Thursday, November 4, 2010

Problem by Problem

assalamualaikum...

hurm..maaf lame x update blog..banyak benda nak kene buat..

the first thing,nak dapatkan sume buku2 yg diperlukan untuk sem 2 ni..abah dah masukkan duit..so,gune dgn sebaiknya...dapat je duit,terus aku beli buku Chemistry,Rm70...buku Computer,rm52,buku Math,rm 50,lab manual,rm 8,lab coat,rm 40...cume tinggal buku FIM je aku belum beli..hurm..pening kepala jugak nak fikir...

second,minggu ni,kepala aku sakit sgt...pning2...ntah kenape...maybe sebab cuaca ataupun semua masalah yg melanda aku sejak akhir2 ni,dari segi akdemik mahupun peribadi..dua2 ada..xpelah..malas aku nak huraikan...natijahnya,banyak benda la yg aku nak kena pikiaq la ni..

thirdnya...sepatutnya minggu ni aku ada match badminton..best wo..staff n budak Uia NIlai pun masuk...due date untuk registration dia 31 okt hari tue..hari tue jugak aku hantar borang kat budak urusetia depa...hurm..duk x duk..semalam..dia mai kat bilik aku,dia kata pendaftaran dah tutup...hurm..tau sebab apa?dia baru nak p hantaq 1 hb 11...mmg la dah xdak...aku pun p la kat dewan ptg tu...nak uat rayuan nak masuk jugak,atas alasan aku dah antaq borang ngan bayaran,cuma urusetia depa lewat antaq...setelah sejam berbincang,depa minta maaf sgt2...depa kata memang salah depa..tapi,depa xleh bagi masuk dah,sbb match ada banyak...aku kecewa sgt2..feveret sport aku kot....hurm..maybe xde rezeki..balik bilik,ustaz duk tenangkan aku ja..dia kata muka dah merah sgt2...aku mmg tension...malam tu,main Need for Speed puas2..release tension...

fourtnya,lecturer math aku...gurl..muda lagi...dia ajaq tu..bukan x best..best..lawak pun ada..tapi dia cakap laju sgt2...kalah concorde...faham gile dia ajaq...tapi..tu la..dgn kepala yg duk berdenyut2 ni,mana la nak leh tangkap semua..terpaksa la rujuk kawan2 aku yg pandai..

lastly,about kampung halaman aku ,Jitra....dah jadi pulau dah disebabkan banjir...kesian family aku..adik2 aku x p skolah dah,xcept yg f5...mak aku kata nak mai melawat aku khamis ni,sempena cuti deepavali...tapi,xtau lagi...hurm..harap2,cepat la surut..nak kena p tlong pak ndak bersih umah dia lagi...

hurm..tu la..semakin meningkat usia,semakin banyak yg aku kena hadapi...semakin kuat dugaan yg datang..sume ni nak mematngkan kita la...aku kena kuat hdapi sume ni..bukan leh duk harap org lain macam kecik2 dulu dah..mak aku kata,aku bukan jenis yg akan balik mengadu sume benda kat mak aku n ayah aku lau ade masalah...dari kecik,lau ada masalah,aku mmg suke settle sendiri...hurm..mane perginya sikap aku tu..ntahla..aku rase lemah sgt sekarang..

maybe sume ni sebab aku semakin jauh ngan Tuhan..ibadat tunggang langgang..tidoq awai ka,lewat ka,tetap bangun lewat...hurm..farhan2..apa nak jadi ang ni...

aku perlukan rehat...nak settle sume ni one-by-one....

wasalam./.nite sume.. (u_u)