Sunday, August 22, 2010

Bantuan dan Ujian Allah Datang Serentak..Aku redha...

assalamualaikum..

post ni aku tulis x sampai setengah jam lepas post tadi...

aku xjadi tido..aku bincang dgn dia kat mlife...dia dah sagt tertekan,aku pun..masing2 xnak mengalah..mmg nyata aku yg salah,tapi aku juz nak tawu sbb knapa dia buat aku macam tu..

sementara aku menunggu balasan msg dia kat mlife,aku buka fb..tiba2 terdetik aku nak bukan po5 abg aku,Fakhrullah yg sedang bercuti d umah selama 3 bulan sebelum dia pulang ke Mesir..

aku tengok ada satu video yg dipost oleh abg aku tidak lama dahulu..aku x persan pun sebelum ni..video tu bertajuh "hasil didikan alin"..tergerak gak hati aku nak tengok...rupa2nya video tu menunjukkan adik bongsu aku,ayish (Faris Akmal),sedang mengira satu sampai seratus...mendengar kelembutan suara dia mengira,air mataku tumpah...ego seorang lelaki yg juga seorang abg ni tewas dek kelembutan suara adik aku mengira..

ayish baru berumur kira2 4 tahun...adik aku yg kedua bongsu,alin (Nurul Fadhlin),selalu mengajarkan kepada ayish apa yg dipelajari di tadika...mereka dijaga oleh satu keluarga yg diupah oleh ibu aku...so,dia sudah mahir dalam2 perkara2 asas..dia sudah mampu menulis A sampai Z,1 sampai 100,Alif sampai Ya....dalam seusia 3 tahun lagi..aku menganggap dia dan alin kanak2 yg genius...mereka juga amat hiperaktif..

mengenangkan yg aku tidak pernah meluangkan masa bersama mereka semasa aku d rumah,bukan x pernah,tapi terlalu jarang....air mataku mengalir..hatiku yg sedang panas membara berubah serta merta menjadi bak sungai mengalir...aku bersyukur kepadaMu ya Allah....yg membantu hambaMu dalam cara yg tersendiri...

aku sudah tenang..tiba2 aku terkenangkan si dia,aku kembali ke page Mlife,dan menaip panjang mesej2 meminta maaf kepada si dia atas keegoan aku,dan sikap panas baranku itu...

setelah menunggu seketika,aku membuka ruang msesej kami..ada satu mesej ringkas yg dihantar kepadaku stelah dia membaca kata2 maafku tadi.

"Awk,angan2 sy da musnah,bye"

sekali lagi air mataku mengalir laju....amat murah air mataku hari ini...lumpuh keegoan aku sebagai lelaki...aku pasrah..aku membalas

" semua salah saye...saya terima...thanks atas segalanya...saye ttp syg awak sampai bila2..wslm"

aku terkesima...sapantas itu aku menerima bantuan dariNya,dan sepantas itu jua aku menerima ujian dariNya...Ya Allah,aku harap,ada hikmah yg engkau aturkan untuk aku di sebalik semua ini....

kasih syg yg terjalin sejak tiga bulan yg lalu...putus dek keegoan seorang lelaki bernama Farhan...aku menerima ujian ini dgn tabah..aku tahu,aku layak dihukum atas kesalahan aku..namun,aku amat berharap,jauh d lubuk hatinya,masih menyayangi aku..dan aku berharap,hubungan kami masih ada kesinambungannya....aku berdoa ya Allah...

sekarang,aku bertambah buntu berbanding sebentar tadi..tetapi,jiwaku sudah sedikit tenang..aku amat berharap kata2 yg diluahkan sebentar tadi hanyalah berpunca dari perasaan sedihnya..aku berharap setelah dia kembali tenang seperti aku,jawapan tadi akan berubah..insyaAllah..amin..wasalam...

2 comments:

W3 ToGetHer said...

uish..igt dh 13 thn bercinta...gaya nya...rupa nya baru 3 bulan...dunia ciptaan ALLAH ini luas...masih bnyk lagi yg belum ketemu...bljar rajin2 na....

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

hehe...mekasih..insyaAllah

Post a Comment

Komen yang best akan dihantar ke Akhbar Harakah! hahahahha !