Sunday, October 24, 2010

Hanging Out de Wangsa Maju

assalamualaikum..

pagi 24 Oktober 2010 menyaksikan 'mayat hidup' bergelimpangan di atas katil masing2 dalam bilik 311...haha..sume KO sebab penat stay up main game n layan movies...haha..kuliah x start lagi..ape lagi..enjoy..haha

dalam kul 1 tu,aku hafiy n hafiz bersiap2 nak kuar...asalnya aku mlas nak kuar..yelah..baru sampai dah nak kuar lak...tapi..memandangkan aku akan keseorangan dalam bilik kalau diorang kuar ,so, aku pun terpaksa kuar jugak walaupun aku pun x tau nak uat ape kat luar ni...

kami amik bas ke stesen Universiti,then amik LRT g Wangsa Maju...pergh...jauh dow Wangsa Maju ni..dah dekat2 hujung stesen dah,Laluan Gombak....nak tido pun sempat lagi ....haha..

bila dah sampai tu,aku ikut je la mane dua eko ni pergi...kitorang makan dulu kat Restoran Mydina...made in mamak...ape2 je la...lepas dah isi perut,kitorang g TBun....bukan kedai roti bun la bro,ni CC paling top kat wangsa maju....dia punye skrin,25 Inches la bro...internet dia??? haha...1.0Gbps...mmg wa cakap lu la....yg best uh..rate die x mahal..standar cc biase je..rm2 sejam...rm5 3 jam..tapi aku biarkan budak dua eko tu je g layan game.dah dua2 kaki games...ntah ape game diorang ni..aku x minat...

aku kuar jalan2 sikit..usha2 kedai (kedai je,bukan tokey kedai neh)...banyak la jugak kedai PC...kedai nset pun banyak..tapi,tengok je la..haha..save dwet bro..buku2 banyak x beli lagi..lepas dah boring jalan,aku patah balik g CC tu..amik p la 2jam pun..nak try gak PC depa..

mmg pergh arh....speed dia mmg tahap...mmg la 1.0Gbps..tapi dah share banyak PC,x la sampai..aku try gune Internet Speedometer...tau bape hasilnya?235Mbps bro....dah hampir 235% laju dari speed internet aku...haha...mmg layan..screen dia lak...mmg bosau..aku buka fb,jadi segan..dari jauh leh nampak kte nye po5...malu la plak..hehe..tapi xpe,yg datang tu suma gamerz..xde mase nak usha2 nih..

dalam kul 6.30,kitorang kuar CC,then nak balik la...sekali hujan daaa....lebat lak tu..kitorang dah kalut la...camne nak balik ni..lewat kang kene saman ngan pakgard lak...tapi nak uat camne,kene tunggu je la..

sambil duk tunggu tu,perut dah buat concert bunkface dah...so,kitorang makan la dulu...haha..jap2..aku nak tergelak bila teringat ape jadi kat restoran tu,,mamak jugak..lepas dah amik order makan,dia nak amik order minum la..aku cakap la nak teh o ais gelas besar..sbb kalau gelas biasa,sekali teguk je aku leh habiskan dah..

aku : teh o ais gelas besar ade x?

waiter : oh...yg besar ni ke? (sambil menunjukkan isyarat tangan setinggi pasu bunga mak aku )

aku : eh..xde la besar macam tu..yg besar sikit je...

waiter : ok2...

sekali bila dah sampai,mak datuk......besar mampus...adoi la..yg hafiz n hafiy x habis2 gelakkan aku...gile besar..4 taun pun x habis macam ni..


SEBELUM


SELEPAS

haha...habis dow...mmg perut aku dah sengkak dah...diorang ni asyik gelakkan aku je..haha..hujan pun dah stop..kitorang cepat2 beli tiket2,solat maghrib kat stesen tu,then balik PJ....sampai2 kat bilik,sume lumba2 masuk tandas...haha..

lepas tu,roommate yg len pun sampai..diorang g solat kat surau..malam ni,sume layan movie..haha..esok kene daftar dah..

k sume..papai..

wasalam.. (n_n)