Saturday, September 4, 2010

Udah Sampai Kedah Lorh,,,,,

assalamualaikum...

alhamdulillah...akhirnya sampai jugak kat Kedah Bumi Tercinta neh...hehe..baru ada can nak update blog...

*aku nak mencelah sikit,aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua kwan2 pembaca blog aku yg selalu tunggu2 post dari aku neh...aku xkan berjaya buat blog ni tanpa sokongan korang...insyaAllah,aku akan berusaha men'happening'kan lagi blog aku neh,,,

pagi tadi,aku bangun awal...kul 4..awal x?hehe...aku ajak Prof n Apiz g cafe..hanya Prof yg berjaya diajak...hehe...pastu berbuka macam biasa...lepas tu,aku x tido dah..puas tido...

ha,ni nak cerita sikit...cerita pasal semalam (jumaat)....aku ta tido malam sebelum tu...study untuk kuiz fizik..dah name pun kuiz last kan,so,aku study hard sikit untuk successkan kuiz ni...sampai ta tido...

pagi tu,kelas bi,aku dah agak 'bengong' sikit..tapi stil waras lagi...lepas tu subjek fizik...time jwab tu,aku ok lagi...siap jawab,sementara tunggu nak antar kertas tu,aku tido la jap...tido sambil duduk la...pastu,bila dah terjaga tu,aku macam pening2 n ngantuk yg amat sgt..ye lah...dah ta tido semalaman...bila dah habes kuiz,madam nak teruskan pembelajaran jugak...dia nak abeskan syllabus..aku dah bengong giler neh,,aku tahan jugak..tapi,satu apapun x masuk dalam otak...aku dah penat sgt2..otak aku dah xleh proses langsung dah..aku tido je...

on the way nak balik bilik tu,aku dah lelong dah time jalan...sampai2 bilik ja,aku dah separuh pitram dah..terus tido...dgn x salin baju2 n semua lah...bangun2 ja,dah berbuka...giler...aku tido dari kul 12.30 tgahari sampai 7.30 malam !!! burn habis Jumaat n asar...masyaAllah...kenapa teruk sgt aku ni...kepala duk pening2 lagi..kwan2 aku cakap depa dah x larat nak gerak lagi dah...lepas berbuka,aku turun solat maghrib dgn kwan2..naik tu,aku sambung tido..kepala dah berat sgt2 dah...aku terjaga tu,kul 12 malam...ya Allah,burn isyak n tarawikh lak...betapa bnyknya dosa yg aku buat hari ni..aku bangun ,dgn niat nak g solat isyak...tapi,badan aku penat sgt2...serius penat sgt..aku tersungkur lagi..atas katil Apis,,bersebelahan bilik air...

aku bangun lak,kul 4 pagi..tu yg aku kata awal tu...dah puas tido...aku sahur,solat isyak,Qada semua solat yg aku tertinggal tadi...n g sahur...pastu,aku online sementara tunggu nak g kemas baju2...dah kemas2,aku turun la..nak balik kedah dah oi...ramai giler org...aku duk dgn kawan lama aku,Alif Yazit...segan lak nak duduk sebelah dia,Vice Presiden Engenius kot...persatuan kos engineering...dulu sama2 peserta kem tokoh,urusetia JPN,peserta Nadwah kepimpinan,dll...

bas bertolak kul 10.30 pagi...lepas dah baca doa naik kenderaan (aku yg conduct,alif perkena aku)....kami bertolak ke destinasi...dalam kul 3.30 tu,kedua2 bas yg menuju ke kedah stop tepi jalan..owh..bas nombor dua tu rosak..dekat setengah jam jugak la tunggu depa baiki...pastu sambung perjalanan...dalam kul 5,sampai Shahab Perdana...rindunye!!!!!! lama x balik sini...Along dah tunggu tepi bas,aku ajak Raz(jiran aku) join kami balik...asalnya dia nak balik nai teksi..tapi,dah kebetulan satu bas..apa salahnya tolong kan..kami singgah kat bazaar dekat umah aku,beli juadah berbuka...pastu balik umah,...banyak jugak benda yg berubah kat umah aku ni..Astro,mesin basuh baru...adoi...macam2 depa neh..

ok,tu je la ape aku leh cerita ttg hidup aku dua hari ni...pagi ni,kul 3,nak kena p sambut kak aku lak,yg baru sampai dari UiTM...dia lewat sikit..

sori ea kalau post kali ni agak boring...insyaAllah lepas ni,post akan lebih best..

wasalam