Saturday, May 14, 2011

Blogspot Dah Ok, Aku Je Tak Ok..

Assalamualaikum wbt..



Syukur alhamdulillah blogspot punya server dah ok..2 hari kot down..xleh update langsung..so kepada blogger2 blogspot tu,sila la qada balik entry korang yg terbengkalai 2 hari ni ye..

Tapi,ada beberapa perkara yg mmg buat aku tension disebabkan down server ni..kalau setakat server down,aku ok lagi..tak leh update entry je pun..ni tak,siap ada dua entry latest aku dia sedut bagi hilang..maka tinggallah entry pengalaman aku bawak keta ni je yg tinggal sebagai entry latest,..hangin tol aku..

Dah la dua entry tu entry yg penting..satu mengenai Kaza Wakaza yang boleh merosakkan akidah apabila kita merungut perkara yg dah lepas..kaza wakaza ni maksud perkataan dalam satu hadis yg mengingatkan kita agar tidak merungut tentang perkara yg lepas, kerana ianya boleh membuka ruang kepada syaitan untuk menghasut..

Satu lagi mengenai kesilapan masyarakat zaman sekarang yg sesuka hati mentafsir ayat Al-Quran guna kepala otak dia sendiri mengenai ayat alquran bermaksud "tiada paksaan dalam agama" .. ayat tu diturunkan untuk memberitahu kita bahawa Islam tidak membenarkan umatnya MEMAKSA org kafir dan yg bukan Islam untuk memeluk ISlam.. itu lah sebab sebenar ayat tu diturunkan..bukannya macam yg orang kita duk guna sekarang ni..bila kawan suruh pakai tudung,dia jawab tak nak,sebab tiada paksaan dalam ISLAM..tu la org yg terlebih pandai..benda tu dah mmg WAJIB..tiada timbul soal paksaan.. dah mmg WAJIB..

So itu je REVIEW untuk dua entry aku yg dah terdelete akibat server down selama 2 hari ini..So hope korang stil menunggu entry baru dari blog ini..Thanks atas sokongan anda selama ini..Sekian..Assalam.. :D