Wednesday, October 13, 2010

Hatiku Tersentuh

assalamualaikum...

jangan risau,ni bukan citer jiwang da...haha

hari ni,macam biasa je,aku bangun tido,g amik alin,beli lauk,balik umah...duk rehat...o9...

ptg tadi,pait oba ( kawan lama aku ) ajak g jogging....uish,..leh jugak..aku pun lama dah x jogging...aku kuar la,tapi mana batang hidung dia pun aku x nampak..so,aku round2 je la kat jitra neh..

malam tu,aku teringat yg ada ceramah ustaz abdullah khairi kat IPDA...depa buat Minggu Penghayatan Islam...malam semalam ada dah ceramah dari ustaz alawi,ustaz yg ajaq aku syariah time f5 kat smkak..hehe..x sangka lak org hebat rupanya dia ni..dia bagi ceramah pasai perubatan Islam...

so,aku gtau la kat Umi yg aku nak d dengar ceramah tu...aku ni bukan selalu sgt nak g ceramah2 ni...tapi dah ustaz abdullah khairi,aku nak la jugak p..mmg best dia ni lau bagi ceramah...awalnya umi berat jugak nak bagi,sbb aku ja laki yg tinggal,abah p penang 3 hari,along n eman xdak,xkan nak harap ayish jaga depa kot..haha..tapi lepas aku pujuk sikit2,akhirnya Umi bagi jugak..

Umi bawak yg lain p melawat tok kat kampung...aku dah la xmakan lagi.,.so,aku masak maggi goreng..lepas makan,aku gerak la p IPDA..dekat je dengan umah aku...sejengkal je kot..huhu..merapu dah..

aku masuk tu,macam org asing ja,mmg la org asing,maksud aku,org buat tatau ja..mmg la,xkan org nak hampaq karpet merah kot..so,aku menggunakan kelebihan mulut yg becok ni,untuk tanya pakgad tu nak parking moto katne..ape punye soalan da..hehe..xpela aku nak tanye pun,org kate,malu bertanya sesat jalan,kang dibuatnya aku parking moto atas bumbung dewan,xke haru biru nanti..hehe..pakgad tu suh g parking sebelah dewan..hehe..otw nak p parking tu,aku terselisih ngan et..fuh..lega..nasib baik jumpa dia..lau x,sesat la aku..kami p solat Isyak dulu...

sedap jugak Imam depa (pensyarah depa) baca,rasa macam kat SMKAK balik uh..hehe..teringat aku kat Ustaz Afandi...lepas solat,aku jumpa Syirazi,kawan lama aku time aku duk 4 ikram dulu...kami p dewan sekali...rupa2nya,x ramai pun org luaq mai..aku rasa aku n sorang pakcik tu ja mai..adus..malu2...mata2 yg memandang dah ramai...eh,perasan lak aku ni..perbetul niat,perbtul niat kaih..satgi hilang berkat nak mai dengaq ceramah..amin..

Ustaz Abdullah Khairi memulakan ceramahnya...ustaz ni mmg best,cuma tajuk yg depa bagi tu agak x sesuai,,ye la,depa ni kan suma budak2 maktab,nak jadi cikgu,so tajuk yg depa bagi kat dia tu,"guru cemerlang pembina apa ntah"..aku dah lupa..tapi lebih kurang tu la..ustaz ni ustaz motivasi,lau nak buat adegan sedih2,sayu2,dia la juara...huhu

tapi Alhamdulillah,dia dapat bagi ceramah yg sgt berkesan,InsyaAllah,kepada semua yg hadir...yg buat aku rasa best tu,student non-muslim pun mai...mmg sayu hati aku..org bukan Islam pun mai nak dengaq ceramah..kalau la aku x mai tadi,mmg rugi...so,aku tumpukan perhatian kepada isi ceramah.

isi ceramah tu agaknya dah dekat 4 kali dah aku dengaq..dulu,banyak kali gak kami panggil dia mai bagi ceramah kat SMKAK...so,aku macam dah hafal sikit2 lawak2 dia tu..ehhe..tapi,tetap x boring...tetap lawak n memberi kesan yg mendalam dalam jiwa kami semua,hopefully...

d akhir ceramah,dia suh semua student bangun n p salam pensyarah2 depa...so,tinggal aku n pakcik tadi je...so,untuk mengelakkan ada org sangka aku student n sombong untuk p minta maaf kat pensyarahnya,aku pun bingkas bangun n buat kering je g minta maaf,salam gak ustaz2 depa tu,xpalah,bukan salah kan..tapi malu gak la..budak2 yg lain usha pelik ja..haha..biaq p la..

ceramah habis kul 11...lepas salam ngan syi,aku balik...semua dah hampir nak tido..aku layan sukan komanwel jap kat depan,n finally aku masuk tido jugak..

happy sgt dpat g ceramah..at least,hati yg tengah mencari2 sinar2 kebenran ni,sejuk jugak slepas dengar ceramah tu,,hope sgt aku leh jadi macam dulu,,

wasalam semua... (n_n)