Monday, September 13, 2010

Beraya + Bowling = Konvoi

Assalamualaikum,,,,

uish....ngantuk sgt dah aih...tapi,aku harus tulis jugak apa jadi hari ni..hehe..dah jadi tanggungjawab sebagai seorang blogger yg bercita2 tinggi..hehe

Hari ni raya ketiga....hehe..semua org tau...aku dh plan dgn Qi n Munet,nak p beraya umah cikgu2..tapi...aku pun x serius sgt..3 org mana best..tapi,aku ajak la jugak Qi...xdak dia xbest..nanti jadi skema..haha..

Tapi,umi dah warning awai2 lagi...nak p mana pun,kemas umah dulu...aku ok ja...lepas subuh,aku tidoq...hahaha....hampeh punya anak...penat oi...penat pasaipa tatau...aku bangun kul bapa tatau...9 pagi kot...org lain semua "dah nampak dunia" dah...hehe..

""=dah bangun dah..ayat mak aku jugak...

mata x dan nak celik lagi,kena wat keja dah...keja apa?breakfast...hehe..keja la sgt...lepas makan,aku tolong la sikit2...apa yg patut...sidai baju,kemas2 luaq umah...hari ni umah aku buat open house...so,kena la bagi nampak cantik sket umah aku neh...cat dah elok dah...hehe..

kul 10,aku n eman p gunting rambut...korang tengok gambar aku time raya first n second tu...panjang giler dah..huduh aih...so,sbb dah aku nak kuaq p konvoi japgi,xkan la dgn rambut yg panjang ni...lama jugak la india tu nak gunting rambut aku...macam2 dia suh...tunduk kepala la,senget la,rimas aku...satgi aku gunting telinga dia baru tau...hehe..

siap ja gunting rambut,aku balik umah ngan eman...duk2 sat,aku kol qi...tanya pasal nak kuaq ni.dalam masa yg sama,aku kol kamal ariffin(kapin),kawan aku...rupa2nya kawan2 aku dah semua start konvoi dah...depa duk umah pak ku(kawan aku jugak)...aku suh depa tunggu sat kat masjid al-muttaqin,dekat dgn taman mahsuri,nanti aku p kat depa...qi lak suh aku p beraya dgn depa dulu,nanti dah abeh,kol dia..ok,set

aku salam tangan umi,n kuaq umah...naik moto beb...first time kuaq konvoi bawak moto sendiri..ketaq pun ada..umi risau jugak...tapi,aku yakinkan umi,yg aku akan bawak dgn berhati2...aku sampai ja kat masjid muttaqin,depa dah mai..tudia...ramai giler...ada la dalam 17 orang semua...semuanya budak batch aku kat smkak dulu...

kami solat Zohor kat situ...then,bertolak g umah teacher asiah,guru yg ajar aku Add Math time f4....kat Bukit Pinang...kami pun p la ramai2...rupa2nya,sorang pun tatau umah dia kat mana sebenarnya...pakat melilau la cari,perabeh minyak moto..duk round2 kat taman tu...last2,kapin jugak yg terjumpa,tu pun terjumpa..hehe..nasib baik aku ikut dia...so,aku second la..hehe

teacher jamu kami laksa...pergh...sedap giler...pastu,semua smbang2 la...mmg best..dapat duk balik dgn kawan2,macam dulu..even aku x rapat sgt pun dgn depa dulu kat smkak...aku asyik dgn junior2 ja...maybe tu salah aku jugak...sebelum balik,kami amik gambar ramai2,dgn teacher n suami die...best tau

pastu,kami bertolak g umah Sir Shatri....ha???? hehe....lemas gak perut aku,nak p umah warden yg pernah malukan aku depan semua pelajar time perhimpunan dulu,kes bawak nset..xpelah...yg lama2,usah diungkit...maybe cikgu nak ajar aku,cuma cara dia salah...aku dah maafkan...aku dah risau dah ni...dah lewat petang,kul 3.45 dah...Qi dah kol,tanya bila leh gerak...aku kata la dalam 4.15....

tiba2,cikgu shatri kata dia nak beli ais ketul lak,xde...suma kedai tutup...aduh..lambat la jawbnya...aku stil leh sabar.la bro..hehe..dah beli ais,dia jamu kami,makan nasi himpit,n kueh raya,..sebelum balik,slam ngan dia,dapat wet raya..hehe..best2..thanks sir...

aku antaq mesej kat Qi suh tunggu aku kat Shahab Perdana...senang dia nak jmpa..depa ni nak p umah Ustazah Fadzilah lak..nasib baik satu jalan ja...xde la aku tersesat sorang2....aku serius x terer langsung bab jalan2 ni...hehe

sampai ja kat shahab,aku melilau la cari qi...xde pun...aku nak kol la dia,tengok2 nset aku buat hal lak...dia tulis insert sim...aduh la.time ni la dia buat hal...aku on off banyak kali pun x jadi ok jugak...camna nak p Sentosa ni?kami dah janji nak p main bowling kat Sentosa,murah sikit...last2,aku p tanya sorang tokey kedai nset kat shahab tu...dia bagi petunjuk apa tatau.aku faham sikit2 ja..

lepas dah baca doa banyak2,aku naik moto n mulakan ekspedisi aku sendiri..hehe..takut oi...naik moto2 sorang2 kat bandar alor setar ni...aku mmg la tau jalan..tapi x sure..ingat2 lupa ja...dah 4 bulan kat KL...hehe..last2,aku sesat...

berbekalkan ingatan yg ada,aku jumpa Pekan Rabu...fuh,alhamdulillah...at least,aku sampai tempat yg aku kenai..aku park motor kat situ..n then,aku try kol Qi balik...nasib baik nset aku dah ok...sekali aku tengok,ada 7 miskol...kesian Qi...rupa2nya dia duk tunggu aku kat shahab lagi..kesian...sory Qi..

dia kata nak mai tempat aku duk la ni...aku tunggu la..lepas dia sampai,kami discuss nak main kat mana dulu..kami p test lane City Plaza dulu lah...first,aik 1 game ja..tengok2,ramai usha...dah kami ja lepas 120 lebih..hehe...bangga la plak...Qi pun tambah game la..sampai la 3 games...aku menang 2...paling tinggi pun 154...x best2..

pastu,kami p solat Asar kat Pusat Dakwah,kami bertolak g Sentosa...elok sgt la,aku pun nak amik nset Nokia N82 yg aku antaq untuk repair hari tu...dia xleh baca memory..aku bawak la duit lebih nak bayaq lau dah ok...langit dah gelap...aku duk takut kami kena balik lewat satgi,..so,aku inform mak aku dulu

sampai kat Sentosa,tokey kedai tu kata x siap lagi...kena tunggu lagi...aduh...aku dah la malas nak mai lagi hari lain..so,aku kata,xpalah,xpyh repair...suh depa tukaq bagi keadaan yg rosak tu balik,satgi aku mai lain...bro tu kate ok...

so,aku pun naik tingkat atas dgn Qi..main bowling lagi la...kat sini murah ja...RM3 satu games...mana nak dapat harga macam ni kat tempat lain...kami amik 3 games dulu...aku menang 2,hehe,..Qi tambah game lagi...3 games...aku menang 2 jugak..hehe..sampai habis game ke 8 hari tu,Qi kata kat aku

"Bob,bagi dapat 160 ke atas...x dapat,kita jgn balik"

haha..kami mmg macam tu,kta macam tu nak bagi naik semangat..aku dah la merkah teruk game ke 8 tadi...so,aku main semangat balik..Qi pun duk buat markah elok jugak...last2,aku dapat 184..fuh,puas la juga...Qi dapat 169...ok la..dua2 lepas target..


Ha...ni dia markah last game kami tadi..hehe..Qi,jangan marah ea..

dah turun tu,kami p la kedai nset tadi..sekali bro tu kata nset aku dah elok...aduh...so,kena bayaq la...RM90 kot...ish...aku kata kat bro tu,kami dah guna habeh duit tadi,main bowling...dia pun kata,dia x sgka technician dia leh perbaiki lagi..aduh...aku offer nka gadai nset kedua yg aku duk guna ni kat dia,nak bayaq harga repair tu..dia nak amik 120 ja...ceh,aku beli kat kawan aku pun 200...

Last2,Qi support aku Rm50...aku lak ada Rm30 time tu...so,kami ada RM80 la..bro tu pun terima ja..fuh,nasib baik...happy aku dapat balik nset ni...lepas tu,kami balik la...naik moto...malam2...penat ada,,,takut ada...macam2 ada...last2,sampai gak umah...alhamdulillah

aku ajak Qi makan dulu...tunpang lauk banyak lagi...lepas makan,dia balik la..aku pun rehat..aduh,penat sungguh hari ni..tapi best...benda macam ni la yg bagi hari raya aku bermakna sejak 2 tahun ni,...thanks kawan2 !!

wasalam...nak tido. (u_u) zzz...

2 comments:

siMati said...

sonok baca cerita abg farhan..best..

Farhan AJ said...

syukran...ni yg ana lagi semangat nak tulis blog..hihihi...

Post a Comment

Komen yang best akan dihantar ke Akhbar Harakah! hahahahha !