Saturday, August 28, 2010

Hang Out Beb !! tapi....

assalamualaikum...

*sebelum aku tulis post ni,aku tarik nafas banyak2 kali n istighfar banyak2 kali,supaya aku tak tulis dalam keadaaan tertekan*

Hari ni amat membingungkan aku...aku sedih sangat,tapi dlam masa yang sama,aku happy sangat...kawan2 ada yang dah kate aku dah 'kronik'...whatever la guys...aku terima je...mmg aku dah kronik...

Hari ni mulanya biasa sahaja....aku bersahur d UKC Cafe dgn Hafiz,sbb Prof n Ustaz masih lena dibuai mimpi indah...lepas tu,aku solat subuh,n tido balik..penat meyh...pagi tu,aku kol dia sebelum g sahur...saje,teringat la plak..time dekat nak habes dah,ade berselisih faham sikit...benda remeh ja...biarlah..malas aku nak terangkan dgn lebih lanjut...aku g sahur terus...

pagi tu,aku banyak tidur je...kumpul tenaga meyh,sbb petang nanti,aku n semua classmate aku yang lelaki dah merancang nak berbuka puasa kat sebuah restoran kat bangi...nanti aku cerita..

aku cuma dapat tidur2 ayam ja,,sbb sambil mesej dgn dia yg sedang gelisah..bimbang aku marahkan dia..mmg pun..aku pun layan je la...sampai lepas zohor,'permesejan' kami dah sampai satu tahap bergaduh...gaduh lagi..ayoyo...

aku dah janji dgn kawan2,nak kuar kul 4 ptg..so,sambil mesej2 gaduh tu,aku dah siap2 nak kuar..jumpa alif,fahmi,nuzul,n ahnaf d luar pagar kampus...kitorang naik bas menuju ke Mid Valley...dalam train,aku gaduh giler dgn si dia...biarlah...asyik aku je nak kene faham n percaye dia..jenuh la..aku stop mesej...eh,silap...DIA yang stop mesej...aku lak xde mood nak pujuk...di Mid Valley,kitorang beli tiket ke UKM..sbb kat sane,Safwan akan amik kitorang..nuzul stay kat Mid,nak tunggu Muz yang baru habes tonton wayang..sempat lagi budak neh...xpelah...

lepas menunaikan solat asar kat surau KTM UKM,kitorang jumpa safwan yg dah sekian lama menanti...terus bertolak ke restoran tu kat Bangi..nama restoran tu??? ape tah...sat2..nak p tengok kat signboard...ha...nama dia,pergh... RESTORAN NASI ARAB ATAU MAT'AM AL-ARUZZU ARABIYYAH....name dia pun dah maket dah..

tapi,time tu baru kul 5 da..buka puase apenye...budak2 kat sabah pun still duk terketar2 tunggu nak berbuka...hehe...so,kitorang menjelajah la sekejap bangunan2 kedai kat situ...restoran tu terletak berhampiran terminal bas utama kat Bangi....so,ade la sikit kedai2 berhampiran...Fahmi,classmate aku yang 'pure' Bangi,hehe..mengetuai rombongan menjelajah ni...first,kitorang naik tingkat atas terminal tu...saje ..aku n ahnaf nak cari tempat 'cucuk'...oit...bukan cucuk orang la...pandai2 ja...cucuk duit...la..x faham lagi ?? mesin ATM la bro,,,adoi la...mak aku janji nak masukkan dwet semalam...aku dah kering neh...tinggal RM50 ja...mane cukup...hehe...check punya check baki akaun...skrin hampeh tu tunjuk macam ni dgn xde perasaannye,,

BAKI AKAUN ANDA : RM 16.90
HAD PENGELUARAN : RM 0.00

hampeh tul mesin ATM ni...aku pun melangkah dgn penuh kecewanya...xpelah,maybe Umi tengah bz..x sempat lagi nak masukkan duit...aku pun pinjam la dekat Ahnaf dulu Rm100...nanti dah masuk dwet,aku bayar la balik...


Muka Kanak2 Riang Lepas Amik Dwet

lepas tu,kitorang turun n sambung menjelajah...Fahmi ajak kitorang masuk pasaraya terkenal kat Bangi,hehe.,sori fahmi..iaitu..Pasaraya MU...ntahla ape maksud MU tu...banyak giler baju2 best kat situ..aku pun belek2 la jugak..aku bukan jenis suka beli baju2...selalunya,ape yg mak aku beli,tu la ape yg aku pakai...tapi,ada satu tshirt tu menarik minat aku,so aku pun beli la...tapi..ada satu scene yang agak memalukan,time aku nak bayar kat cahsier tu...disebabkan otak aku masih biol memikirkan masalah dgn si dia,kemampuan mengira aku agak terbatas..hehe..macam ni la lebih kurang dialog aku ngan cashier tu..baju tu harganya RM10.90...Aku dah bagi kat die duit kertas RM10,pastu jadi la dialog ni...

Cashier : U ada 90 sen tak ?

Aku : (aku dengar macam 10 sen,aku pun keluarkan la 10 sen)..nah..

Cashier : (dengan muka bingung),mana cukup..I kate 90 sen la...

Aku : Owh yeke...(tersipu2 malu sambil mengambil balik 10 sen tu)..

Cahier : .........(usha aku dgn pelik)...

Aku : kenape towkey ?

Cashier : U mau bayar ke x ni? (nada meninggi)

Aku : I mau bayar la...tapi I xde 90 sen...

Cashier : Habis tu,U mau I bagi diskaun ka itu 90 sen ?? bayar la !!

(aku baru sedar yang aku baru bagi kat dia RM10 je)

Aku : sori2....hehe..(sambil mengeluarkan sehelai lagi Rm10..)

Cashier : haiya....(sambil memulangkan baki kat aku)


Tshirt yang aku beli

haha...padan muka aku..duk pikiaq sangat masalah tu...kan dah malu...time duk mundar mandir dalam pasaraya tu,Nuzul n Mus pun sampai...kitorang bergambar sat depan pasaraya tu..kenangan2..hehe




Di Hadapan Pasaraya MU

Jam dah menunjukkan pukul 6.30ptg...molek la nak pegi kat restoran tu dah...so,kitorang pulang la ke restoran tu beramai2...

Aku still memikirkan masalah tu,tapi aku malas nak fikir..aku xnak hilangkan mood happy dgn kawan2 aku neh..aku pun nak biarkan dia tenangkan diri dulu...

Bila kitorang masuk ramai2 tu,pekerja restoran tu usha pelik je..kitorang gabung meja..ye la,semua 8 orang..ramai kot..pekerja tu datang n macam marah sikit,dia kate,makanan cuma ada start kul 7.20...hai,ni dah macam menuduh kami x puasa ni..

Mus terus speaking dgn dia,kate, ingat kitorang x puasa ke..kitorang saje nak tunggu berbuka la kat sini...kitorang tau la xde makanan lagi sekarang...ha,nasib baik kami leh bersabar lagi..belum ape2,dah suuzon...pekerja Pakistan tu meminta maaf,nasib baik kami maafkan...aiya...

Dalam kul 7.00,kami dah panggil waiter tu,nak buat tempahan...Alhamdulillah,dia dah jadi peramah..maybe kesal dgn sikap terburu2 dia tadi..manusia..biasala...kitorang speaking english n arab campur2 dgn dia..memandangkan bahasa melayu dia tidaklah begitu fasih..dia pun gak terkejut dengar kami leh berbahasa arab dgn fasih...hehe..dah belajar,mesti la bleh..alhamdulillah,pengetahuan kami selama ni dapat kami aplikasikan dalam kehidupan seharian...


Resah Menunggu Waktu Berbuka Puasa

kawan2 aku semua order Meat steam regular....uish,aku x makan daging2 kambing neh..so,aku order chicken steam regular...air lak,kitorang amik air dalam fridge tu je..tapi semua minuman arab da,kawan2 aku balun ja...aku lak,amik Mountain Dew arab punye..haha..tengah tunggu punya tunggu,Hanis sampai...dia pun order...tengah duk boring2 tu,aku baca Mastika yang aku beli tadi..mmg bertujuan nak hilangkan boring...

Bila dah azan,apa lagi,santap la..haha..tapi nasi arab ni ya Allah,banyak giler..cuma..ayam steam dia neh..tawar la..ahh..toksah banyak songeh..rezeki,makan ja...hehe..last2,aku yg x abeh makan..hehe..sambil makan tu,kitorang x lepaskan la peluang bergambar beramai2,bukan selalu leh hang out macam neh...sementara tunggu pesanan Hanis n Safwan yang perlu dibungkus tu siap,kitorang lepak dulu..


Aliff n Hanis



Ahnaf n Nuzul


Safwan n Aku


Fahmi n Mus


Makanan Yang Licin Dihabiskan..hehe


Mastika Yang Dibeli Hanya Untuk Hilangkan Bosan


Muka Kekenyangan


Lepas makan,kitorang ingat nak balik,tapi Fahmi lak kate ayah dia ajak datang rumah..walaupun berat hati nak p,disebabkab masa dah lewat,kitorang g jugak..hormat2...

sampai kat kawasan perumahan dia,kitorang singgah kat surau dulu,,,solat maghrib..time tu la yang aku teringat nak online Mlife jap..dia neh duk buat apa la..macam besa la,panas hati aku tengok dia duk wall dgn ramai giler budak2 kat situ...sedih menatang apenye neh...aku sedih sampai nak happy dgn kawan2 pun terganggu,dia macam besa ja...aku cukup terganggu time tu...lepas tu,hati aku macam dah buat satu keputusan : lantak dia lah...aku xmau amik tau dah..aku p amik wudhuk n solat berjemaah dgn kawan2...

lepas tu,kitorang g la umah Fahmi ni..sekali parent dia dah siap dgn hidangan da.....nasi arab jugak plak tu...aduh2..tadi dah la aku x abeh makan..Fahmi senyum ja,...nak kena betui 'budak sekolah' neh...kitorang pun makan la walaupun pinggan masing2 cuma ada sejemput nasi..masing2 dah kenyang kecuali Nuzul...berselera lagi dia neh...lepas makan,kami ucap terima kasih kat parents Fahmi,n bertolak pulang...Fahmi stay kat umah la..sampai kat stesen KTM UKM,kami berpisah dgn Safwan n Hanis yg menjadi driver sepanjang hari neh..thanks a lot bros !!! jasa kalian dikenang..hehe..

kat stesen UKM,Mus n Ahnaf berpisah dgn kitorang,diorang balik umah kat Seremban...cuti banyak lagi beb,biasa la..hehe..tinggal la aku,Aliff,n Nuzul yg nak balik kampus..aku dah gelisah dah ni..battery nset dah habes..aku nak online Mlife lagi..nak tengok apa lagi dia neh tengah buat...dia tulis desc apa ntah kat po5 dia..sedih2 apa tatau..minta maaf la,ape la...bagi aku,ni ja prinsip aku..

Promises means everything,but,once broken,Sorry means nothing...

aku dah kecewa sgt2...tapi,aku usaha lupakan je..aku malas nak fikir lagi mase neh,,satgi balik bilik,fikir puas2...la ni bagi sampai kampus dulu..dah la lewat dah nie..pak gad mesti hangin punya..kami supposed balik sebelum kul 10 malam..ni tgh tunggu train pun dah kul 9.45...sempat ke,sempat ke,sempat kot,insyaAllah..

Akhirnya,train pun sampai,kitorang masuk la dgn penuh kalutnya...sampai kat stesen mane tah,ade brader ni masuk duk dekat dgn kami...dia start sembang dulu...peramah giler..dia kata baru balik dari lepak ngan kawan2,dah cuti..dia keje kat pusat servis kereta Toyota...fuh,terer tu siot..tengah sembang2 pasal falsafah la,ape ke benda la,dia masuk bab programming website..aku yg minat benda2 neh,xleh tumpu la baca Mastika aku..aku tutup Mastika tu,n sembang dgn dia dgn khusyuknya...




Sambil Tunggu Train pun Sempat Posing...haha

dia belajaq buat website sendiri tau..mana ada p kelas or graduate mana2...dia belajaq kat Google...website bukan setakat website bodo2 ja,dia buat social network tu,macam facebook tu....gempak r brader neh..pastu dia masuk abeh topik2 nak buat web neh...dia belajar sendiri selama sebulan..dia beli domain server sendiri,pastu masuk abeh istilah2 techno neh,DNS la,php la,ccs la,C++ la,dreamweaver,frontpage,dll...otak aku mengalami sedikit keretakan untuk menghadam semua istilah2 brader neh..hehe..xpelah,layan je la..dia tgh semangat tu..kitorang berpisah kat stesen Mid Valley,..aku n gang tahan teksi depan North Court Mid tu,dah la kena beratur panjang..sabo je la..asalkan leh balik kampus.

sampai je kat pintu pagar,pak gad tahan..ayoyo..jangan la kene saman...abeh duit aku macam ni..pak gad tu membebel sikit,pastu lepaskan je kitorang..dia kate malas r nak saman2..nanti budak2 benci la,ape la..kesian dia..aku memahami dia jugak..tapi at least lepaskan la kitorang..ahahaha...dah kul 10.37 time tu..patut pun dia marah..lepas berpisah dgn alif n nuzul,aku naik bilik..xde org la plak..aku cas nset,on laptop terus...on nset,sekali ada dekat 40 miskol jugak la...dia miskol ada la 19,yang lain adik2 angkat..aku buat tatau je..ade dia antar msg,buat ayat sedih..biaq la..malas aku nak fikir...aku pun start update blog..aku xmau fikir lagi masalah neh...aku betul2 tengah bingung...sepatutnya aku tgh happy sebab leh hang out dgn kwan2 hari ni..tapi,sbb masalah ni,aku jadi sedih sama...atoy..pening2..

malam ni,aku nak rehatkan otak n badan ja..xmau fikir ape2 dah...hope korang njoy baca kisah aku..ape lepas ni ?? hehe..tunggula...

Wasalam...

2 comments:

sahabta anda said...

bez r cerita hang out anda...lucu pon ade...tgok muke geng2 2....skema jeq...~~

Farhan AJ said...

thanks...saya hargai pujian anda..kitorang nak release tension je..hang out same2...lepas ni dah masuk main campus x jumpe dah..diorang budak fizik sains,g kuantan..saye n fahmi,budak engineering,g gombak

Post a Comment

Komen yang best akan dihantar ke Akhbar Harakah! hahahahha !