Monday, February 14, 2011

Aku Zaman Skola Dulu Part 1...usha2 jom..


assalamualaikum..

excelli,sejak lahir lagi(lebih2 plak die) aku dah nak tulis pasal ni dalam post,cuma x berkesempatan..maklum la,VLP(Very Lazy Person)..haha..lagipun,agak banyak jgak la kenangan aku zaman dulu..dah duk kat asrama kan..budak2 skul biasa maybe x banyak,tapi kalau dah nama stay ostel,macam2 ada...sampai xtau mana nak mula dulu..haha..tenacious gile aku neh..

okeh..memandangkan aku baru habis jawab exam,n paper lepas ni ada seminggu lagi,so meh nak cerita semua yg aku xleh lupa..aku gtau siap2,post ni panjang..so rajin2 la baca sampai abeh noh..

ok.,citer ni berlaku time aku form 1..fuh..kecik2 comey lagi nieh...haha..perasan..aku ingat lagi,malam first kitorang daftar tu,mcam besa la,senior2 panggil berkumpul dalam surau untuk sesi 'suai kenal' ..eleh..suai kenal la sgt..nak tunjuk senior la tu..haha..ada sorang abg ni cakap2 sket, x sket jugak,agak banyak la..ntah ape yg dia berleter..masalahnya,lau dia cakap tu,kitorang tga duduk atas lantai xpe..ni x,dia suh kitorang duduk moto...tau x duduk moto ?? ha..istilah ni rasanya budak2 asrama je tau..duduk separuh,sambil tangan buat macam tga bawak moto...lenguh gile kot..bukan seminit dua,45 minit dow...kalau la sume urat2 badan aku ade suara,aku rase mmg dia maki giler2 dah..haha..n akhirnya,pandangan aku menjadi kabur,suara bro tadi dah samar2,n aku pun....bum !! pitam..kuang3x..

senior2 sume cuak dah,eleh tadi korang best sgt suh kitorang duk moto,dah ade junior pitam,cuak plak..diorang sume angkat aku letak kat luar surau,atas lantai,dekat ngan kolah wudhuk,n muka aku diorang lumur2 ngan air kolah tu,sambil diorang bace ape ntah...jampi serapah kot..hoh,aku rase abg ni la yg berlakon dalam cite "niyang rapik" uh..haha..ada sorang abang tu suruh kawan dia panggil abg fakhrullah jap..aik ??? sapa lak abg fakhrullah ??? abg aku la sengal....kuang3x..diorang suh g panggil abg aku yg time tu f4..lepas abg aku datang,sembang2 sket,aku dibenarkan balik bilik tido..yaho...bestnye..haha..kawan2 sume tengok jeles je..n aku denga,lepas tu,ada 2 -3 org lak pitam..eleh..nak tiru la tu..haha

satu lagi peristiwa yg seluruh warga skola aku xleh lupa time aku form 1 uh,2 minggu lepas cuti pertengahan tahun..macam biasa la..bila dah asrama tu dibiarkan macam tu je lepas jangka masa yg lama,ada la 'benda' lain mai tumpang,..sure la x bayar sewa ngok..so ramai la budak2 kena kacau,expecially budak pompuan yg lemah semangat,..tiap2 hari dgr budak histeria..kadang2 rasa macam nak lempar je budak tu dalam kolah,tapi menyedari yg tindakan dia tu bukan dia yg nak,so aku batalkan hasrat murni aku tu..haha..so macam2 la acara yg dibuat(bukan acara sesat la..)..ustaz2 datang me'magari' asrama kitorang..n lama kelamaan ok r...haha..ngeri siot..setakat ni aku xde lagi la kena kacau..alhamdulillah..cuma ada sekali tu,aku n 2 org lagi kawan aku duk sembang dalam dorm kitorang,tibe2 ada dengar bunyi macam org tengah 'ketip' kuku..jelas betul bunyinye..n yg lebih mengerikan,bunyi tu datang dari katil aku..wuuua...mak..ape bende lak tuh..xkan tikus ketip kuku kot..ape lagi,kitorang sume lari macam Usain Bolt la..haha..

ni plak kisah time aku tga form 3.ape punye ayat da..salah tatabahasa..hehe..time ni bulan ramadhan..n kelas x teruk sgt..bulan ramadhan ni org suke makan ape ?? bubur ?? salah...serunding ??? tu time raya dow...roti john ??? betul....haha...so malam tu,aku n kawan2 aku,azri,akmal,n aiman,saja plan nak buat keje x baik sket..haha..budak2 lagi kan....mengetahui bahawa dalam bulan posa setan sume diikat,so kitorang berani la g jelajah blok2 skola yg gelap gelita ibarat itik pulang petang (hope cikgu bm aku x nampak peribahasa ni..)..nampak lain dow,blok2 ni time siang berbanding malam..kitorang menuju ke satu destinasi..apekah ??? jeng..jeng..jeng...tangki !!!! haha..bukan tangki akuarium la pandai..tangki air yg tinggi macam KLCC uh...biasanya,tangki ini la paling berhantu sekali dalam kawan skola kitorang./.tapi dah bulan puasa kan,so kitorang la jadi hantunya..haha..kitorang pun panjat la dgn bangganya..sambil bawak dua gulung roti john yg dibeli d bazar ramadhan petang tadi...best giler wo...nampak habis sume bangunan kat Alor Setar ni...expecially menara alor setar...mmg la gayat sket,tinggi sgt lak tangki ni..kitorang duk kat situ da la dalam 2 jam..sambil sembang,n berjanji yg kitorang xkan lupa kenangan ini..cewah..

tu suma time junior2..ni cerita time senior lak..

sape x penah bawak nset g skolah ??? tipu lah...sume penah bawan kan ??? hehe..begitu jugak aku yg terkenal dgn budak baik ni..haha..baik la sgt..aku stat bawak dari f3..tapi x pena kantoi dow..ye la..pengawas..mane nak kantoi..kuang3x..tapi bila masuk form 4,len plak jadinya..haha..melihatkan kawan2 aku ramai yg dah kantoi bawk nset,aku jadi cuak la jugak...aku doa la supaya x kantoi..haha..tapi kan,bila dah buat benda x baik tu,lambat laun kantoi jugak...cuma dgn cara berbeza ja..n aku punya cara kantoi,rasanya paling ekstrem dalam sejarah skolah aku..kebnyakan org kantoi nset tga cas kat plug dalam dorm,atau time spot check,atau warden dapat laporan ke ape ke..tapi aku..haha..sila baca kisah ni./.

malam tu,aku sebagai organizer kem KRS yg akan diakan ujung minggu tu,aku buat perjumpaan dgn budak2 KRS,kat Dewan Makan(DM)..time tu ramai budak2 yg duk makan,maklumla,lepas Kelas Prep malam,ada la supper kan..tempat makan laki n pompuan dipisahkan oleh meja makan guru2 dan warden2..aku lak buat perjumpaan ngan budak2 tu kat ujung dekat dgn pintu...nak check brg2 untuk g kem..time tu lak ada la dalam 6 org warden n PK HEm skola aku duk makan kat meja tengah tu..aku buat dono je..tiba2,warden yg bek dgn aku tu,panggil aku jap..aku x cuak pun..aku g je la...warden tu tanya aku buat perjumpaan apa,aku gtau la..sambil2 tu,PK HEM tu duk usha je seluar aku..ish..biaq betoi cikgu ni,,gay ke apa..seluaq aku tu jenis ada banyak poket..kiri kanan..kat peha kiri n kanan pun ada poket,.,tiba2 dia pegang poket kiri tu..dia tanya apa dalam poket ni..aku jawab la minyak atar..bukan aku tipu..dah mmg ada minyak atar sungguh..dia suh aku kuarkan..aku pun kuarkan la,cuba menahan cuak..sekali jari aku terselit earphone nset aku plak time nak kuarkan botol minyak atar tu..aku letak dua2 dalam poket ni..aduish...kantoi la plak..warden2 lain dah gelak dah..dia suh aku kuarkan ape dalam poket kanan lak..adeh..abesh la aku...last2,aku kuarkan je la..jeng,..jeng..jeng..nset !!! hahaha...bodo je aku kantoi..dia tanya nape bawak,aku kate la sbb ada kem ujung minggu ni,padahal hari tu baru hari isnin..aku kate la nak bawak dari umah jauh,dia tanye duk mane,aku jawab la duk jitra..hahah..sengal./.JItra n Alor Setar tu x sampai 20 minit perjalanan naik keta..ape la bodo sgt aku jawab macam tu..dah la satu DM duk tengok aku time tu..abesh jatuh reputasi aku sebagai budak baik..haha..

adeh..aku tenga tulis post ni pun duk gelak terguling2 dah,mengenangkan betapa sengalnya aku malam tu//haha..

ok,setakat ni je untuk part 1...part 2 akan menyusul lagi lepas2 ni,x janji lagi..hehe..

k guys,aku g dlu..wasalam..