Saturday, July 16, 2011

Pengembaraan Malam Kerana Harry Potter

Assalamualaikum wbt..

Wah.. maybe ni la salah satu kelebihan blogger ek.Sanggup update jugak entry walaupun badan dah macam nak meletup.Takut feeling tu dah hilang.Wahahaha..Aku baru je sampai ke bilik aku kat kampus, setelah pulang dari satu pengembaraan yg agak best la semenjak aku di UIA neh.

Sepertimana yg korang tahu, malam semalam , Filem Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2 dah kuar kan ? So bagi aku yg mmg follow citer ni sejak sekolah rendah, dah khatam sume novel-novel and movies die, konfirm tak senang duduk.So aku n beberapa kawan plan la nak gi tengok.Tapi ape kelas kan tengok siang-siang, so kitorang decide nak tengok midnight.wa...baru jiwa remaja..hahaha.

Dalam Bas.Posing Tetap Posing..hehehe
Dari kiri, Irfan Ahnaf,Dania ,n Aku 

So, malam tadi, lepas Isyak ( kat masjid uh,lame dah x datang masjid UIA neh =='' ), aku,Hanis,Ahnaf,Safwan,dan Dania ( ni lelaki ye =='' ) kuar la, menuju ke Mid Valley Megamall..Lame gak la tunggu bas nombor 12 tuh, hampeh tol.Tapi Harry Potter nye pasal, tunggu je lah.So bila bas sampai, ape lagi, canak naik la, sambil bergambar dalam bas, macam foreigner je ==''

Dah sampai Mid.Orang lain sibuk nak balik,tutup kedai,kitorang baru sampai :D

Jalan kaki melawan arus orang ramai yg nak balik.
Dari kiri, Dania, Hanis, Ahnaf, Safwan

Sampai je kat Mid tu, kitorang berjumpa la dengan Akif (UIA),Akif (UM), and Hafiz.Diorang dah tunggu kat Mid dah sebab diorang gi jumpa Akif UM tu dulu.Movie kol 12.15, time tu baru kul 10 lebih, so ada 3 jam lagi la.Nak buat ape ek ??

Kawan baik dari KISAS
Dari Kiri,Akif UIA,Akif UM,kat belakang tu Hafiz

So kitorang decide nak makan dulu.Perut semua dah buat concert Big Bang dah kan.Hihihihii.. Food court,kedai makan sume dah tutup, so serang McDonald la..ape lagi..Tengah makan tu pun sempat lagi posing gambar.Biasa saja.. :D

Wah..masing-masing isi perut sampai tak ingat dunia..

Diorang ni amek meja lain.Assabiyah nieh..hahah..xde,meja x cukup

Lepas makan pun, ada lebih kurang 1 jam lagi sebelum movie, so lepak arcade dulu lah..Asalnya aku nak ajak diorang main bowling, hehehe,, tapi sebab semua xnak, dan mmg lane sume penuh, so lepak arcade je la kat sebelah tu.Main ape ?? Tak kan la aku nak main game tembak-tembak sume tu, tak macho beb, ceh, so layan la game basketball tu..Tak adil , Akif UIA terer sangat.Nak pecah rekod dia buat.Aku geng ngan Dania pun tak bleh pintas =='' Tak de bakat dalam basket :'(
Hanis ni dulu mengidam nak masuk PLKN, tapi x dapat.So lepas gian kat sini dah la :D

Akif pun aku tengok dah macam The Matrix dah main benda ni..

Team Basketball Arcade Mid Valley

Aku n Dania... asyik berebut bola ja..hahahha

Lepas tu, terus ke Cinema la...Beli pop corn and coke serba sedikit, pastu terjah la masuk.Agak ramai la walaupun midnight, movie baru kuar kan.Kitorang sume 8 orang, dapat seat la sebaris, tengah-tengah lak tu, memang happening la.Tak habis-habis gelak je kitorang buat lawak.Agak annoying la bagi penonton yg lain.haha.. Nak tunggu movie start tu, ade la dalam 20 minit gak la.Hampeh.. ==''

Eh, sape kosong tu..Sure la Akif.. xkan aku.mana bleh aku xde gambar..hahaha

So movie pun start..Tengah movie pun kitorang still annoying..hahaha.. gelak tak habis-habis.. Penonton yg atas ade la perli-perli gak.Arh.. lantak korang..hahaha.. kejam guwa kan..Secara peribadinya, bagi orang yg mmg follow citer ni secara menyeluruh, aku agak puas hati la.Citer dia tak de la cut banyak sangat.Sebab kalau korang baca novel dia, Movie Part 1 dulu tu dah merangkumi 75% keseluruhan cerita, so Part 2 ni just sikit je.So diorang macam lambatkan la sume peristiwa.Tapi tu la yg bagusnya..Banyak action sikit.

Aku mmg puas hati la dengan kronologi cerita dia.Sebab tak banyak lari dari kronologi novel.Action, CGI, semua gempak arh..Memang terbaik..Aku teruja sangat-sangat.Best dow effect khas sume tuh.Lawak pun banyak.Ni la kelebihan citer luar negara, mmg gempak, diorang tak de nak cintan sangat, tak de nak humor sangat, sume dengan kadar yg mencukupi.
Dalam tandas pun posing gak..hampeh la korang...eh, aku ade gak..ok x jadi nak kata hampeh..hahahha

Melepak kat food court underground..Rasa cam nak rembat je air dalam peti ais tu..nasib baik dia letak mangga besar macam batu bata ja..

Ape ko tunjuk tu Hafiz, ko tu ada hutang nyawa ngan aku tau..

Lepas habis movie, kitorang lepak jap dalam Mid tu, jalan-jalan sambil ambil gambar dalam keadaan Mid yg dah kosong tu.Pastu gerak kuar la..Jalan kaki dari Mid ke UM.. Korang bleh bayangkan la betapa jauhnya..Memang redah jalan ikut suka hati la.Sambil buat lawak bodoh masing-masing.Mmg happy sangat-sangat la aku malam nih.Pastu pekena Char Koey Tiow dulu, perut dah lapar balik.Macam biasa, posing gambar..

Pasukan 'Guard' Sukarelawan Mid Valley

Korang tengok si Ahnaf tu..sempat dia posing walaupun dari belakang... capub kan dia tu ..hahahhaa

Dah sampai warung Char Koe Tiow..setelah jauh giler jalan kaki..

Hanis...err...no komen..hahahhaha

Menternak Lemak bersama Char Koe Tiow..hahah

Safwan n Dania... makan jangan makan...

Hafiz and ....eh..sape ni... ==''

Duk tunggu teksi, nak g KFC lak...

Lepas tu, kitorang ambil dua teksi, gerak ke KFC berdekatan UM ngan Mahsa College tu.Lepas situ sambil pekena Coffee,sambil tunggu masuk waktu Subuh.Kat situ pun happening giler lah.Riuh KFC pagi-pagi buta tu dengan gelagat kitorang.Memang kalau aku jadi pelayan KFC tu, aku dah sumbat hidung sekor-sekor dengan French Frice tu...hahaha..

Sampai dah kat KFC berdekatan dgn UM... Baru je habis makan,nak makan lagi ke..
Tidak,kitorang rembat coffe yg bleh isi semula tu je.. :D

Aku menjengahkan kepala supaya masuk dalam gambar

Inilah coffee yg boleh diisi semula..nak tahu kenapa diorang berani kata 'boleh isi semula' ??
Sebab nak habiskan satu cawan pun susah..pahit giler..dah taruk 3 sachet gula n krimer dah.. ==''

Agak dah nak masuk waktu Subuh, kitorang jogathon ke Masjid UIA, adeh..jalan kaki lagi..penar der..Sambil tunggu masuk Subuh, kitorang lepaskan lelah sambil iktikaf (iktikaf la sangat :P) dalam masjid tu.Then solat subuh.Asalnya aku ingat nak tido bilik diorang tu je, sebab kolej diorang dekat dengan Masjid..Tapi sebab badan penat, aku plak jenis tak leh tido katil orang, kene katil sendiri gak,so aku pun paksakan kaki aku berjalan lagi balik ke kolej aku yg sebelah je dengan pintu pagar utama.Cover la beb :D

And sekarang, aku nak tido.Let me sleep peacefully.Aku dah laksanakan tanggungjawab dan etika sebagai seorang blogger.Cewah..hampeh nye ayat.Tangan , kaki, badan , sume dah kehabisan battery.Exhausted giler-giler.Tapi puas giler.Memang meaningful la pengalaman malam ni.Sebab aku jarang la kuar dengan kawan-kawan, lepak tngok movie, pastu diorang la selalu lepak sama diorang je, aku jarang join, dulu time Semester 1 selalu la jugak aku join.Apepun, thanks la korang sebab bagi aku join.Memang happening...Thanks to Akif UIA,Akif UM,Hafiz,Hanis,Ahnaf,Safwan,Dania. Assalamualaikum :D