Wednesday, September 8, 2010

Hari Yang "Buzy" ....dapat 'teman' baru

assalamualaikum

ui..lamanya x update blog..hehe...baru 3 hari..dah xde bende best nak tulis...so,aku skip la..tapi,hari ni,ada la jugak aktiviti yg best.

malam tadi,abg munet,abg angkat aku kol..dia ajak aku main bowling kat Sentosa ptg esok(ptg hari ni la)...kami pun set masa la..nak main lepas zohor...aku minta izin mak aku...dia kata,sebelum p,kemas umah dulu...tanggung beres bos !! hehe

pagi tadi..aku x tido...bukan xnak tido,xleh tido..ntah knape...owh..aku ingat...aku kena siapkan 4 assignment computer..madam aku bagi deadline sebelum selasa...hari ni la..aku lak kena transfer file2 dalam netbook aku masuk laptop abg aku,n transfer file2 dalam laptop abg aku,masuk netbook aku...kitorang nak tukar laptop...dah aku kena guna laptop taun depan...dia pun x gune sangat,so,daripada membazir duit Tabung Haji aku beli laptop baru,baik aku guna yg dia je..hehe...

so,time sahur tu,aku la paling cergas..haha...best tau duk ramai2 balik macam dulu,dalam adik beradik kami la...asyik buat lawak je..aku n abg aku la yg selalu merepek...kak aku tolong gelak ja...eman n adik,n atih..sat gelak,sat x...yg x tu sbb x faham..hehe...budak2,biase la...

time duk sahur tu pun kami leh sembang macam2...gelak...padahal time tu kul 5.30 kot..haha...org kedah kata,'pagi buta'...hehe..hurm..bila lagi la kitorang leh sembang2 lawak macam ni...happy sgt..hilang semua 'masalah' aku...

pagi tu,aku,abg,n eman...x tido...bagus ni..yg gurl tiga org tu dah lama padam...hehe...abg aku kena p pasar beli ikan kot,ntah,aku lupa,untuk nenek aku,kat kampung..dia bawak eman sekali...aku yg dah plan nak kuar lepas zohor ni,kena tinggal kat umah la...abg aku pesan macam2,basuh baju la,sidai baju la,tokey balak pun x bz macam aku..hehe..aku pun ,ya,ya,je la....

aku ngadap laptop jap...pastu,tibe2 rase ngantuk.hehe..ye la,dah xtido semalaman....mesti la ngantuk..so,aku pun melabuhkan tirai d waktu pagi,'sebentar'....hehe...sedar sedar je,adik aku,aiman,dah kejut...kata syauqi n hakimi dah ada depan umah..check2 msg,penuh mesej depa...x campuq dgn miskol lagi..uish..aku lewat sgt dah ka?janji kul 12..rileks r...sekali aku tengok jam,sudah pukul 3 la bro....haha...giler arh...patut depa marah sungguh..

aku pun p la solat zohor...siap2 ala kadar..n kuaq..lepas kena berleter kaw2 dgn mamat2 tu,kitorang d Aneka...asalnya,nak g Sentosa la...tapi,dah aku lambat,terpaksa la g Aneka ja...kesian Abg Munet,dia dah da kat Sentosa dah...main la dia sorang2..hehe..

aku naik moto sendiri oi...berani sgt...tu pun kena minta izin mak n ayah aku dulu...mesti la..aku baru L...hehe...insyaAllah...selamat..aku yakin dgn cara penunggangan aku ni...hehe..macam kilat je...hhe..sampai sana , syauqi n kimi dah start main dah..x gune punye member..nasib baik diorang dah tempah untuk Rm10 untuk 4 games...murah siot...aku dah lame x main lane Aneka nih..selalunya kat Ampang Point je..hehe...berlagak noh..

Games first,aku menang...oih ! biaq betui...Qi n Kimi kata,nasib ja..hehe..xpa2..kita main game kedua...oih,aku menang jugak..hehe...apa neh...hehe..aku dah la tengah ada masalah nih..mai time game 3,aku kalah tipis dgn kimi...hehe..jenuh la nak menang semua...bagi org lain sama...hehe..kesian Qi neh...hehe...last games...Qi macam nak menang dah...tengok2,last2,aku potong dia...serius tension pakcik tu...hehe..xpe Qi,rekod ang kami xleh potong lagi..jgn risau..

aku ingat nak ajak depa bukak posa kat kfc...sbb mmg tu plan asal dgn Abg Munet...sekali Qi kata kampung dia ada majlis khatam quran lak...anak ustaz...besa la...kimi lak duk kodiang,kesian dia nak balik jauh2 malam2 macam nie...so,aku berseorangan la dalam KFC tu...org semua usha pelik.yg datang tu,ader dgn family,ada dgn kapel,ade dengan kawan2...aku lak,sorang2...biar lah..korang sibuk apew...hehe

pas buka posa tu,aku saja jenguk kedai haiwan peliharaan...aku mmg minta bela2 binatang ni..dulu ikan..la ni,aku nak try hamster lak...aku pun usha2 la sikit,semua geng2 hamster tu...hehe...Rm10 la sekoq..murah gak...kak tu tanya la,nak amek sekoq atau sepasang...aku yg membenci kapel2 ni(hehe...poyo arh),pilih la sekoq ja..dah dwet tinggal Rm18 ja..mana nak cekau lagi rm2...hehe...aku amik yg jantan..senang sikit...mau nakal sikit,aku goreng buat lauk berbuka ja..haha...giler..,mana leh.

aku p amik atih yg aku antaq kat Pizza Hut untuk berbuka ngan kawan2 dia tadi...kami p umah tok..depa yg lain dah ada kat umah tok...pastu,p solat tarawikh kat Masjid Al-A'la.....8 je..sbb malam ni kami ada projek family...hhe...

balik umah tu,mak aku suh kami tukaq pakai baju paling buruk sekali..hehe..uish! nak buat apa neh ???? sekali kena cat umah da....malam2 lak tu...xpe,baru adventure sikit....lagipun,umah kami jugak..nak upah org,jenuh la..baik buat sendiri..kami pun enjoy la jugak..cat2 umah ni..sakit pinggang meyh...tua dak lagi pun..hehe..

lepas tu,p kemas2 peralatan cat2 neh...mandi,pastu lepak dalam bilik la..tunggu apa lagi..sambil usha2 hamster baru aku..aku x beli sangkar dia lagi,so,kotak speaker la jadi mangsanya...mana dia ??? nak tengok2 !!! sat la...mana dia neh...An...oo An...mana hamster aku neh ?? ha ni pun dia....

Comel Tak ? penat uh nak amik gambar dia...asyik nak bergerak je...

hehe..ok..sudah mau tido ma....papai...wslm