Saturday, November 13, 2010

Maksiat dalam Ibadah


assalamualaikum...

sebelum aku tulis,aku minta maaf siap2 kepada semua jawatankuasa yg sama2 mengendalikan RAFEST 2010 kat UIA yg sedang berlangsung sekarang...

hurm..macam mana aku nak mula ni ea...ni la sebab kenapa aku banyak habiskan masa dalam bilik ja kat UIA ni...ikhtilat amat x dijaga kat sini...ya,mmg x seteruk university lain..tapi tetap mampu menyakitkan mata2 yg melihat..

hurm..aku tau,,dan aku amat yakin..program ni direka dengan tujuan yg baik...untuk menggalakkan student2 CFS ni aktif,bekerjasama,dan ape2 lagi la yg positif...ya,aku amat hargai semua tu...

aku xdak apa2 jawatan kat UIA,aku set dalam otak aku,aku xmo join mana2 committe kat sini,walaupun ramai kawan2 ajak...salah satu sebab...sebab ni la..pergaulan laki n gurl,atau dalam istilah UIA,bro n sis,x berapa dititikberatkan...ok fine,aku tau apa ampa nak kata...aku bukan baik mana...aku bukan perasan baik...aku bukan nak tunjuk alim ka apa ka,tapi ni semua apa yg lahir dari hati aku lepas aku tengok smua yg berlaku...dan apa yg aku pasti,aku x macam tu..

sedih yg teramat,malah terkesima aku,sebentar tadi,time aku,prof,n ram turun nak p kiosk kat UKC...sis2 ada yg duk ramai kat bangku tepi padang,yg mana menjadi laluan kepada ratusan bro2 yg lain..ada yg berjalan dalam group yg besar,seolah2 satu group samseng tgh jalan kutip wang perlindungan,dengan memakai t-shirt,yg mana x ketat pun,tetap menampakkan susuk tubuh,di cover sedikit dengan sweater kecik....yg lakinya,selamba memakai suar pendek...ketika berjalan d khalayak ramai...gerai2 x diasingkan lelaki n gurl,,,,

di belakang gerai,laki n gurl sama2 duduk,dah macam satu family dah,bersenda gurau penuh mesra,kedapatan beberapa pasangan,surely bukan muhrim,berjalan berdua-duaan d khalayak ramai,nak tayang 'ini bf aku','ini gf aku' kat orang ramai...laki n gurl bebas berjalan bersama2,sambil survey2 gerai makanan...yg laki belanja yg gurl makan,yg gurl tersipu2 malu tatkala menerima makanan free dari si lelaki...

UIA kah Ini ???????? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

jujur aku cakap,time aku datang sini,banyak dah khabar aku dengar ttg student2 UIA ni...aku just buat dono je,sbb aku xmo lemah semangat dah sebelum masuk lagi...tapi...nampaknya,semua khabar itu benar....dan amat menyedihkan,dan melukakan setiap hati yg melihat,walaupun hati insan yg x baik mana pun,macam aku ni...

kalau sekali bala turun,semua kena...sesetangah orng,hanya mampu 'mengubah' dengan hati ja...macam aku..menyesal gak aku,sebab x join committe awal2 dulu..lau x,mungkin aku dah dapat ubah sedikit sebanyak bi'ah kat UIA ni..x banyak pun,sedikit jadi lah...dalam masa yg sama,aku leh perbaiki diri aku yg semakin lama,semakin teruk ni..

tapi..tu semua dulu...sekarang dah terlambat...

secara jujurnya,aku tengok,kaum Hawa la yg banyak jadi macam ni...kalau korang nampak,budak2 gurl UIA ni,kuar outing,pakai jubah,jgn cepat sgt menilai dia ni sebagai 'budak baik'...n jangan cepat sgt menilai dia ni sebgai 'budak jahat'...sebab..kat UIA ni,ada dua jenis gurl yg pakai jubah...satu,yg memang cukup beramal dgn memakai jubah ni...satu lagi,yg hanya pakai time nak outing...diorang pakai t-shirt,seluar jeans,n sgala mak nenek la,kat dalam,then cover semua dengan memakai jubah...dengan cara ni,pak gad xkan syak apa2...dalam bas,diorang bukan je jubah tu..kan dah satu zip je...aku ulang ni,DALAM BAS !!!!!!! ...amat memalukan..buat malu kat orang2 dari agama lain ja...apa la sangkaan diorang kat Islam selepas tengok budak2 macam ni...mana perginya rasa malu diorang???

aku terduduk n termenung selama setengah jam lepas aku dah balik bilik tadi...menggeletar satu badan...marah ada..takut ada..kecewa ada...hurm..kalau aku yg jahat ni pun takut tengok semua tu,apatah lagi abang2 DQ,kakak2 DQ yg ada 30 juzuk dalam kepala depa ni???..mesti lagi mengucap panjang...aku pernah join program macam ni kat DQ dulu.karnival ape tah..tapi..lain dari yg ni..ikhtilat amat dijaga...xde pergaulan bebas macam ni..sejuk je mata memandang...

hurm...ni saje la mampu aku buat,untuk 'mengubah' maksiat yg berlaku...aku akan cuba cari jalan lain,nak menyatakan kekesalan atas semua perkara yg berlaku kat bumi CFS UIAM ni....

tujuan aku tulis ni,bukan niat nak cari gaduh dengan sapa2,tolonglah,jangan sebab seseorang tu buat kerja untuk Islam,dia dikatakan KOLOT....

sama2la kita beristighfar,mendoakan sapa2 yg berkenaan,dibuka pintu hati untuk berubah,termasuk kita semua,insyaAllah..

wasalam...4jjI