Thursday, September 16, 2010

Memancing n Bowling Wif Family !!

assalamualaikum..

lega dapat balik sentuh laptop aku neh..hehe..semalam nak update x sempat..pasaipa?ha..baca dulu...

kelmarin,kami sekeluarga dah merancang nak p memancing kat Tasik Pendang...mmg selalu sangat dah family aku mai sini...kami sewa chalet kat Pendang Lake Resort...rasanya kak2 yg kat receiptionist tu pun dah kenal muka kami ni..hehe..tunggu x p beraya ngan dia ja...tah2 dapat bilik free...haha...save dwet...

pagi tu,aku p beraya umah kawan aku dulu...alah,umah kawan2 skbbd dulu...kawan sekolah rendah...sat ja...kul 2 aku balik umah...kami duk siap2 dah nak p sana...dgn segala peralatan..joran saja dah 8 batang...tangkul lagi...kotak polisterin lagi...kotak mata kail lagi..macam nak p perang ja...hehe..

kami bertolak kul 3 ptg lebih...dalam keta tu,aku tidoq ja...penat weyh...time kami sampai tu,hujan kat pendang...actually hujan dari Jitra lagi..hhe..so,kami masuk duk rehat dalam bilik dulu...aku yg dah kena hujan banyak ni,kena mandi la...aku kena hujan sikit pun leh demam...antibodi lemah...nak buat macam na...

duk sat,hujan 'sereyat'....haha...sapa bukan org kedah jangan pandai2 interpret...umi yg dah ketaq tangan2 ni terus kuaq dgn joran hikmatnya yg dah dijampi dan diasap terlebih dahulu..hehe..umi2...kami pun join la lepas suma dah solat asar...lama jugak kami tunggu...sorang pun x dapat lagi...ada la dalam 15 minit,atih dapat sekoq ikan selat...sederhana ja...aku dah mula geram...aku lemah sikit bab2 tangkap ikan neh...

duk sat...along plak dapat...ikan selat jugak..tapi besaq lagi...aku lagi geram...duk sat...dia dapat lagi..ikan tilapia...sisik tajam semacam ja..tapi kecik...umi suh lepaskan...duk sat lagi...along dapat lagi....ikan apa tatau..besaq la jugak...aku ni,ada la dalam 5 kali dah umpan mengena,tapi terlepas...geram betul...dah maghrib ni...yg lain suma x dapat...umi n abah pun x dapat...eman n aku lagi la...habuk pun tarak...kami pulang ke chalet dgn rasa yg sangat hampa..

malam tu,abah bawak kami p makan kat pekan pendang...best la jugak...dah lama x makan ramai2 kat luaq...lepas tu,balik chalet..umi dah penat...aku,eman,n atih p cuba nasib lagi...tapi,kami mancing dekat2 dgn chalet ja...adik faizah mengadu sakit perut lak..so,umi n abah bawak dia p hospital..

duk sat,aku naik fed up dah nak menunggu...memancing mmg x sesuai dgn aku yg mmg x sabar ni..so,aku masuk dalam bilik...eman n atih pun ikut masuk lepas tu...sorang pun x dapat..ikan tidoq dah kot...xpun tengah solat sunat taubat,..haha

malam tu,aku study math ja...giler weh,buka cuti ni terus final exam semester 1...aku dah la x study apa lagi cuti ni..risau eh...nak buat macam mana,dah aku mmg malas...hehe...aku rujuk la kat ayah aku,bekas cikgu math..hehe..senang...pastu,tengok Discovery Channel jap...pastu tidoq..

keeseokannya(hari ni la)

aku bangun kui 10 pagi..gila teruk...subuh burn ja...masyaAllah...apa nak jadi aku neh..kena Qada' ni...pastu,kami siap2 nak balik la...

kami singgah kat Sentosa jap...kami main bowling la...hehe...aku mmg dah lama ajak family aku main kat sini...dah murah...aku x menjadi la...semua x konsisten..abah dapat 154..along dapat 155...menang la kat depa...

pastu,kami balik umah rehat...umi n abah kuaq p beraya kat umah kawan abah kot..ada open house...depa bawak adik2 aku yg kecik...duk sat,along bawak aku,akak,n atih kuaq p beli barang2 aku n kak aku...kami nak balik kampus dah esok ni...lepas tu,p kedai haiwan peliharaan jap...aku n atih nak bela ikan...lama dah x bela...aku bwak balik akuarium besaq kat umah makngah aku kat yan hari tue...

kami beli ikan emas,ikan pingpong,ikan gapy,dia punya filter,n macam2 lagi la..abeh duit aku...biarlah..kerana minat sangat kan...hehe...pastu kami balik umah la...sambil duk tunggu ayah n umi aku balik,aku,along n eman main bola sat depan umah...dah lama kami x main sama2 kat luaq...dulu semua kecik2 lagi..pastu masing2 masuk skolah asrama la...abg aku p mesir...so,kami dah jarang leh main sekali..

malam tu,lepas maghrib...kami p umah pakndak(bapa saudara aku belah mak)...dia buat kenduri birthday cucu dia...ramai la jugak yg mai...kami makan la...sambil2 tu sembang2 dgn pakcik2 aku....makan kek sikit....pastu balik la..

malam ni,semua macam nak tido awal jep...penat la..p merata dunia..hehe...keyh,aku pun nak tidoq ni..hehe..betui ka???percaya p la...hehe..keyh


wasalam... (n_n)

1 comments:

Anonymous said...

wahh..bestnye jlan..

Post a Comment

Komen yang best akan dihantar ke Akhbar Harakah! hahahahha !