Tuesday, April 5, 2011

Variasi Glocal - Sebuah Blog Ilmiah


assalamualaikum semua pembaca2 dan pengusha2 tegar blog ni..hehe..

So hari ni aku nak review sebuah blog yg aku terjumpa tadi..kebetulan pulak rupa2nya blog ni kepunyaan kawan sekampus aku rupa2nya..okeh..

Nama beliau adalah Akmai Aizat,student engineering CFS IIUM macam aku jugak..umo pun same..hehe..n name blog beliau ialah Variasi Glocal..pergh...name mmg cukup mantob..aku pun jenuh bukak kamus nak cari makna name blog dia tu..haha..nak tanya dia segan lak,hehe..

Ok..blog beliau ni bukanlah blog yg genre pelbagai macam kita ni..beliau merupakan ahli pasukan debat UIA yg cukup gah..so x main la setakat nak update citer2 remeh..beliau sentiasa menyuarakan pendapat beliau terhadap isu2 semasa di samping cuba membuka mata dan minda masyarakat berbilang kaum dan ideologi di malaysia ni..

Aku pun kadang2 terkebil2 jugak baca entry beliau,sbb bahasa yg digunakan bukanlah bahasa sms mahupun bahasa pasar,tetapi menggunakan bahasa melayu yg disusun kemas mengikut tatabahasa,malah mempunyai satu daya penarik yg menarik pembaca untuk terus membaca isi2 yg hendak diutarakan..cewah..aku lak cakap macam skema je..haha..

So sape2 yg nak berkunjung ke blog beliau,silalah klik link di bawah n berkenal2 kenalan lah dgn beliau..nak follow lagi bagus..hehe..


sekian sahaja..wasalam