Monday, November 8, 2010

NeW SpiRiT CaMe !!!!

assalamualaikum..

lama sudah aku tinggalkan blog ni..menggagau dalam gelap nak settlekan sume msalah yg bersarang dalam otak aku...dalam kekusutan tu,Allah SWT menghantar bantuannya-family aku.

petang Jumaat,family aku datang untuk amik aku..diorang bukan lari dari banjir tau..alhamdulillah,umah aku x naik banjir..diorang datang sebab akak yg duk UiTM kena pindah bilik..budak2 sem 1 nak guna nanti..tapi,bilik baru depa x sure lagi..so,dia kena simpan beg2 dia kat tempat lain dulu..so,umi datng nak amik kami...first,kami p enjoy dulu..hehe..p Plaza Alam Sentral..buat apa?? hehe...sapa2 kenal family kami sure tau..main bowling la dow...hilang terus kusut2 otak dapat duk ngan family,main bowling sama2...hehe..sonok weh..aku pun dah lama x hit the lane ni....tapi.......................................atih menang..201 kot weh...jeles giler...nasib ja tuh..atih.jgn sonok sgt.hehe..apepun,aku tumpang happy (chewah)..hehe


Aku n Ayish..sayang dia bangat deyh..asyik minta nak men game nset aku ja..adui la.

pastu,kami p makan..makan katna? makan kat situ jugak la..aku order apa ?? hhe.salah2..bukan dia..aku x order nasi goreng kampung dah..menu baru plak..aku order kuey tiow kungfu...fuh..nama dia pun dah ganas..kena kungfu sambil masak kot..mana aku tau..aku start makan ni kat DQ dulu..kat cafe dia ada menu neh..sedap woo..kuah dia sedap..hahah....pastu....kami p balik Hotel yg abah dah tempah kat Shah Alam...kami bermalam kat sana..sejuk weh..aku ni dah la x tahan sejuk..kuang2...lena sedap gak..haha..


Tu dia..suma muka kenyang dah..aku?aku mana ada..dah aku yg amik gambar..apa da..

weh sat2..lupa nka cerita..malam tu,aku umi,akak,atih,,b adik kuaq...depa p Jakel...gedung nak beli kain n baju tu..adui la..aku lak kena ikut..dobiguard la katakan...adoi la..bosan meyh..tengok baju2 ja...aku mana minat...aku kalau wayar2,kabel2,suis2,aku minat la.hehe..pastu,kami cari kedai nk makan la..perut suda berkceroncong Kuala Lumpur ni..hehe..last2..kami ada nampak satu restoran ni.;leh la tahan ..kami masuk la..duduk kat meja Jepun meyh...adui la..sekali tengok dia punya menu paper dia,ada cop 'jalan2 cari makan" da.....harga dia?toksah tau la...hehe..camne leh masuk kedai ni neh...habis duit aku..eh,duit umi//


Kalau mahal,tapi cepat sampai,xpa gak..ni tengok muka sorang ni..dah cukup nak menggambarkan ke'siput' an dalam menyediakan hidangan..

keesokan paginya,kami bertolak p hotel kedua...Hotel Sungai Buloh..kuang3..bukan hotel ma..umah mak saudara aku la..umah mak Teh...saja mai,nak melwat dia..dalam erti kata lain,penginapan free untuk sehari..hehe..cover2..dia pun cukup suka kami mai..dia masak macam2..lagipun,kami mmg nak kena mai jugak,dah nak simpan beg akak kat umah dia..

aku ni..macam dah lupa habeh sume masalah,bila duk ngan family.,.walaupun yg nak kena buat lawak tu,aku la jugak..dah along xdak..lau x.kami dua la..hehe...malam tu kan,sepupu yg duk dekat suma mai..kami plan nak buat kenduri kecil kecilan..sama2 kami ja..x ajak sampai PM mai eh..kalau besar besaran pun,mmg aku xmau ajak dia pun..haha..kami buat udang bakar,ikan bakar,ayam bakar..fuh..jgn umah terbakar cukup lah..hehe..

pergh...memang menyelerakan...bau dia saja..masyaAllah..wangi la..wangi la..hehe..nak tengok gambar ?? sat na...mana dia tatau..tadi dah upload...ish..sat2...

Ha!! ni dia...





jangan tertipu tau..gambar aku tu gimik ja..padahal aku ketua AJK Merasa ja..hehe

tapi..xleh makan banyak2..org ramai kot nak makan..sepupu aku mmg ramai..so,leh rasa sorang sikit je lah..xpe2..asalkan bahagia..hehe..malam tu,tido bergelimpangan la kami..hehe..

esoknya,sume bangun lewat,..kenyang makan kot..hehe..dalam tenghari tu baru kami bertolak p Shah Alam balik,nak antaq akak..then g UIA...nak antaq sapa ?? ape da..antaq aku la..kami sempat beli KFC dulu..hehe..

sampai kat bilik2,aku salin baji...then kuaq sorang2 p Digital Mall..nak buat apa ? mau bayar bil p1 Wimax da....sudah tertunggak 3 bulan ma...hehe..aku naik teksi je..balik tu,aku o9 je la..ehhe..

tu lah..Allah SWT ni,Dia tau sume psal hamba2nya..x terlepas walau sedikit pun..Dia akan bantu hamba2Nya dalam apa jua keadaan...dengan cara yg maybe kita x sangka...

Aku bersyukur sgt..aku sudah happy sekarang..thanks Umi..thanks Abah..thanks adik2ku..aku sudah happy..alhamdulillah..

wasalam..mau g study meyh..hhe..cehceh.,.konon.. (n_n)