Monday, April 18, 2011

Perlu Ke Hias Melebih-lebih Ni ?


assalamualaikum shume2 adik2 kakak2 chumil..pang !! adeh..sori2..ala korang ni,nak ngade2 sket pun xleh..huh.

Mood membebel telah kembali dicas penuh.So mari membebel !! Haha..so kali ni aku nak membebel pasal berhias2 ni..

Kalau korang perasan,laki ke perempuan yg lebih suka berhias2 ni ?? Ok x payah kerek2..jujur dengan hati sendiri der2 dan sis2 sekalian..surely pompuan kan..kan 2?? Haha..

Ok biarlah sape pun yg suke berhias2 tu..cume aku nak tanye la kan,untuk sape ea kita berhias2 nak keluar tu ?? Xkan la untuk mak ayah kan ..kalau untuk mak ayah ,dalam rumah nape kita x berhias bagai lak ?? X pakai eyeliner pun dalam rumah(kecuali untuk yg fanatik hias2 tahap dewa2 la)..kan2 ?? Mesti pakai sume2 tu time nak kuar je kan ??

Buat ape la susah2 nak hias2,nak mekap lebih2 time nak kuar ni,asalkan ada rupa macam manusia,tutup aurat,n nampak kemas,jadi lah..yg nak kena hias lebih2 sampai jadi macam pontianak tu apesal.com kan ?? eh2.apesal kan ??

Aku bagi contoh perempuan la senang..sebab mmg tajuk ni bias lebih kepada perempuan.ke ade jugak laki yg pakai eyeliner,eyeshadow,n segalai bagai ni time nak kuar ?? ha..baik ngaku cepat..kalau ade aku nak g promote korang jadi pelakon Dalam Botol 2...haha..

Korang ni perempuan,nak hias tebal2 untuk sape ?? Korang duk hias lebih2 tu,pakai sampai macam momok tu,nak tayang kat sapa ?? Hiasan2 yg korang pakai tu,kalau berpotensi menarik perhatian sang lelaki,leh jadi Tabarruj tau x ? maknanya hiasan yg menarik perhatian..hukumnya HARAM...diulang..HARAM !!

Alah,sabar2 je la..jodoh ni dah ditentukan..kalau bukan jodoh lagi,korang pakai macam Cleopatra pun,xde yg terpikat jugak..Korang pakai biasa sudah la time nak kuar tu..X payah nak mekap2 tebal,aku tengok pun ngeri,.siyez cakap,ngeri dan nak tergelak..Maybe pada pandangan diorang,itu Cantik,tapi pada pandangan aku,dah macam badut..yela..hidung nak merah,pipi yg gelap tu dia tonyoh sampai merah jugak..badan dah macam nangka,dia nak pakai sendat2,legging2,siyez hodoh giler2..
Ni meh cheq nak bagitau,korang leh berhias HANYA untuk SUAMI !! diulang..untuk SUAMI SAHAJA !! ... setakat nak kuar g pasar malam,nak jumpa kawan2,x payah mekap la..pakai bagi tutup aurat sudah..ni x,dah la mekap tebal2,sekali x tutup aurat da..ade yg tudung dah pakai,tapi singkat la plak,ade yg dah tudung labuh,sekali baju ketat la plak..adeh2..mengaji x habis ke ni ?? adoi..

So lepas2 ni x payah la hias lebih2 wahai kaum HAWA. jika kalian sudah ditakdirkan ada jodoh,adalah tu..x payah mekap2 pun xpe..

Yang laki plak,pakai kain pelikat pun leh kuar lepak warung..steady lah brader !! hahaha...cuma yg pakai short2 tu,insaflah..bulu betis anda mampu menyesatkan lalat2 yg berterbangan..kompas pun x berfungsi tau kalau tersesat dalam bulu kaki korang tu..hehe..

That's all,sekian..wasalam :D

18 comments:

fRaMe+LenSeS said...

antara mindset yang perlu ditukar tu.. hihi.. nice sharing Farhan. Nadh setuju. ;) Nadh ada seorang kawan, yang pertama Nadh kenal kot. dia kua sangat biasa.. ta pernah jmpa lagi kawan macam tu.. kagum sat la lepas kenai dia tu.. ;)

hans said...

owh...aku xpayah berhias pun...dah meman hensem dah
hahahaha

fyy mokhtar said...

perasan ==' betul tu tak paayh berhias lah kan :)

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

nadh-huhu..mekasih sbb setju..x suka gak tengok orang mekap2 ni..leh dikategorikan sbgai hipokrit gak la..maksud an yg mekap tebal2 sgt tu la kan..sampai dari gelap leh jadi macam kain kapas tu..haha..

hans=perasan tahap gaban la ang neh :D

nur aisya humaira said...

<--budak ni tak berhias pn..;P

Farhana Jafri said...

hahaha entri kedua sal makeup djumpai ari ni!! terbaik la.. bkn nk bngge tp aku mngamalkan natural beauty aje.. klau nk tempek pon cmpact powder 1x spu pastu lip balm ngn celak sbb gedik nk mte besar.. yg leyn bolayan~~ muehehehe

jemput singgah ANASAURUS :)

lylaROCKprincess said...

sy tak makeup sbb tak reti nak makeup..
huhu...
lgpun rimas makeup ni...
yes I'm weird...
hehe...

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

haha..terbaik la dari korang//mmg x perlu sgt pun makeup tu..bukan x perlu sgt,mmg x perlu pun..haha

rara said...

huhu..ira xmakeup..wat tumbuh jerawat je..haha..but kdg2 perlu gak..at least more confident...lg2 time presentation..hehe tpy xla smpy tebal 2 inci..be a nature..that enough..

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

@rara-yep..setakat makup nak bagi nampak kemas n berketerampilan,xpe la..jgn mekap sampai jadi momok suda :D

rara said...

hahaha...tu da kes lain..bkn org laki je geli tngok..org pmpuan yg tngok pown naik pelik nk ketawe pown ade..huhuhu tpy biase la manusia..dont judge a book by its cover... :)

aliarosli said...

<--- budak nie comel tanpa perlu pakai apa-apa

hahhahahhahha

tak suke lah mekap, rimas je
nanti bile berpeluh berminyak le
eeeeeeee, tak geli ke??

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

rara-hehe..tu la momok..hehe..

alia-geli yg amat :p

fieylif said...

fy suka berhiasa jgk..tp x minat make up2 ni sgt..just simple2 je..=)

Cik Ladies said...

kenapa entry niey macam nak marah saya je :majuk

Mss Ieza said...

ntah kn..muhahaha..
pdan mke cpe kne mrh toh :P

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

err..pengumuman..mmg entry ni ditujukan kepada CL..hahaha..xde lah :syg

Acai Budak Tepeng said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

Komen yang best akan dihantar ke Akhbar Harakah! hahahahha !