Sunday, January 30, 2011

'Long' Journey

assalamualaikum...

pergh..hari ni mmg giler la aku mengembara keliling KL nieh,,,kira lepas ni,mana2 budak utara duk xtau nak kuaq KL camna,mey jumpa aku..haha..

macam biasa ka,ujung minggu,boring meyh...lepas dah 'nampak dunia' kol 12 tengahari..haha,Qi kol aku...ajak g Mid..aku sbb dah x tau nak buat apa,study apa tengahari2 ni kan..hehe..so aku setuju la..

aku naik bus sorang2 ja g Mid..dah berani n terer sket dah..dulu takut gak..kena kuaq ngan kawan2..hehe...sampai2 kat Mid,aku p solat zohor dulu..hehe..ramai gak kat surau mid uh..tenang gak la hati ni...kira org2 kat sini masih berkesedaran bab kewajipan solat nie,.

after that,hehe,buat pala speaking bleh,x pasai2 ada budak belagak mana mai teguq aku punya grammar lak,maklumlah,dia tu puak pandai speaking,,,haha,,aku p jumpa QI/..kat mana ??? jangan tanya la bro..kami dua ni,kalau jumpa,kalau x kat kedai nset,kat lane bowling la..hehe..tengok2,tudia,duk melyan ngan kawan dia..main 2 game dah..kawan dia ni org Pendang..patut tengok qi kecek kedah selambe je,,hehe.,.

aku pun join la jugak..lama dah x men bowling ni..budget la katakan..jari hat berdarah dulu pun dah sembuh lama dah..tapi xde ong la ini hari...abeh kuat 130 lebih ja..lepas tu,kami p IT Fair kat Exhibition Hall,still dalam MId...

pergh..aku ni,bukan ampa xtau,xleh tengok benda2 gadgets ni,geram,,,poket duk panas ja..seb bek dompet nipis,lau x,abeh,dgn towkey2 tu aku sapu..haha..laptop tu aku x tengok la,dah ada satu,watpa banyak2..hehe..aku usha2 accessories computer ja...cooler pad,speaker,mouse,thumbdrive 8Gb Rm38 je beb...murah siot...harddisk 1Tb rm280 ja..mmg murah gile la..tapi aku n qi usha je la..malas nak habiskan duit..hehe..

lepas habeh jamu mata tengok gadget,kami p makan kat bawah sat..makan McD la..qi belanja..maklumlah,org baru dapat pinjaman MARA sampai beribu2...laju ja duit dia kuaq..haha..nset aku pun dia sapu..aku lak downgrade nset guna hat murah ja..kurangkan kos meyh..hehe

ha...ni baru nak mula pengembaraan ni...qi nak balik kedah dah malam ni,so dia ajak aku teman dia balik umah sewa dia..kat mana ??? ni nak abaq la ni...bayangkan..kami la duk kat MId valley..nak amik lrt,paling dekat pun Bangsar..naik sampai Setiawangsa uh...gila jauh !!! sapa yg terer bab route LRT ni faham la..tengah ke hujung meyh...aku dan gak tidoq2 ayam..hehe..sampai ja kat umah dia,kami solat asar,then aku usha dia duk kemas barang2 je la..abeh dia sumbat suma benda dalam beg..besa la...org bujang..mana layan kemas elok2 nie..manja ngat aih..haha..

ada la dalam sejam,kami bertolak balik ke lrt Setiawangsa..dah la dari umah sewa dia tu,aku kena heret beg roda dia(aku yg nak tarik,kesian dia galas beg berat2 lagi) tepi jalan raya,naik sampai stesen LRT uh..malu siot..haha..tapi,besa la..what's life without a little challenging ??? hehe...

hah...yg ni lagi gila..kami naik lrt dari Setiawangsa,sampai Taman Bahagia !!!! mmg gila...hujung sana,sampai hujung sini...kalah org p pejabat...hehe..boring tahap gaban gak la duk dalam tu..macam2 karenah manusia aku jumpa..duk hati2 gak la,takut ada pickpocket...try la,aku terajang lepas tingkap satgi,naya ja..hehe

35 minit gak la dalam lrt uh,kami sampai taman bahagia.naik teksi g umah pakcik qi...aku selalu gak mai umah ni..tidoq pun penah,...pakcik dia ni org alim,dia letak jawatan kat UM semata2 nak tumpukan usaha dakwah dia kat Pemuda Masjid,Masjid Wilayah...kebetulan kami sampai uh ,time maghrib..x pasai2 aku kena jadi Imam..hehe..apa lagi..balun la surah apa pun..lepas tu kami makan..

then anak dia nak p antaq laptop kat Digital Mall,ada nak repair sket...memandangkan Digital Mall tu dekat je dgn kampus aku,so aku n qi ikut sekali la,senang..yg aku takutnye,besa la..hehe..nset penuh dalam tu...panas gak la mata aku tengok..hehe..xpa2..sabaq...ingat duit uh..jgn duk makan maggi suda..hehe..

lepas tu,pakcik dia antaq aku sampai UIA...huh..lega..leh rehat...malam tu,aku,prof,ustaz,n apish layan movie je..penat meyh..hehe..esok nak kena teman ustaz g cari battery nset dia lak..besa la,org techno macam aku,macam ni la nasib.hehe..k jom semua,tidoq..sok bangun subuh awal..

wsalam...hehe