Tuesday, May 3, 2011

Perlu ke Serang Peribadi Untuk Tutup Kelemahan ?

IKLAN !!!! Aku nak minta Jasa baik korang untuk VOTE header blog aku ni dalam Contest WWWOW Digi Award neh..Please la vote ye..klik ikon di atas entry neh..



Assalamualaikum wbt ...

Okey kali ni aku xnak citer dah pasal ape jadi kat aku,ape aku buat,dan hal2 macam tu..sebab baru 2 entry aku tulis pasal ape yg aku buat..aku dah dapat komen macam "la..nak citer ni je ke,buat penat je terjah"...seolah2 blog ni hanya dicipta bertujuan untuk tulis perkara kontroversi je...buat pengetahuan korang,sebelum aku serius dalam penulisan blog,entry aku kebanyakkannye berkisar ttg kehidupan aku..x caye korang terjah sitemap blog aku...Hanya lepas dah kenal SEO,trafik,follower,dan segala bagai lagi tu,baru genre blog aku berubah sket..so x salahkan kalau aku nak cerita sket pasal ape yg jadi pada aku..after all,ini blog aku kan..

OK..cut it out..kali ni aku tulis satu perkara berkaitan sikap manusia...pernah x korang hadapi dialoq yg macam ni ??

A : kenape lak ko nak cakap macam tu kat dia..ko sape nak kutuk2 dia macam tu....

B : aku tawu la..banyak dah bukti2 menunjukkan perbuatan dia tu..

A : eleh...ko nak cakap kat dia macam tu,macam la ko baik sgt..ko dah sempurna ke ? dah konfirm masuk syurga ke ?? ko dulu pun same gak..bla bla bla..

Dalam situasi di atas,si A dah nak kalah dalam perbahasan tu,sebab si B dah cakap yg benda tu dah ade bukti..tapi disebabkan ego,so si A xnak mengaku kalah,so dia menyerang peribadi si B lak...

Nampak x sikap si A yg sangat pengecut tu ???

Kalau betul diorang nak cari kebenaran,diorang perlu cari point2 untuk kuatkan hujah masing2,bukan serang peribadi org yg berbahas dengan kita tu..macam dalam pertandingan bahas la..diorang patahkan hujah pihak lawan , menggunakan hujah,bukan tutup kelemahan atau kekalahan kita dengan menyerang peribadi pihak lawan..itu satu tindakan yg PENGECUT....

So lepas ni,kalau korang jadi si A dalam situasi tu,x payah la nak ego sangat,mengaku je korang salah..x payah nak tutup kelemahan korang dengan menyerang peribadi pihak lawan..sebab ianya akan menunjukkan kita ni pengecut dan lemah...

Sekian sahaja...Assalam :D