Wednesday, August 18, 2010

Semangat Semacam je Hari ni..

Assalamualaikum..

gara2 asyik menulis dan meng'update' blog,mataku telah berpinar2..hehe..bermula dari semalam,ketika asyik menulis blog,mata aku tibe2 terasa pedih semacam...mengambil keputusan untuk berhenti sebentar..aku tidur...

aku terjaga time roommate aku,Hafiy mengejutkan aku kul 4 pagi..Ya Allah! Lamanya aku tido...tapi alhamdulillah..badan dah segar...so,aku sahur kejap..duk rosek2 (utara punye loghat da) loker,xdak apa nak makan..aku pun dah lama x topup stok makanan aku...harap cafe ja...dengan penuh sedihnya,aku pun bantai la kurma Amir sikit....sikit pun 6 biji jugak la..hehe..pastu bancuh air milo segelas...cukupla kot...

ingat nak tido,tapi dah Allah bagi kesempatan bangun awal,so aku pun tunggu la sampai subuh...online kejap...tengok,blog aku sapa dah usha..xde lagi..sedih2...xpe,biasala,baru buat,mana ada org nak tau lagi...hehe..lalu Azan Subuh pun berkumandang la dgn merdunya..selesai solat,aku ingat nak tido..tapi..ish,bukan selalu leh bangun awal ni...selalu p kelas mata duk merah ja..haha...

so,aku pun bukak la buku math sat...saja tengok...nota serabai semacam ja...ni kalau nak exam ni,jenuh aku...so,dengan ajaibnya,aku buat nota math...apa mimpila aku hari ni...sedaq2,dah kul 8.30pagi..kelas kul 9...aku p la bersiap..memandangkan hari ni bermula dgn baik ja..aku pun ntah,semangat semacam ja..iron baju kemeja,sikat rambut kemas2,tuck in baju..(amat jarang sekali aku tuck in baju )...pakai kasut kulit hitam (tiap2 hari sport shoes ja)...then p kelas...

sampai2,aku sorang ja laki..hampeh..mana yg lain ni..aku paling awal la plak..selalu masuk time org dah start mengaji dah.hehe..kantoi la plak..time tu bahasa arab..best la jugak..Ustazah Raja Munirah..sape x kenal...mmg best..baru belajar sejam,kami dah minx keluar dah...besa la,bahasa arab ja pun..hehe..ustazah kata boleh,tapi time feedback lecturer nanti,bagi fullmark...no problemo ustazah....

hehe,dah ade banyak mase terluang,so kitorang g la manage newspaper bi yg dah berape kurun x siap2..masalahnya nak print kat mana x tau...semua ada masalah..madam chu kate bangla tempat dia p nak print tu x faham dia kata apa..memang la,soghang cakap english,soghang lagi cakap bangla...mana nak faham..hehe

so,aku n aliff p la survey kat ceruk mana lagi leh print benda alah ni...nasib baik kat UKC ada kedai print...aku tanya la pak long tu,dia kata dakwat kaler rosak plak..haih..macam2 aih...nanti je la mai print lain..p lepak kat kelas dulu la..semangat aku x luntur lagi..time kelas math,aku buat semangat apa x tau..tapi dapat la jawapan tu...kalau semangat ja tapi x dapat jawapan,baik balik rumah bagi kura2 makan ja..hehe..

abeh kelas math,aku Jogathon balik bilik jap..rehat la cik oi..semangat2 pun penat jugak...edit blog jap...pastu siap2 p kelas bi lepas solat zohor...adoi,awat banyak kelas sangat ni...xpa,untuk kebaikan ang jugak..nah,sekali hati aku fire nafsu aku..haha...

nasib bek la buat kat LIBRARY,sejuk la jugak...madam pun x bnyak suh wat keje..edit2 newspaper ja..abih siap edit,aku minx tolong akiff camne nak edit blog bagi menarik..dia pun ajar la,,thanks Akiff!

time tu jugak la mata aku sakit balik...sakit sgt2...pedih semcam ja..aku decide balik bilik...nak rehat...malam ni x tau la tarawikh camna...aku nak sgt buat 20..tapi...masuk masjid ja,rasa panas sgt...org lain kata sejuk ja..hurm...maybe Allah nak tunjuk sesuatu kat aku kot...kena muhasabah diri ni..

sape2 dah baca blog ni,rajin2 la follow ea..bagi la support sikit untuk aku jadi blogger...keyh...nak tidoq sat...satgi nak p bazaar..nak borong suma makanan sekali dgn tokey dia...hehe..xdelah..to be continued...wslm.

Blogger amatur,
Mohamad Farhan