Wednesday, May 18, 2011

Nikmati Ganjaran Lebih Dengan Berblogging

Assalamualaikum wbt..



Ya,aku tau ramai yang mempunyai falsafah sendiri apabila mempunyai blog,sama ada untuk menulis novel dalam entry,nak berkongsi kepakaran dalam bidang-bidang tertentu,nak meluahkan perasaan yang terbuku di hati,nak menceritakan kisah hidup,bertukar pendapat mengenai isu semasa,dan lain-lain (cikgu bm aku tak suka aku guna dan lain-lain dalam esei aku..hahaha) .

Namun,apa salahnya kalau kita nak dapatkan sedikit pendapatan sampingan atau ganjaran atas blog kita ni.At least kita tak payah nak merengek kat mak minta duit nak bayar broadband ke,wimax ke.Atau setakat nak buat belanja makan,atau topup,cukup lah kan.

Dan aku tau ramai blogger yg pasang iklan di blog sama ada Nuffnang,Adverlets,atau apa saja iklan yang lain.Cuma apa yg aku nak cakap hari ni mengenai Churp-Churp yang juga ada link dengan Nuffnang.Aku sure ramai dah tahu pasal churp-churp ni.Cuma tak ramai yg mendaftar dan juga tak ramai yang tahu rahsia nak menjana pendapatan lumayan dengan churp-churp ni.

So aku nak ceritakan kepada blogger yang masih belum tahu pasal churp-churp ni.Churp-Churp,seperti iklan yang lain jugak,menawarkan ganjaran apabila kita meletakkan banner iklan mereka di blog.Apabila visitor masuk dan meng'klik' iklan tersebut,maka kita dapatlah sedikit wang.

Cara Mendaftar Churp-Churp 


2.Register akaun Churp-Churp anda.Masukkan butiran peribadi anda dan juga anda perlu connect Churp-Churp anda itu dengan Facebook dan Twitter.Inilah peluang anda nak maksimakan penggunaan facebook dan twitter.

3.Ikut arahan register tu step-by-step.

4.Bila dah selesai pendaftaran,pergi ke dashboard dan anda akan nampak halaman seperti ini di bahagian kanan -


5.Anda cuma perlu share setiap campaign-campaign tersebut.Klik "share this" dan anda akan dapat personal link untuk setiap campaign anda tersebut.

6.Anda boleh share campaign tersebut di facebook,twitter,dan mana-mana website yg ditunjukkan di bawah   personal link anda tu.

7.Atau,anda boleh meletakkan banner atau iklan churp-churp anda tersebut di blog anda.

8.Tutorial untuk boost earning churp-churp anda pun dah saya sediakan di sini >>> Tutorial Boost Earning Churp-Churp.

So,selamat mencuba dan semoga anda mendapat ganjaran yang istimewa dengan bersedia untuk berubah dan menjadi lebih serius dalam dunia blogging ini.Sebarang pertanyaan ,anda boleh komen di bawah atau mesej di facebook saya di sini >>> Farhan AJ

p/s - Kalau rajin dan baik hati,sila la klik banner churp-churp aku kat sebelah atas kanan blog ni.yang ada gambar burung cute warna biru tu :D Thanks !

Sekian.Assalamualaikum