Monday, August 23, 2010

Buka Posa dalam Bilik

assalamualaikum...

aku ni mmg suka tulis blog noh...xpalah..melatih minda supaya pandai berkarya...

hari neh aku macam x rasa papa ja...semuanya berlaku bagaikan filem..seolah2 aku xde pun dalam hari ni...huish..apa dia aku merepek neh...dak la,maksud aku,apa yg aku jalani hari ni macam xde benda yg signifikan...

aku bangun tido ,member kejut..sapa tatau...yg pasti dia roommate aku n aku sure dia manusia...hehe..aku sahur macam buka posa aih...bak kata pepatah Brazil "bagai perut tong"..haha..ni kalau cikgu Hasnah nampak neh ampa tau dia nak komen apa ?

"farhan ni,mmg suka buat peribahasa sendiri..dalam exam tu,leh kata jawapan peribahsa semua yg sia reka sendiri...tapi dah logik,so,saya terpaksa bagi markah jugak la"

haha...merepek sungguh..aku tingat sangat kat cikgu...selalu kene marah pasal x siap keje..kadang2 dia tgah ngajar,aku men Rubik's Cube bawah meja..haha..nakal sungguh aku neh..tapi,alhamdulillah,Bm aku ok dalam SPM...

uih,lari tajuk lagi...aku sambung neh..aku ingat nak masak maggi goreng,tapi tiba2 konjuktiva mata aku mengesan sesuatu yg berbau wangi dan sedap..pergh,mata leh bau..mmg 'terbaik' punya la..haha...rupa2nya stimulant dia adalah dua tupperware bubur lambuk milik uztaz n prof...diorang g amik petang tadi..ada pengagihan..katna tatau..dan kebetulan,depa dua ni ja yg x bangun2...haha...tapi..aku p tanya prof jugak la..sambil mamai2..dia kata xmo sahur..lauk !!!! ahah

sedap weh bubur lambuk tu..just sejuk ja..tapi dah rezeki aku..tibai ja la..hehe..pastu minum air sket..sambung tido...

kelas kul 9.bangun kul 8.45..mmg bagus...kalut aku weh...dah la kelas fizik...
kelas fizik hari ni ok la..cuma semakin susah la,,dah nama pun belajar..mana ada semakin senang noh...hehe..

abeh tu...balik rehat sat..ngantuk weh...pastu p kelas komputer..madam kami ni mmg terer giler...satu lagi,dia pakar peta minda..sekali dia buat 'karya' dia,rasanya kena bagi dua white board kat dia..satu x cukup..ilmu banyak neh...hehe

sejam lepas tu,p math lak...kuiz la weh...nasib bek aku dha study sikit tadi..leh la jawab...ingat ada kelas BI lak lepas tu..sekali madam chu kol Alif (skandal neh)..kata kelas cancel..dia ada meeting sebagai pemeriksa speaking test..apa.lagi..balik bilik ngadap laptop la..hehe

petang tu,kuar bazaar ngan Ramzi,Amer n Prof...ramai giler orang..macam biasa..aku lau g pasar2 macam ni,aku suka perhatikan karenah manusia..kadang2 tu lawak,kadang2 tu aku geram tengok..sedikit sebanyak mengajar aku ttg hakikat kehidupan manusia...lepas dah beli,ingat nak main kat taman permainan tu jap..tapi..memandangkan kami semua ni,bukan tatau...satgi main satgi,lepas tu budak2 xleh main dah..abeh rosak..haha..so,kami pun balik la..

buka posa kat UIA ni..banyak jenis..grand iftar ada...taekwondo iftar ada...mrc iftar ada...charity iftar ada..masjid iftar ada..tapi,setakat ni yg selalu aku join..room iftar la,,haha...best buka posa dgn kawan2 neh..nak tengok,sat2...mana dia gambaq kami neh..


ha...tudia..kantoi habeh..hehe..ni ustaz amik gambaq..

ukhwah kami sebilik dieratkan dgn benda2 macam ni la..kami malam first kenal2 dah mesra dah...suma satu kepala...(mmg la satu kepala..dua kepala tu alien)...best oo..lebih2 lagi kalau hari ahad..Amer,budak KL,mesti bwak macam2 dari umah..time dalam gambar ni,dia bawal bargedil..aduh..terliur aku..aku minat sangat bargedil home made ni..yg kat cafe tu x ori..huhu

malam ni..aku nak kena berlatih speaking..esok speaking test..aku nak merepek apa aku tatau..hope semua ok..doa aku weh..yg paling aku ingat bila fikir pasal speaking test ni xlain xbukan mak aku la..pensyarah bahasa ilmu ni kat Kolej Matrikulasi Kedah kat Changlun,Kedah...mak aku selalu suh aku speaking..bukan xbleh..nak speaking boleh..tapi satgi grammar berterabur macam nasi tumpah la..hehe..
'
jom kaih p speaking ! tudia..member aku panggil dah..ok la kawan2,nanti aku tulis lain ttg hidup aku lepas ni..papai(madam chu punye version)..hehe..wslm