Friday, August 20, 2010

Penat Giler Weh !

assalamualaikum...

Ya Allah,,,hari ni,aku macam mayat hidup ja...mana x nye,sehari aku x tido start kul 11 malam tadi...ni semua gara2 minum white coffee dua gelas malam tadi...gile banyak kafein dia...aku dan tido2 ayam pun kul 8 pagi tadi je..sampai kul 9...pastu aku terus bangun..takut lajak sampai kul 10..aku dah la ade kelas komputer

aku bangun,mandi,n bersiap...keadaan aku time tu,ya Allah,x payah cakap la...mandom gile....nampak fizikal maybe ok,xcept mata aku ja yg lebam2,tanda x tido..aku punya otak dah macam nak shut down dah pun...penat sgt..badan pun rasa semacam je..aku g kelas komputer,cube berlagak xde pape yg berlaku..tapi tgh duk mengikuti pembelajaran,mata aku sakit balik...aku terus tutup komputer depan aku...aku tengok yg alif je...

lepas tu,g kelas fizik..ni yg aku takut neh,,nak jawab kuiz camna dgn otak macam ni...aku pun gagah la jugak buka buku baca formula jap...sat ja,pastu madam masuk kelas...time jawab,serius aku cakap,aku mmg xleh fikir apa dah...suma sakit ada...sakit mata,pening kepala,badan penat,otak jamn...macam2 la.

aku pun hantar la jawapan dgn penuh x yakinnya...biaq p la..usaha usaha dah...bukan aku x baca buku langsung...ni kira tawakkal je la..pastu,nak balik bilik dah,sekali Hanis gtau yg madam hayati nak newspaper ptg ni dgn macam2 graph yg xpenah kitorang buat....adoi la,madam2...

aku pun kalut balik bilik,amik laptop,buat yg mana patut,pastu p dgn Nuzul cari kedai nak print sementara kul 2,sbb kul 2 ada kelas math lak...semua kedai ada masalah dgn print kaler...aku dah la dgn penat giler2...nak kena round satu UIA lak cari tempat nak print news ni...

aku dgn Nuzul dah give up...p kelas math dulu..balik satgi cari lain...kelas math,bro nazim ajaq matrik tahap tinggi giler...alhamdulillah la leh catchup,tapi x tau la nak exam nanti camna nak ingat semua...insyaAllah leh kot..''

dah habes kelas,aku terus jadi kalut,nak cari tempat print..nasib baik la Allah takdirkan aku terasa nak kol Safwan,classmate aku tapi ketua group bi lain...aku tanya dia depa print katne...dia kata kat Aisyah...aku pun bergegas la p..time tu aku dah on the way nak balik mahallah aku,Fatimah..kena patah balik lak...Fatimah dgn Aisyah tu bukan dekat la cik oi,dekat2 nak jadi diameter UIA dah..heeh

sampai kat sana,kena panjat sampai tingkat 3 lak..Ya Allah,begitu hebat ujianMu ini terhadap hambamu yg lemah ini..aku sampai kat tingkat 3 dgn begitu penat sekali...terus ikut Hanis,ke bilik abg yg leh print tu...dia pun tgh serabai rupanya..ramai sgt antaq kat dia...kesian plak aku tengok...kesian2 pun,aku pun kena kesian kat diri aku jugak..so,tgh kesian tu,aku pun hulur la thumbdrive tu,,,dia kata 5.30 baru leh siap...xpelah..janji siap...antaq esok lah...nanti minta maaf kat madam..at least kitorang dah try..

sambil tunggu tu,g melepak kat bilik safwan jap,,dgn nuzul,akif,n hanis,...sampai 5.15,Nuzul p check kitorang punye newspaper dah siap print .ALHAMDULILLAH....selesai satu masalah..maybe ni ganjaran org bersabar kot..

Aku pun bagi Nuzul pegang newspaper bersaiz A4 tuh,,suh dia bind n letak cover...esok bawak,..aku pun balik bilik untuk berehat dgn tenangnya..roommate aku hari ni semua K.O...semua lembik,xpecially aku la...Amir ajak g UKC ,beli juadah berbuka puasa,,dgn sisa2 yg ada,aku pun join la...lepas berbuka,aku turun solat maghrib kat surau mahallah...lepas tu,tergerak hati nak baca Alquran..aku baru jzuk 4 ja neh...posa dah hari 9 ni..jauh ketinggalan..kena catchup balik ni..aku pun ddah x larat nak panjat balik tangga tu..tingkat 3 oi...jenuh...aku pun stay kat musolla tu..time masuk Isyak,kawan2 aku pun turun la..x semena2 depa tolak aku Imam Isyak...aku dah la separuh mati dah neh...tapi memandangkan Tuhan dah pilih,so aku gagahkan diri jugak

Selesai solat Isyak,aku undur ke belakang...bagi la org lain plak jadi Imam tarawikh,,,xkan aku lagi kot..kawan aku,Uztaz,g suh kwan dia,Ali jadi imam untuk 4 rakaat first,baki dia aku..la..kena jugak ??xpelah..jadi je la..depa suka guna alasan aku ni ex-DQ nak tolak jadi imam..aku dah la lari..malu cik oi..

time masuk rakat ke 8,kaki aku dah bagi signal..badan aku dah bagi signal menandakan mereka dah x mampu bertahan...so,aku mempercepatkan bacaan aku...habis2 solat je,aku terus naik bilik berehat..tu pun x tido lagi...online jap..ada hal yg belum settle..tapi sekarang ALhamdulillah,dah settle,..satu demi satu masalah aku settle..rasa tenang sikit hati..keyh,aku nak tido dah ni...sok ada kelas BI kul 8...lepas tu,rehat meyh...hujung minggu ni kak linie,kak pengasuh aku kat Kelantan dulu ajak p duk umah dia kat subang..kak aishah,n kak ina pun nak mai...yeayea..leh manja balik..haha..teringat kenangan dulu..k..nite all.wslm