Monday, May 2, 2011

Aku Dah Jadi Lelaki Sejati !!!

IKLAN !!!! Aku nak minta Jasa baik korang untuk VOTE header blog aku ni dalam Contest WWWOW Digi Award neh..Please la vote ye..klik ikon di atas entry neh..



Assalamualaikum kawan2...

Sori la aku jarang update entry dan agak menyepi dari dunia blog ni *padahal baru 17 jam ko x update entry* ..Hari ni aku kuar jalan2..so x ngadap blog...dan aku tersangat lah letih dan pening kepala kerana kepala aku ditimpa hujan yg agak banyak tadi..so tengah tingtong sket neh..tapi bagi memenuhi tuntutan seorang blogger,aku update jugak entry ni buat tatapan korang semua..waaa..sweet giler kan aku neh ? *masuk bakul angkat sendiri nampak*

Okey,tajuk entry kali ni ada kaitan dgn satu cerita yg aku na citer kat korang ttg satu kejadian yg aku alami hari neh..Korang penah dengar x perkataan 'lelaki'  ??? Itu dia !! Satu soalan bodoh dari aku..hahaha..ok tapi korang penah dengar x perkataan "lelaki sejati" ??? Pernah tapi xtau ape makna sebenarnya kan ?? So hayati kisah sedih di bawah..

Hari ni,aku dan adik aku aiman,bercadang nak g Alor Setar jap,nak melawat Skolah kitorang yg lama..adik aku dah pindah g skolah lain skunk ni..aku lak dah 3 tahun keluar dari skolah tu..lagipun aku ada urusan sket di pejabat skolah tu..Dan kawan baik aku plak,Shauqi,baru je sampai kedah pagi tadi..so aku ajak dia join sekali la.memandangkan dia pun bekas pelajar skolah tu..hehe..

Tapi motor dia bapak dia bawak g bendang plak da.....So aku la kena g amik dia kat umah,dan bawak datang umah aku..n sama2 kitorang akan jalan kaki untuk tahan bas dari Jitra ke Alor Setar..Aku pun ragu2 gak neh nak pergi rumah dia,sebab hari tu aku ikut dia pergi,ya Allah,jauh giler ke dalam hutan..sampai xde line phone la kiranya..tapi kesian la dia,xde transport nak datang..

So aku suruh adik aku bersiap2,nanti aku balik senang bleh bertolak terus..manakala aku lak naik motor nak g amik kawan aku ni la..sape2 yg duk Kedah,aku nak gitau.kawan aku ni duk Kampung Menerong,dekat dengan Wang Tepus..so korang leh bayangkan la dari Jitra nak g sane.mmg la dekat kan..so aku bawak la motor tu slow2,nak g sane,sampai je kat satu sungai,aku stop n kol dia..

Aku : wei Qi (nama panggilan dia ),aku sampai kat sungai dah neh..

Qi : sungai tu ada *tandop sebelah kiri ka kanan ?

*Tandop - Halangan sungai macam sebuah empangan kecil

Aku : Kiri !

Qi : ok..hang straight sampai jumpa sungai yg ada tandop sebelah kanan,pastu belok kanan masuk jalan kecik..sampai simpang tiga,belok kiri..

Aku : okeh..satgi aku sampai aku kol hang balik.

So aku pun teruskanlah perjalanan aku neh..Pastu aku ade terjumpa satu sungai,tapi x nampak lak tandop pun kat sebelah kanan..so aku teruskan lagi la..jumpa sungai lagi..xde tandop jugak..so aku teruskan lah...aku dah melepasi kawasan sekolah ,kedai2,hospital,balai polis..pergh...kat mane dah aku neh..tapi aku x putus asa,aku teruskan lagi perjalanan aku..wah.bersemangat kan aku neh.. ?

Tapi aku dah sampai kawasan hutan yg xde kete lalu lalang dah neh..biar betul Qi neh..tapi aku relaks lagi..sbb aku ingat lagi,dulu nak g umah dia,mmg kawasan sunyi..so aku teruskanlah..lama jugak la aku teruskan..sampai x nampak kereta n moto atau manusia langsung dah..aku jadi seram sejuk..last2 aku ternampak satu signboard :

"SELAMAT DATANG - SEMPADAN DAERAH PADANG TERAP"

What the heck !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku sampai alam dimensi mane dah neh ????????

Terus aku nak slow moto nak park kat tepi jalan,aku nak kol Qi..aku nampak ada satu kawasan berumput,macam sesuai je nak park..so aku bawak la motor aku g kawasan tu..malangnya kawasan rumput yg kelihatan subur segar bugar itu rupanya kawasan air lumpur kat bawahnye..ape lagi,melelong la motor aku neh..dan akhirnya.....gedegang !!! Dengan moto,dengan aku2 jatuh...kahkahkah..padan muka ko pAan..

Sakit beb jatuh motor...nasib baik xde sape nampak..haha..habis kotor seluar n baju aku dgn lumpur..motor aku pun kotor la beb...adeh..moto baru neh..Aku pun terus kol Qi tanye kat mane aku dah neh..dia terkejut beruk bila aku gtau yg aku dah sampai sempadan daerah Padang Terap Pendang..biar betik ???

Dia pun bagi la petunjuk Blues Clues sekali lagi kat aku...aku pun angkat la motor aku yg dah berlumuran lumpur tu..aku tengok gak sekeliling..xde orang ke..tiba2 aku kalih pandangan aku kat belakang,aku nampak ade 4-5 orang duk sembang selamber badak je kat beranda depan rumah diorang,betul2 bertentangan dengan kawasan aku jatuh motor neh...

Xde perasaan ke diorang neh ?? Nampak orang jatuh motor,leh buat derk je ?? Mane perginya kemanusiaan korang ha ??? Korang ingat aku mat rempit ke....arh,hati aku mula naik angin dengan ketiadaan keperimanusiaan diorang tuh,.aku naik motor n patah balik jalan...dan akhirnya aku sampai jugak di kawasan sungai yg ade tandop tu..rupenye2 sungai yg awal2 tadi la yg aku nampak..cume tandopnye jauh kedalam...adeh..menyusahkan betul la..

So apa kaitan cerita aku ni dengan tajuk entry ???

Korang penah dengar x satu pepatah mat rempit , "laki kalau x pernah jatuh motor,x dinamakan lelaki sejati la"

Hahaha...aku bukan nak percaya sgt cakap diorang neh..tapi betul jugak.ramai yg cakap,kalau naik motor ni,paling kurang sekali seumur hidup mesti pernah jatuh jugak..So aku dah jadi lelaki sejati la..haghahaha..perasan yg amat..Ape pun aku bersyukur kepada Allah SWT sebab usia aku dpanjangkan lagi..

OK guys..kepala aku betul2 dah pening ni..aku nak tido awal malam ni..korang tolong vote untuk header aku ni ye ?? Aku merayu sgt2..bye sume.. Assalamualaikum :D