Wednesday, November 17, 2010

Balik Raya...

assalamualaikum...

maaf coz lame x update blog (ade ke org baca blog aku)...hurm..tekanan perasaan semasa menyebabkan mood aku nak update blog terganggu...xpe2,aku janji aku akan atasi segera masalah ni..

hurm..malam semalam,aku kemas barang then turun tunggu kat tempat letak bas FZC..mahallah aku da..hehe..nampak ade dah bas2 dari luar..aku jumpa Raz,Mustaqim,Pak Ku,Jat,PAk Din,BAi,n beberapa lagi kawan2 aku..kamu satu bas...so,aku duk dengan depa la,senang satgi nak naik sekali...

tiba2,abang yg in charge tu,wat pengumuman,yg bas Alor setar,maybe delayed...la..bas yg ada ni bas budak2 terengganu upanya..hampeh..kata kul 9,depa kata maybe delayed sampai 9.30...aduh...kena la tunggu jap..aku makan ptg tadi ja.nak p makan,kafe dah tutup...hurm...sembang je la..

akhirnya,kul 9.40,bus pun sampai..kami terus rushed masuk letak bag,then naik amik seat...aku duk dgn PAk Ku da,...aduh..hehe..susah sket duk ngan dia neh..asyik nak perli aku ja..hehe..tiba2,abg yg conduct tu mai check nama kami,nama aku last,lepas dia sebut nama aku,dia panggil,dia minta jadi person-on-charge untuk bas ni..terkejut aku,dah la dia sebut kuat2 ,dia tanya lak,'anta ni ex-DQ kan?"...aduhai...malu la aku,..sume dengar..pak ku gheja gelak ja kat aku dari tadi...hehe..kalau aku pakai macam budak DQ xpa,ni aku pakai kemeja dgn rambut cacak ja..aduhai..dia minta suh p depan baca doa n bagi tazkirah...haha..aduh la..baca doa tu xpa,kena bagi tazkirah tu yg kureng sket...aku ni dah lama x cakap kat depan,n dah lama sgt x bagi tazkirah...

aku pun p la kat depan tu,mula jalankan tugas..aku bagi tzkirah sket,then baca doa naik kenderaan..aku agak segan,sbb ada muslimat DQ sama atas bas tu..kot aku baca silap ka apa ka,malu la aku...hurm.xpalah..amanah orang,aku laksanakan je..

lepas habis tu,aku p belakang,buka laptop sat,tengok movie dgn kawan2..sat ja..agak2 habes satu cerita..battery laptop pun nak abeh dah..aku ajak pak ku p duk depan,sembang dgn driver..aku dah kenal dah driver tadi...kami sembang la dgn dia..mmg aku macam ni dari dulu macam tu,sembang ngan driver,nak bagi depa x ngantuk..hurm..macam2 kami sembang ngan abg uh..muda lagi..

hurm..kami stuck dalam satu jamn,selama sejam..sebab ada satu xcident...kesian..lori trailer ngan keta..driver keta tu mati kat situ jugakl..innalillah..kesian dia..mesti dia otw nak balik beraya jugak...kami teruskan perjalanan,stop sat kat Simpang Pulai,g tandas n beli snek sket,nak alas perut,lapar sgt2..

kami sampai kat 'terowong' dah...jamn balik..hurm..aku x tidoq lagi nih..aku minta izin kat driver,nak p kat belakang..aku cuba nak tidoq...tapi xleh...so aku baca novel kat dalam nset aku,yg aku dah convert ke bentuk e-book...bukan novel cintan2 neh..novel Harry potter...ada la dalam 2 jam gak aku baca,sampai berpinar2 dah mata aku..aku still xleh tido..badan dah penat sgt2 dah..hurm...

sampai kat pendang,kami nampak ada satu lagi eksiden,ada teksi tu dah jauh terbabas masuk parit...hurm.kesian...aku doa la bagi kami ni selamt sampai...then dalam 10km lagi sebelum sampai Shahab Perdana,abah kol..abah kata nak mai dah..xpelah..sampai2 je,sume dah g ikut waris masing2..aku duk la sorang2 kat terminal bas tu..

dalam 20 minit,abah n eman sampai..aku still xleh tido dalam keta...bdan ni,xtau nak habaq dah,penat sgt2..tapi dia xmo lena pasai pa tah...aduh...aku sembang ngan abah ja...

sampai kat umah,aku bawak barang2 masuk bilik,solat subuh,then mandi,,,,nak tidoq mmg x dan dah,nak p solat raya dah...hurm..terpaksa la aku p jugak,segan la,xkan la org p semayang raya,aku nak tidoq kat umah kot...hurm..so,aku p la jugak...solat tu xpa lagi,time khutbah uh..haha..aku p alam lain..hehe..ngantuk sgt2...

balik umah tok,pa lagi????hehehe...flying without wing !!!!!!!!!!

raya hari ni x best pun..duk melangu ja..hhee

jom..nak tido..wasalam