Sunday, March 13, 2011

First Time Masuk Tournament Bowl





Assalamualaikum..

Fuh..akhirnya..leh jugak aku online setelah berukband aku diseludup ntah ke mana dalam umah aku ni..haha..

Aku dah cuti hamper 3 minggu,tapi still xde aktiviti yg best..hehe..xde g program mane2 pun..xde wat bisnes ape pun..terperap je kat umah..time abg aku ade dulu best la jugak..leh g men badminton ke ape ke..hehe..

So semalam,aku n adik aku aiman,g la join Tournament Bowling anjuran Kelab Rukun Tetangga Taman Siswa 2,aku punye taman perumahan punye kelab rukun tetangga yg anjurkan..huhu…saje suke2 je..asyik g men bodo2 je..x masuk ape2 tournament pun untuk uji tahap aku..haha..

Kami g sane dalam kul 8.30 malam..kat Superior Lane,Aneka Jitra Mall,Tingkat 3..huh..mmg lane tmpat aku main selalu la..ramai suda jiran2 kat sana..tapi sume geng2 umah bangle la..sbb diorang yg anjurkan..kami ni geng umah teres je..sampai2 nak daftar tu,ada makcik tu tanye anak sape..aku pun gtau la..diorang x kenal ayah aku..mmg la..kami dari umah Taman Siswa teres…diorang tu sume banglo2..

Lame jugak nak tunggu diorang ni start..baru first time handle tournament bowling kot..xpelah..bagi je la org2 tua buat keje..aku tunggu nak hayun bola je..haha..ramai gak yg dating bwak bola sendiri..yela..name pun org kaye..mesti la ade bola sendiri..ngeri jugak tngok..mesti sume power2 habis la ni..aku n adik aku main home ball je..




Muka2 Tenang Sebelum Match..haha..lol

N then the match begin..awal2 aku agak kekok la..even dah berjuta kali men bowling,tapi ni first time aku masuk tournament,,n dah tgah2 frame tu,.aku dapat sentuhan..dapat la buat strike double n spare dalam 3 frame berturut2..ok la tu..row first aku dapat 152..pakcik2 sebelah dah usha2..haha..lantak korang lah..aku nak bagi yg gune bola sendiri tu ternganga..haha..riak ujub ni..x baik2..haha..adik aku aiman lak x dapat sentuhan lagi..time dia nak baling first2 tu,bola terkena buku lali kaki kanan die lak..capit la kejap..dia dapat 67 je..haha..ksian2..x pernah lagi dia dapat teruk macam tu..

Then second row menyusul..aku lak x dapat sentuhan,asyik xleh score je..adik aku lak dapat sentuhan…mmg selalu jadi macam tu la dalam bowling ni…kalau first game ok,second mesti x ok..last2,aku dapat 119 je,dia lak dapat 158..ada double strike,spare penuh.macam2 la..ramai gak dating usha2 kat belakang uh..aku usha2 geng sebelah,ramai gak yg score hebat2..ngeri lak..kalah r camnie..

The game is over..tengah tunggu pakcik2 tu kira markah lak..lambat tol la..diorang nk ubah markah ke ape…mentang2 la ada datuk2 yg main sekali..lau kalah teruk,malu la kan..ish aku ni,sangka buruk lak kan..haha..aku n aiman amik game lain,main lak satu game,sementara tunggu diorang kira markah..




Ni First Row...aku yg atas sekali..adik aku yg kedua dari atas


Ni second row



Itu dia..masa yg ditunggu2 telah tiba..penyampaian hadiah..berdebar2 jugak nih..haha..diorang umum yg budak2 n yg dewasa wanita dulu..lelaki dewasa umum last..n akhirnya diumumkan jugak..adik aku dapat tempat ke 7 dgn 225 jatuhan pin..aku lak dapat 3rd..haha..dengan jatuhan pin 271…adeh..ni mesti pasal score rendah kat row ke dua la ni..xpelah..redha je la..haha..


Aku Time Penyampaian Hadiah

Nak tau dapat hadiah ape ??? Jeng2….


Ni Adik Aku.. tempat ke 7


NI aku..tempat ketiga..


Hahah…mmg diorang beli hadiah ni untuk pasangan berkeluarga..macam hari keluarga la jugak..so dapat la paying..haha..dgn bungkusan ape lak nieh..jap2..kite bukak..haha..


Mangkuk ?????

Haha..sabo je la..boleh gune buat minum air..haha,.k lah guys..nite sume..wslm

8 comments:

hana said...

kire hebat la tu dapat 3rd place..
hehe..
pasnh leh usehe agi..
=D

Farhan AJ said...

yup...thanks hana :P

Anonymous said...

Assalam...perg hebat laa paan...Jom lawan aku pulak...ha3

gadish misteri said...

awak nampak handsome larh dengan payung... =.=

Farhan AJ said...

@adam-hehe..aku amatur je la..jgn la..tatowt..hehe

@gadish-hehe..ni yg nak blushing2 ni..haha

Xan_hollow said...

hebat3!!! dpt mangkuk p0n berbal0i.....hahahah....... btw,thx f0llo me~~~

CG said...

makk aii!terernya ko paan..guna kuasa ben10 lah neyh kan..muhaha!

p/s : mcm knl ja tmpt tournament tuh..haha! =P

Farhan AJ said...

hahahaha...x gune ko CG

Post a Comment

Komen yang best akan dihantar ke Akhbar Harakah! hahahahha !