Wednesday, November 10, 2010

Kepala Sudah Retak Meyh..huhu

assalamualaikum...

ni cerita pasai kelmarin da....seperti yg aku kata dulu,sem ni,kelas aku x pack sgt....cuma,setiap hari selasa n khamis ja,agak pack...bukan agak,mmg pack la..

pagi tue,lepas bangun subuh,tido balik..as usual..hehe..pastu bangun balik plak,sudah 8.45 da....ayyo...sudah lewat,,appa,,amma...macam ne nih...aku pun kalut p mandi2...pastu pakai kemeja,then kuar terus..ada kelas chemistry meyh...tengah2 nak jalan tu,dgn Ramzie,kami nampak ada 2 org fellow duk tunggu tengah jalan tempat student2 duk lalu nak p bangunan Smawp 2 n 3..aduhai..sudah xpayh diberitahu banyak kali-hari ni ada spotcheck....ayoyo..dah la aku kalut pagi ni..aku pakai kemeja yg jenis lepas luar tu je...xde tuck in pun..kasut dah la kasut sport..ni lau kene saman ni,mau rm 100 jugak ni..jenuh aku...sebelum depa sempat nampak kami,kami sudah pun menuju ke jalan lain,melalui UKC...then naik ikut tangga then p melalui cc celpad...fuh..nampak kelibat depa tu dari jauh..aik,macam duk usha kami..ah..biaq la ..kami dah jauh...hehe...terus jalan laju2 p smawp 2007...hehe..sir dah lama tunggu..aku n ram paling lewat..ayoyo..

hari ni kami belajaq pasai nak balance chemical equation,pastu cari molar mass,cari mole die,pastu nak determine limiting reactant...pastu nak interpret setiap reaction,nak tentukan berapa gram kah setiap molekul after reaction..uish..banyak sungguh dia ajaq...sbb tu lau tertinggal satu kelas ja,sapa2 pun akan jadi bengong terus d kelas yg seterusnya...kami puas salin nota..buat latihan..secara peribadi,kimia senang lagi berbanding fizik..macam kat sekolah dulu la..tapi otak letih ooo,2 jam duk mengadap chemical reaction ja...

sampai kul 11,kimia habih..baru ingat nak p minum sat,lcturer math dah masuk..ayoyo..cepat sungguh kak cik ni...kena la mengadap math lak 2 jam..yg ni lagi jenuh..satu,dia ajaq cepat..dua,math 2 ni mmg susah nak faham..otak kena 70% aktif waktu ni...lau lambat pikiaq,abeh la..jenuh jenguk buku kwan la..alhamdulillah..aku faham apa yg dia ajaq..kami duk main lukis graf sine,cosine,n tangent...pastu ditambah dgn graff adik beradik depa lagi 3 ekoq,cosecant,secant,n cotangent....uih..dah mcam2 jenis graf dah aku tengok..sume plik2..ada transformation lak tu..sem lepas,nak belajaq transformation saja pun dah pening...otak aku dah lembik ni..aku dah uji daya tumpuan otak aku...sejam or sjam setengah ja..pastu akan mula melilau p tempat lain..hehe...

abeh dua2 kelas yg mmg consume otak aku sgt2,aku p E-cafe...beli makanan untuk lunch la bro...lapaq gila nih..x sarapan..pastu balik bilik sat,makan,solat zohor,rehat sat,then p kelas computer lak kul 2...yg ni lagi tension..kelas yg lepas aku xmasuk..demam panas...masuk2 ja,terus pening..menatang apa la depa belajaq ni...C language dah jadi macam bhasa makhluk asing ja..kira2 math pun dah jadi pelik..terpaksa la aku buat tengkuk zirafah,duk tengok kawan2 punya jalan kira...satu lagi yg buat aku naik hangin,madam suruh beli buku komputer yg lain lak...yg ditulis oleh pensyarah UIA sendiri...padahal aku dah beli buku kat kedai buku..rm52 lak tu..buku yg dia suruh beli tu,rm25....ish2..kawan2 yg lain,suma pakat beli la,dah depa x beli lagi sebelum ni,,aku beli awai2 sebab xmo fikir banyak2 dah nanti,,,hurm..tepuk dahi je la...madam guna semua latihan dalam buku tu..camna neh..buku ni dah la mahal...hurm..nanti terpaksa beli lain la jawabnya...

kelas sepatutnya habis kul 4,tapi disebabkan tadi depa kalut pasai buku tu,nak bayaq la,nak p amik kat bilik madam tu la,so madam extend kelas skit..dia kata sikit...'sikit' dia tu adalah selama sejam...jadi la abeh kul 5...aduh..otak aku dah xleh terima dah...tension pun ada..dah la aku duk melangu ja dari tadi..x faham apa...kena belajaq sikit2 lak tengok kawan,dia nak extend lak..aduhai...

abeh ja kelas,terus aku blah balik bilik..nak rehat,penat sgt2..teringat lak ada pasar malam ptg ni...aku mmg dah lapar balik ni..ajak sume kawan2,suma malas nak p..aku tau dah,satgi lau aku p,ramai lak yg nk kirim..n seperti yg dijangka,mmg ada yg kirm.,.ramzie kirim char kue tiow n vanilla milk shake...adui..dua2 susah nak cari meyh...tapi,sbb xnak kecikkan hati kawan2,aku p la jugak cari...

aku balik pukul 7.30 kot..lewat gile,,seperti yg aku kata tadi,susah cari char kue tiow..gerai2 kat sini selalu berubah...last2,jumpa jugak..kat kwasan gerai paling depan sekali..hampeh tol..mcam ne la aku x nampak...lepas beli,aku balik kampus..

lepas makan ja,aku solat,then tido...penat sgt2...pastu bangun kul 11,terus jaga la..nak buat tutorial kimia n math...adui..penat2.

hehe..macam ni la kehidupan kat University..ni baru asasi..ijazah nanti xtau la macam mana..kepada adik2 kat sekolah tu,prepare siap2...kehidupan kat u mmg mencabar...kena kuat dari segi mental n fizikal,dan juga sahsiah...heeh

hope aku dapat terus survive kehidupan macam ni..amin..

wasalam.. (n_n)