Monday, October 4, 2010

KL !!! Here We Come Again !!!

assalamualaikum...

ha,kali ni aku nak cite pasal kami p antaq along kat mesir..time aku tulis post ni,kami duk rehat dalam bilik hotel kat Kajang...

kami bertolak malam semalam,dalam kul 6.45 ptg...dah lewat dah uh...sbb hari tu kan sekolah..so,kena tunggu semua balik dari skolah n umi n abah balik dari keje dulu la..pastu kena rehat dulu..kemas2 barang,.baru leh bertolak..lepas dah baca doa naik kenderaan diketuai oleh Along la,kami bertolak...

perjalanan kali ni,agak sunyi..sbb eman xde...kami terpaksa tinggalkan dia..sebab dia kan nak amik PMR..tapi kami p melawat dia dulu kat SMKAK ptg tu...bagi dia kata2 semangat,terutamanya Along la...amik gambaq2 sikit...pastu menuju ke selatan...kami rehat di R&R gurun untuk makan n solat..aku xde selera sangat sbb mulut aku dijangkiti ulser atau serawan..pedih giler wo...nak makan pun susah..so,aku lebih rela minum je..lepas tu,kami sambung perjalanan kami...

dalam pukul 3 pagi tue,kami singgah kat R&R Bukit Merah...nak tido la...semua dah penat..aku n abah ja x tido lagi,.memandangkan aku dilahirkan dgn kebolehan petah berkata2,aku dihantar oleh umi untuk duk kat depan,sembang dgn abah supaya abah x ngantuk time drive..mission aku berjaya,abah bukan saja x ngantuk,malah xleh langsung nak lena..duk kat rnr bukit merah tu,xselesa nak tido..sbb ramai org yg duk singgah tido sama..lagipun,rnr tu bukan besar sgt pun..ada tandas ja..so,aku cadangkan kat abah supaya kami sambung perjalanan ke rnr sungai buloh..kat situ besar sikit..ada tempat makan,tandas,n surau..

kami sampai dalam kul 4 pagi..aku n along g surau rnr tu...smbil charge nset (kantoi la),hehe,,kami buat la sikit amalan2 sunat..dah nama pun musafir,tgh hujan lak tu..insyaAllah nak minta apa pun senang makbul..lepas tu,aku tertido jap..dalam 30 minit je,

kami sarapan sikit2,n then smbung perjalanan..memandangkan kami x cam lagi jalan2 kat sini,so,nset aku yg aku dah install software Garmin Mobile Xt 5000 dijadikan alat GPS untuk dapatkan panduan perjalanan...kami sampai kat umah Mak teh,makcik aku,kak kpd mak aku...kami rehat n mandi2 jap kat situ...tido2 jap...semua dah penat giler2,xpecially aku n abah yg mmg x cukup tido neh..then,dalam kul 11 pagi tue,kami p UiTM Shah Alam,nak amik akak...dia xde kelas,so,kami bawak dia kuaq untuk antaq along sekali esok nih..

kami p Plaza Alam Sentral dulu,apa lagi,hit the lane la..hehe...main bowling la..2 game ja..lane sini leh tahan la...kami buat 2 lane,4 org setiap satu..hehe..saja buat fight2 sikit..supaya semua main sungguh2,.hehe..lepas tu,g makan KFC kat ground Floor..time nak balik tu,kami dah turun ke car basement dah...aku n atih naik balik untuk p bayaq tiket tempat parking...time nak sampai kat kereta balik,along call,tanya sama ada Ayish ada ngan aku ke x..aku jawab la x..sbb aku ada ngan atih ja..sampai kat sana,depa dah gelabah dah..Ayish hilang...umi apa lagi,kelam kabut la,.kesian lak aku tengok..hanya ibu yg faham perasaan ibu yg lain bila anak depa hilang..

kami naik balik ke ground floor nak cari ayish..sbb lepas makan tadi,kami duk lepak2 je kat sekeliling tu...ayish ada lagi time tu,.cuma kami tak perasan yg dia x ikut kami balik ke kereta..sampai kat floor tu,kami berpecah la mencari...semua muka dah gelabah...last2 sekali,akak ternampak ayish duk dgn pakcik kat information counter...muka dia dah sedih giler2.. dah..umi apa lagi,nangis2 la peluk ayish...aku pun hampir nangis la..adik aku tu..paling bongsu plak tu..

kami tanya la pakcik tue,camne dia leh jumpa ayish..dia kata ada bro sorang tu bawak ayish p kat dia,ayish dah nangis dah time tu,duk cari umi..pakcik tu kata,nasib baik la ayish ni jenis pandai cakap,senang dia nak tenangkan ayish..nasib baik la jugak kami x start enjin balik lagi..alhamdulillah sangat2..kami ucap terima kasih kat pakcik tue,then bertolak balik...kalau la umi jumpa bro yg antar aayish tu,mesti umi bagi dwet punya..nasib baik la dia baik..

kami nak menuju ke KLIA n cari hotel sekitarnya,so,sekali lagi,nset GPS aku menjadi mangsa...kami berpandukan bulat2 kepada nset aku tu untuk tunjuk jalan..nasib baik la sentiasa tepat..last2,kami sampai kat sini,Hotel Prescot Inn,kat Kajang...semua rehat..semua penat giler2..malam ni kami nak p makan kat mana ????

jeng jeng jeng !!

Sate Kajang Haji Samuri...hehe..sapupu ayah aku kot,Shamsuri..hehe..

jom weh,dah terliur neh...hehe..wslm