Monday, May 23, 2011

Kalau Dah Nama Artis , Memang Macam Tu !!

Assalamualaikum wbt..

Kali ni aku nak membebel pasal isu condemn mengondemn ni * eja betul-betul tau =.='' * .. Yelah,aku terbaca isu blogger pemes si Solihin Zubir (SZ )yang tegur artis hot Nur Kasih,Tiz Zaqyah, pasal tudung ni.Aku dah baca tweeter diorang sembang tu,mmg si SZ tegur cukup lembut,kalau aku,mmg aku maki lame dah..

SZ cuma bertanyakan kepada si Tiz tu,dia cakap kenapa hanya bertudung hanya dalam filem,kenapa tidak di dunia sebenar ? Cukup lembut pada kiraan aku la,untuk seorang blogger untuk menegur seorang artis.Namun,korang tawu ape yg di pelakon idola korang tu jawab ?? Lebih kurang macam ni la..

"@Solihin Zubir Mak awak start pakai tudung bila ea ?"

KORANG NAMPAK TAK ???????!!!!!

Terus si artis lahanat tu masuk bab mak terus !! Terus dia terjah si SZ ni.Aku kat sini tak nak kipas sesapa,aku just tak puas aty dengan di Tiz yg terus tanya pasal mak si SZ ni.Korang nampak tak bertapa artis-artis kita sekarang ni ego mengalahkan pegawai kerajaan ?? Tegur sikit,terus melenting.Bodoh betul.

Kepada ARTIS-ARTIS di luar sana !! Aku nak cakap sikit ni, Jadi artis bukan bermaksud SEMPURNA ! At least kalau korang tak suka pun orang tegur korang macam tu,jawab la elok-elok.Jangan terus tunjuk sikap korang yang memang dah sedia buruk tu.Hot betul aku ngan manusia macam ni.

Lepas isu tu,muncul la isu-isu susulan pasal tweet diorang tu.Si kaki kipas artis Tiz tu,apa lagi,serang bertubi-tubi la si SZ ni.Ada dalam kalangan blogger yang pro-Tiz ni,terus up entry maki si SZ ni la.Masalahnya,diorang komen yang tak nampak macam org Islam langsung..

Ada yang cakap SZ tak patut tegur Tiz macam tu,sebab tu isu sensitif. OMG ?? Isu sensitif wak lu !! Ha,aku pun nak naik dah la macam ni.. Maksudnya kita sebagai rakyat biasa ni *yela,kaki kipas ni kan dah anggap artis-artis ni macam Tuhan* , tak boleh tegur langsung la si artis-artis kita ni ?? MAKSUMkah diorang ??? 

Satu lagi yg aku cukup pantang,sebab ada kaitan dengan isu yang aku up sebelum ni.Diorang cakap "TIADA PAKSAAN DALAM AGAMA" .. YES !! Korang nampak tak bertapa jahilnya orang- orang melayu ISLAM zaman sekarang ???!! Nampak tak ?? Kalau aku cakap diorang jahil sebab tak mengaji agama ,mesti diorang cakap "janganlah maki terus,tegurla baik2,kami xtau bahawa istilah tu tak leh guna" .. What the fish !! Kalau korang dah tak tau penggunaan ayat Quran tu, TAK PAYAH la guna kan ??? Ape ke bengapnya diorang tu .. Beramal tanpa ilmu adalah BODOH..diulang !!! BODOH !!

Kalau korang nak kipas si artis tu pun,biarlah berdasarkan fakta dan ilmu yang betul.Ni tak,korang nak backup dia pun dengan kenyataan yg langsung tak nampak macam datang dari orang ISLAM.Patut la artis-artis zaman sekarang semakin bermaharajela,semua kaki kipas diorang tu jahil rupanya.

Dah la,malas aku nak bebel panjang-panjang. Geleng kepala aku bila baca entry SZ yg cakap si kaki kipas TIZ ni serang dia bertubi-tubi.Sincerely aku pun rasa SZ tak patut tegur Tiz di public macam tu,at least tak payah la korang maki macam-macam.Tiz pun terus masuk isu MAK.Sape tak bengang kan ??


Sekian.Assalamualaikum