Monday, January 10, 2011

A Pathetic Week


assalamualaikum...

lame sungguh aku x update blog..xde mood la..nak tulis apekebende pun dah xtau..sebenarnya,bukan setakat blog je aku xde mood,sume bende aku dah hilang minat sekarang...hatta nset pun aku dah x minat..duk gune macam biasa ja..xde rase nak tukar or else..

since aku datang balik dari midsem break lagi aku dah rasa macam ni..rase malas n moodless nak buat ape2..even study..mmg la x bagus kan..tapi nak buat macam mane..ni la ape yg aku rase sekarang..xkan nak buat hipokrit kot,ngaku kate semangan nak study la,ape la..

banyak hal jugak berlaku dalam seminggu ni,lepas aku masuk kampus balik..antaranya:

MARKAH CHEMISTRY

sebelum midsem break,kami dah buat midsem exam.....n aku dah gtau dalam post sebelum2 ni yg aku agak ragu2 time jawab kimie punye paper..n time g tengok result kat board,amat kecewa la..aku dapat D- untuk chemistry,yg secara rasminye membwa kepada FAIL....x pernah lagi aku fail chemistry sepanjang hidup aku..ntahla..aku kol Umi nak minta izin nak drop subjek ni untuk sem ni..asalnya Umi agak keberatan nak bagi drop,tapi lepas bincang dgn abah,umi bagi la jugak..tapi bila difikirkan balik,rugi jugak aku drop la ni..sbb nak abeh syllabus dah pun..tapi,result midsem exam dah teruk..lau aku buat elok pun final nanti,sukar sgt nak dpat pointer elok..dah la crdit hour banyak...influence banyak kot dalam CGPA nanti..hurm..ntahla..dah la tajuk sekarang ni susah giler..amende tah yg madam ajar..pening aku..

ULSER MULUT

ni satu lagi yg mengganggu hidup aku minggu ni..dalam banyak2 penyakit yg common,aku paling x suka pening kepala dgn ulser.dua2 buat aku x selesa..pening buat aku xleh study dgn tenang..ulser plak,bukan setakat study,nak makan payah,nak minum payah,nak cakap pun payah..org kate,ulser ni sbb panas badan dalam...xkan nak telan ais kot..haha..bibir aku pun dah merekah..amoih..bukan bibir bak delima merekah..maksud aku,dah merekah sbb kering..x cukup air..setiap 5 minit,aku letak ubat..pedih tu jgn cakap la..rasa macam nak tumbuk dinding ja(penggunaan hyperbola adalah dibenarkan)..hehe..nasib baik la ulser sebelah kiri mulut ja..lau jadi macam dulu,ulser kiri kanan..jenuh la aku..nasib x tebuk tengkok buh tiub ja nak makan..

tambahan plak,lepas ni ada cuti Tahun Baru Cina,pastu sem 2 dah nak habes..lagi la susah nak tumpu..asyik teringat cuti ja..nasib baik kami x termasuk dalam golongan cuti panjang yg kerajaan bagi uh,lau x,sekrang jugak aku balik kedah dah..kami cuti nanti just 3 bulan..cukup la tu noh..nak bagi habes lesen moto..n nak amik lesen kereta..

hujung minggu baru ni,aku g la Mid Valley nak release tension jap,main bowling...bola sana agak teruk la..sampai darah jari aku..terpaksa buh plaster lak..nak makan pun susah..adoi..apela nasib aku minggu ni..

hope sgt minggu ni akan jadi ok..hope sgt2..n semoga aku kembali bersemangat..chill out Farhan,c'mon..

wasalam..