Tuesday, September 28, 2010

BYE2 UIA....HYE RUMAHKU....

assalamualaikum...

huh...lega rasanya apabila jariku menyentuh kembali laptopku yg sudah sekian lama kutinggalkan di umah...hehe..poyo gile mamat neh...baru seminggu tinggal laptop dah jadi gile....nway.aku happy sgt malam ni sbb aku dah sampai kedah,kampung halaman kesayangan aku....orang kate,ni org la kate,aku xkate pun,"hujan emas d negeri orang,lebih baik hujan batu d negeri sendiri"...apepun,dua2 aku xnak...x pasal2 berlubang habes kepala org lau hujan emas or hujan batu....baik hujan titisan air yg dah dicipta Allah...hehe..ok2...stop..

pagi tadi,aku,Raz,n Mustaqim(mmg la hampa x penah dgar nama depa sebelum ni,depa ni kawan2 sekolah rendah aku merangkap rakan setaman perumahan) berkumpul d depan pondok pak gad...kesian la semua gad noh...besaq mana pun tempat depa duk tu,org tetap panggil pondok...haha...sabo je la...aku dah la bangun lewat..kesian depa dua kena tunggu..alah..tunggu p la sat pun...bukan selalu...hehe

aku bersiap ala kadar je...kalut jugak la...dah malam tadi relaks tengok movie je....aku pack mana yg patut...yg x penting tinggal ja dalam bilik...nanti nak amik jugak kan...hehe

kami amik teksi g Hentian Duta....mahai wo....Rm17...kira campuq tolak,sorang rm5 la kan...tapi mus suh bayaq rm4 ja kat dia..thanks a lot bro..macam tawu2 je aku tengah sengkek neh..banyak makan sangat ..hehe...x sempat teksi tu nak parking lagi,dah ada bro ni mai sambut..kalut sgt aih...sabaq la sat bro pun...xkan lari pelanggan dikejar...kecuali aku la yg lari..hehe...senang je kitorang dapat tiket...rm39 sorang...murah la tu...usually rm42 lau time festival season...

sementara tu,kami bekfes la dulu kat warung situ,sambil borak2...ye la,aku ni dah lama x sembang dgn depa...last skali time darjah 6 dulu kot...hehe...raz tu jiran sebelah umah ja pun..tapi kami jarang bertegur sapa...bukan sombong dow,just sebab masing2 ada minat masing2...dia minat futsal..aku minat boling...mana ada court futsal sebelah pusat boling kan..hehe..so,susah la nak jumpa..

dalak kul 11.30 pagi tu,bas pun sampai...amboi aih..cantik sungguh bas ni...ceh,dan lagi aku puji...harap2 la depa baca post aku ni,mesti bangga..haha...kami dapat tempat duduk satu row...bas ni jenis 3 sit satu row...aku duk sorang n raz duk ngan mus...xpalah..more comfortable...

bas tu mula bergerak(actually tayar dia berpusing) pada kul 12 tghari kot...raz tidoq awai dah...mus dengaq lagu...aku pun layan lagu la...nak tidoq,x ngantuk lagi...bas tu pun jenis ekspress,mana nak stop banyak tempat....

tiba2,tengah duk usha scenery depa 'kokpit' bas tu,aku nampak ada sekor lori ni kat depan,dia bawak slow macam siput sedut..bas kami tgah duk speed dah,mana dan nak slow..mmg nampak macam nak langgaq dah..aku kecut perut meyh...alhamdulillah la driver bus kami smpat elak...camna dia buat tatau...padahal mmg dah rapat dah..ada la skill dia tu kot noh...yg buat aku geram tu,cina yg duk bawak lori tu buat muka dono je...macam nak p gigit telinga dia pun ada,nasib baik tingkap bas tu xleh bukak ja...lau x,x raya cina la dia taun ni...camna dia leh dapat lesen tatau...sure dia tidoq time Ceramah KPP 5 Jam time nak amik lesen dulu..hehe

kami stop rehat n solat kat rnr Bukit Gantang...kami g solat jamak zohor n asar,then g makan sat.,.aku beli burger ja,...aku x lalu sangat nasi time lunch2 ni..lepas rehat2 jap,kami naik bus balik...hujan kat luaq...aku duk dengaq lagu ja...umi kata nak tunggu kui 6..tapi dah kui 6,kami baru sampai kat sungai petani...so,aku suh umi p tengok eman dulu,...

sesampainya aku kat shahab,aku terpa tandas dulu..haha...faham2 je la...then p jumpa family....kami g makan kat Tesco Alor Setar,teman umi nak buka posa...malu aku..sehari pun x dapat lagi,...bila nk start tatau...aku bab tahan makan ni lemah sikt...hehe...

lepas tu,ada cadangan untuk p main bowling..ehe...sume setuju..so,ape lagi ?? Hit the lane !!!!! haha !! tapi....aku x menjadi la malam ni..kami main kat PAcific....atih menang dua2..game...nasib ang la tih oi....bob penat baru balik ni..hehe...alasan..

lepas tu ??? balik la adik oi,,,nak buat apa lagi...masing2 dah penatt xpecially aku...so,kami bertolak balik umah...hehe..rindunya aku kat umah...nak tidoq puas2...haha..malam tu,aku sembang dgn along ja...eman still kat asrama...ayah aku tunjuk nset baru,along pun tunjuk nset baru,n yg paling mengejutkan aku,eman dapat nset abah yg dulu,,,uish...ni tidak adil..nset tu mahal lagi kot...Nokia 573o XM....ish2...nasib ang la eman oi...

esok,aku kena jadi co-assistant along nak managing umah n jaga tok...hehe...sabo je la...k guys,jom tido..hehe...miss u all...

wasalam.//// (n_n)