuh je, tu pun kalau betul dia sakit.
Kepada lelaki di luar sana tu, please lah, kalau dah jadi lelaki tu, stay la dengan jantina korang tu.Tak payah ngada-ngada nak buat pembedahan itu ini, buat tambah dosa je.Kalau buat pembedahan letak paku dalam ligamen lutut sebab kene langgar, tu tak pe lah.Sebab dianiaya. :D
Sekian, May Peace be Upon You !! Assalamualaikum :D